بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

تفاوت بین اضطراب و استرس چیست؟ (مطلب ارسالی )

 استرس چیست؟
در حقیقت استرس و اضطراب؛ پاسخ بدن شما نسبت به تهدیدات -چه واقعی و چه تخیلی- است. زمانی که چیزی شما را تهدید می کند، چه جانی، چه مالی و چه عاطفی؛ به طور طبیعی واکنش های شیمیایی ای در بدنتان اتفاق می افتد. این واکنش ها شما را برای مقابله با این اضطراب و استرس (ستیز یا گریز) آماده می کند. در این زمان بدنتان سعی دارد تا با شرایط تطبیق پیدا کرده و شما را از خطرات احتمالی آگاه کند. افرایش ضربان قلب، بالا رفتن تعداد تنفس در دقیقه، افزایش فشار خون و انقباض ماهیچه هایتان به خاطر همین آماده شدن است. 
ادامه مطلب ...

افسردگی -حالت (مطلب ارسالی )

افسردگی حالتی خلقی شامل بی‌حوصلگی و گریز از فعالیت یا بی‌علاقگی و بی‌میلی است و می‌تواند بر افکار، رفتار، احساسات و خوشی و تندرستی یک فرد تأثیر بگذارد. وهمچنین گفت وگوهای ذهنی به وجود می‌آورد. افراد افسرده هم می‌توانند احساس ناراحتی، اضطراب، پوچی، ناامیدی، درماندگی، بی‌ارزشی، شرمساری یا بی‌قراری داشته باشند. ممکن است آن‌ها اشتیاق خود در انجام فعالیت‌هایی که زمانی برایشان لذت‌بخش بوده از دست بدهند، نسبت به غذا بی‌میل و کم‌اشتها شوند، تمرکز خود را از دست بدهند، در به‌خاطر سپردن جزئیات و تصمیم‌گیری دچار مشکل شوند، در روابط خود به مشکل، برخورد کنند و به خودکشی فکر کرده، قصد آن را داشته باشند و حتی خودکشی کنند. اختلال افسردگی، ممکن است که باعث بی‌خوابی، خواب زیاد، احساس خستگی و کوفتگی، مشکلات گوارشی، یا کاهش انرژی بدن شود. 

ادامه مطلب ...

بخش هفتم: قسمت ده ها

این بخش شامل ده لیست برتر ما در مورد مقابله با اضطراب و افسردگی است. فصل 19 منابع برای دریافت کمک برای مقابله با افسردگی و اضطراب را توضیح می دهد. اگر به دنبال راهی سریع برای خلاصی از خلق و خوی بد هستید، فصل 20 برای شما مناسب است. ده راه حلی را فهرست می‌کند که تلاش زیادی نمی‌طلبد.


آنچه که یاشار از دنیای روان برداشت کرده (افسردگی موقعیتی یا اختلال سازگاری با خلق افسرده)  ادامه مطلب ...

بخش ششم: نگاهی فراتر از اضطراب و افسردگی

پس از اینکه مردم بر اضطراب و افسردگی خود غلبه کردند، طبیعتا ترجیح می دهند به زندگی خود ادامه دهند که گویی هرگز مشکلی نداشته اند. متأسفانه، مانند آنفولانزا، شما می توانید بیش از یک بار به افسردگی یا اضطراب مبتلا شوید. فصل 17 تشریح می کند که چگونه برای هر گونه شکست در شرایط متفاوت آماده شوید، و فصل 18 به شما کمک می کند عادت های مثبتی ایجاد نمایید که منجر به زندگی شادتر و معنادارتر شود.


آنچه که سوین از دنیای روان برداشت کرده (افسردگی بعد از زایمان)  ادامه مطلب ...

بخش پنجم: رابطه درمانی

افسردگی و اضطراب می تواند مانند فاضلاب ریخته شده به رودخانه، روابط شما را آلوده کند. روابط خوب برای مقابله با پریشانی عاطفی کمک می کند، در حالی که روابط مخرب اوضاع را بدتر می نماید. فصل 15 به شما کمک می کند بفهمید که آیا روابط شما رنج آور است یا خیر. کاربرگ ها و تمرین های فصل 16 شما را در بهبود کیفیت روابط راهنمایی می کند.


آنچه که نارینا از دنیای روان برداشت کرده (افسردگی فصلی یا اختلال عاطفی فصلی) 

ادامه مطلب ...

بخش چهارم: تمرکز بر جنبه های فیزیکی

پرداختن به جنبه فیزیکی پریشانی به اندازه پرداختن به جنبه روانی یا عاطفی مهم است. استرس مرتبط با اضطراب و افسردگی، هورمون هایی تولید می کند که موجب افزایش فشار خون، مشکلات معده، افزایش وزن، بیماری قلبی و غیره می شود. بنابراین، تکنیک های آرام سازی نقش مهمی در کاهش اضطراب و افسردگی دارند. در فصل 13، با تمرینات برای کاهش تنش و استرس آشنایی پیدا می کنید. از آنجایی که دارو برای بسیاری از افرادی که افسرده یا مضطرب هستند گزینه دیگری است، فصل 14 شما را در تصمیم گیری درباره اینکه آیا داروها انتخاب مناسبی هستند یا خیر راهنمایی می کند.


آنچه که توژال از دنیای روان برداشت کرده (افسردگی مانیک یا دو قطبی ادامه مطلب ...

بخش سوم: اقدامات علیه اضطراب: رفتار درمانی

فصل 9 توضیح بسیار واضح با جزئیات در ارتباط با اقدامات شما علیه تمایل طبیعی شما میدهد تا شما را از عوامل افسردگی یا اضطراب دور نگه دارد. در فصل 10، با ارائه تمرین‌هایی،  به ورزش تشویق می‌کند و شما را به حرکت در می‌آورد. زمانی که افسرده یا مضطرب هستید، تعداد کمی از فعالیت‌ها جذاب به نظر می‌رسند، بنابراین فصل 11 دارای کاربرگ هایی برای بازگرداندن لذت به زندگی شماست. در نهایت، فصل 12 به شما کمک می کند تا با مشکلات زندگی که ناشی از پریشانی عاطفی شما هستند مقابله کنید.


آنچه که پریناز از دنیای روان برداشت کرده (افسردگی در سالمندان)  ادامه مطلب ...

بخش دوم: تفکر درباره تفکر: فکر درمانی

فصل های این بخش به شما کمک می کنند تا به یک کارآگاه فکری تبدیل شوید. در فصل 5، درمی یابید که چگونه افکار خود را از نظر تحریف بررسی کنید. سپس، در فصل 6، افکار مخدوش را تحت پیگرد  قرار داده و آنها را بازپروری می کنید. فصل 7 به شما نشان می‌دهد که چگونه برخی از باورها، دیدگاه شما را نسبت به خود، جهان و آینده‌تان تیره و منحرف می‌کنند، همانطور که عینک با نسخه‌ای اشتباه دید طبیعی را مختل می‌نماید. ما ابزارهایی را برای تنظیم مجدد لنزهای زندگی شما ارائه می دهیم تا پیرامون خود را واضح تر ببینید. در نهایت، در فصل 8، شما این فرصت را دارید که ذهن آگاهی و پذیرش را تمرین کنید و تکنیک های بیشتری برای مدیریت افکار ناراحت کننده در اختیار خواهید داشت.


آنچه که افسانه از دنیای روان برداشت کرده (افسردگی مداوم یا مزمن یا دیستایمیا ادامه مطلب ...

بخش اول: تجزیه و تحلیل اضطراب و تهیه یک بر نامه

این بخش به شما کمک می کند تا مشکل خود را شناسایی کرده و اولین قدم های کوچک را برای بهبودی بردارید. فصل 1 به شما کمک می کند بفهمید که آیا شما دچار عارضه اضطراب یا افسردگی هستید. آزمون‌های این فصل به شما کمک می‌کنند تا دریابید این مشکلات در کجای دنیای شما جا گرفته اند و بر افکار، رفتارها، احساسات و روابط شما چه اثری گذاشته ند. در فصل 2، شما به سفری می روید تا منشأ مشکلات خود با اضطراب و افسردگی را کشف کنید، زیرا دانستن منشا عارضه به شما کمک می کند تا درک کنید که شما مقصر نیستید. از آنجایی که تغییر در برخی مواقع طاقت‌فرسا به نظر می‌رسد، فصل 3 به خود خرابکاری می پردازد و به شما کمک می کند به حرکت رو به جلو خود ادامه دهید. فصل 4 راه هایی برای پیگیری حالات خود و آگاهی بیشتر از افکارتان در اختیار شما قرار می دهد.


آنچه که آلپ تکین از دنیای روان برداشت کرده (اختلال ملال پیش از قاعدگی)  ادامه مطلب ...

نحوه تنظیم کتاب غلبه بر افسردگی و اضطراب

کتاب تمرین اضطراب و افسردگی در هفت قسمت سازماندهی شده است که اول به هر بخش اشاره کلی می کنیم. در کنار آن ما مطالب کمکی نیز خواهیم گنجاند.چنان مطلب ذیل:


آنچه که آذر از دنیای روان برداشت کرده (افسردگی اساسی یا ماژور یا شدید یا بالینی)  ادامه مطلب ...

مطالب ارسالی به ما: اختلال اضطراب و افسردگی مختلط

اختلال اضطراب و افسردگی مختلط (به انگلیسی: Mixed anxiety-depressive disorder) 

اختلالی شامل نشانه‌های هر دو بیماری افسردگی و اضطراب است که ممکن است بسته به هر بیمار هر یک از این نشانه‌ها شدت گوناگونی داشته باشند. این اختلال همچنین می‌تواند به همراه حداقل برخی از ویژگی‌های اتونومیک باشد. فهرست کدهای آی‌سی‌دی-۱۰ سازمان بهداشت جهانی اختلال اضطراب و افسردگی مختلط را به عنوان اختلالی تعریف می‌کند که در آن نشانه‌های هر دو اضطراب و افسردگی وجود دارند، اما هیچ‌کدام غالب بر یکدیگر نیستند.   ادامه مطلب ...

آنچه ما در مورد آگاهی شما در ارتباط با افسردگی و اضطراب فرض می کنیم

با توجه به این واقعیت که شما این کتاب را انتخاب کرده اید، ما فرض را بر آن میگیریم که شما کمی در مورد این بیماریها اطلاعات دارید و اگر می خواهید بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنیم  کتبی برای غلبه بر اضطراب  و افسردگی را مطالعه  کنید زیرا  صادقانه بگوییم، آنها درک شما را  گسترش می‌دهند. البته مطالب ارسالی بیماران,، دوستان و همکاران راهم در مد نظر داشته باشید که جدا از مطالب کتاب ارائه میشود.

آنچه که نیما از دنیای روان برداشت کرده (افسردگی آندروپوز در مردان) 
ادامه مطلب ...

مطلبی که نباید خواند

کتاب های تمرین و بقولی مشق ممکن است خاطراتی از کسالت و مشقت را برای شما تداعی کند. آیا به یاد می آورید که ساعاتی را برای انجام تکالیف کسل کننده سپری می کردید؟ احتمالاً معلمتان به شما گفته بود که تک تک صفحات تکالیف را انجام دهید، خواه مهارت داشته باشید یا نه!  در این کتاب آنطور نیست. ما به شما نمی گوییم که چه کاری باید انجام دهید. شما می توانید انتخاب کنید که کدام بخش را بخوانید و کدام تمرین را کامل کنید. اگرچه ما معتقدیم که همه پیشنهادات ما ارزش کار کردن دارند. ما به شما پیشنهاد می دهیم تا خودتان قضاوت کنید که کدام تمرینات حداکثر سود را برای شما دارند. 

ادامه مطلب ...

نحوه استفاده از کتاب تمرین افسردگی و اضطراب

بر خلاف اکثر کتاب‌های تمرین، لزوماً مجبور نیستید فصل‌های این کتاب را به ترتیب، از ابتدا تا انتها بخوانید. شما می توانید انتخاب کنید که چه فصل هایی را بخوانید و چه تمرین هایی را انجام دهید و همچنین می توانید انتخاب کنید که از کجا شروع و در کجا توقف کنید. ما به شما اطلاعات کافی برای انجام تمرینات و بهبود خلق و خوی خود می دهیم.  ادامه مطلب ...

یادداشتی برای خوانندگان افسرده و مضطرب ما

احساس افسردگی یا اضطراب قطعا خنده دار نیست. در واقع، وقتی چنین احساسی دارید، ممکن است طنز در هر موردی برایتان سخت و بی معنی باشد. با این وجود، ما انتخاب کرده ایم که گاهی بعضی موارد طنز آمیز باشد . ما درک می کنیم که موضوعی تاریک و دشوار را روشن جلوه دادن، مردم را آزرده خاطر می کند، اما شوخ طبعی یک ابزار مقابله ای مهم است. قصد ما این است که شما را کمی شاد کنیم.


آنچه که مهسا از دنیای روان برداشت کرده (تاثیر خنده ادامه مطلب ...

درباره کتاب تمرین اضطراب و افسردگی

هدف ما از نوشتن این کتاب ارائه طیف گسترده ای از مهارت ها و ابزارها برای مدیریت اضطراب و افسردگی است. این کتاب کنش محور است. به عبارت دیگر، شما این فرصت را دارید که ایده های حرفه ای ما را به شیوه های معناداری در زندگی خود به کار ببرید.  ادامه مطلب ...

معرفی کتاب تمرین اضطراب و افسردگی

آیا شما بیش از حد نگران هستید؟ آیا اغلب غمگین می باشید و زانوی حزن بدوش می گیرید؟ آیا  صبح برای خروج از رختخواب با خود کلنجار می روید؟ یا شاید از مردم دوری می کنید؟ اگر چنین است، احتمالاً با نوعی از اضطراب یا افسردگی سروکار دارید. افسردگی و اضطراب مشکلات جدی هستند،  دید را تیره و تفکر را منحرف می کنند و از سویی شادی و لذت را از بین می برند. همه گاهی اوقات غمگین یا نگران می شوند. احساسات ناخوشایند بخشی عادی از زندگی هستند. اما زمانی که افسردگی یا اضطراب در کار، مشغولیت و یا روابط شما اختلال ایجاد کنند، وقت آن است که دست به اقدام بزنید. 
ادامه مطلب ...