بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

شاد بودن و لذت بردن از زندگی- بازتاب های من (کاربرگ 11-4)

آنچه که ائل آی از دنیای روان برداشت کرده (شاد بودن و لذت بردن از زندگی) 

از زندگی لذت ببرید! انسانها، به سمت کسانی بیشتر جذب می‌شوند که می‌ دانند چطور از زندگی لذت ببرند و شاد باشند. به جای آنکه ایده‌آل ‌گرایی کنید، شروع کنید به لذت بردن از چیزهایی که همین الان در دسترس‌ تان هست. دوست داشتنی بودن در واقع ارتباط مستقیمی با گشوده بودن، دارد: 

  • بیشتر بخندید- هرچه بیشتر بخندید و به احساساتتان اجازه دهید بروز پیدا کنند، شادتر خواهید بود. با دوستانتان بیشتر معاشرت کنید و از دورهمی های دوستانه غافل نشوید.

  • آشنایی با افراد جدید- وقتی می‌خواهید خوشحال باشید و از زندگی بیشتر لذت ببرید، در قدم اول باید به دنبال ساده‌ترین و در دسترس‌ترین راه‌ها برای لذت بردن از زندگی باشید. زندگی و ارتباط با جمع، از نیازهای اساسی انسان به حساب می‌آید. پس آشنایی با افراد جدید، باعث بهبود روحیه انسان می‌شود. وقتی با افراد جدید آشنا می شویم، نیاز ما برای حضور در جامعه برطرف می‌گردد و با ایده‌ها و نظرات جدید آشنا می‌شویم.

  • به دنبال تحقق رویاها-باید به خودتان قول دهید که هر سال تعدادی از رویاهایتان را به تحقق برسانید. با این کار احساس خواهید کرد که رویاهایتان به نتیجه رسیده‌اند و آرزویی بیش نیستند. بدین ترتیب، خوشحال‌تر خواهید بود و از زندگی لذت بیشتری می‌برید.

  • کشف مکان های جدید- برای آشنایی با فرهنگ های مختلف و کسب تجربیات ارزشمند، به مکان‌های جدید سفر کنید و درباره فرهنگ سرزمین‌های مختلف اطلاعات به دست آورید.

  • هزینه برای کسب تجربیات جدید- کسب تجربیات جدید، خاطرات دلنشینی برای ما می‌سازند و به زندگی‌مان معنا می‌دهند. با خرج نکردن پول‌هایمان، تنها فرصت کسب تجربیات و لذت‌های جدید را از خود دریغ می‌کنیم.

  • از خانه بیرون بزنید- برای اینکه احساس خوشحالی داشته باشید، از خانه بیرون بزنید و نسیم خنک و تابش نور خورشید را روی پوست‌تان احساس کنید. استشمام هوای تازه باعث بهبود روحیه‌تان می شود و با تابش آفتاب، ویتامین D کافی جذب پوست‌تان می‌شود.

  • توسعه فردی- هر چقدر خودآگاه‌تر باشید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، رضایت درونی بیشتری را تجربه می‌کنید. مطالعه کتاب هایی که موضوعات متنوعی دارند، به ما کمک می‌کنند خود را بهتر بشناسیم و برای توسعه فردی‌مان گام برداریم.

  • احساس خوشبختی کنید- بسیاری از ما لذت بردن از زندگی را به بهانه داشتن دستاوردها و موفقیت‌های کم، نرسیدن به آرزوها یا کمبودهای مالی بر خود حرام کرده‌ایم. بهتر است به خود اجازه دهید از هر چیزی انرژی دریافت کرده و حتی از چیزهای کوچک مانند یک غذای خوشمزه نیز لذت ببرید.

  • هر احساسی گذراست- مهم‌ترین مساله برای درک چگونگی لذت بردن از زندگی، پذیرش این حقیقت است که باور کنیم هیچ کسی همیشه خوشحال نخواهد بود. در روزهای سخت و پرچالش زندگی، باید به یاد بیاورید، زندگی همراه با بالا و پایین هاست و تمام احساسات گذرا هستند.

  • شادی را به چیزی گره نزنید- یک نفر خوشحال بودنش را به ماشین مدل بالا گره زده، نفر دیگر به خرید خانه چند صد متری، آن یکی به بودن در فلان شرایط آب و هوایی و حتی یک نفر هم فکر می‌کند با وجود فلان انسان در زندگی‌اش، می‌تواند شاد باشد. با توجه به اینکه اکثر حس شادی بنابر احساسات درونی ما است و نه شرایط بیرونی، ما نباید آن را به مسائل بیرون از زندگی خودمان گره بزنیم. ما باید سعی کنیم در هر لحظه، از قسمت مثبت زندگی خودمان لذت ببریم.

  • به یاد بیاورید و لذت ببرید- یادآوری خاطرات گذشته کمک می کند که بهترین وقایع گذشته را به زمان حال بیاورید و به جزئیات آن ها فکر کنید. این یادآوری، احساسی مشابه آنچه که در گذشته تجربه کرده اید را برای شما به وجود می آورد و چنین به نظر می رسد که گویا در همین لحظه هم در حال تجربه کردن آن وقایع خوشایند هستید.

  • زمان روزانه برای تفریح- یک تفریح جذاب و خوب انتخاب کنید و از امروز زمانی را برای آن به صورت روزانه در نظر بگیرید. دقت کنید که این تفریح باید در درجه اول احساس خوبی به شما بدهد. در درجه دوم هم ترجیحاً تفریحی باشد که بتواند باعث رشدتان شود. به این صورت حس خوب زمان تفریح را چند برابر می‌کنید.

  • درگیر در وقایع خوشایند- در مراسم های شاد و پر روحیه شرکت کنید، با افراد خوش روحیه و پر انرژی رفت و آمد کنید و سعی کنید در زندگی به دنبال فعالیت های مثبت باشید. این کار به شما کمک می کند از زندگی لذت بیشتری ببرید و شادتر و پر روحیه تر باشید. از بابت داشته هایتان شکرگزار باشید و سعی کنید نکات مثبت زندگی را به خودتان یادآوری کنید.

  • آلبومتان را تماشا کنید- از ورق زدن و دیدن برخی از عکسها آنها بسیار لذت خواهی برد. با تماشا دوباره آنها خاطرات قدیمی را به یاد می آورید و حافظه شما به کار می افتد. به این ترتیب لایه های قدیمی پدیدار می شوند و آنچه که در گذشته می دانستید را به یاد خواهید آورد. یادآوری دوباره چیزی که از خاطر برده بودید، لذت بی اندازه ای به شما می دهد و باعث شادی تان خواهد شد.


کاربرگ 11-4 بازتاب های من

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________


_________________________________________________________

فهرست فصل یازدهم این کتاب  

--------------

همه مطالب:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد