بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

علل رایج ترس از صمیمیت (مطلب ارسالی)

ترس از صمیمیت در روابط: صمیمیت معمولاً نشان دهنده آسیب پذیری، صداقت و اشتراک گذاری متقابل است. صمیمیت اغلب در روابط نزدیک و عاشقانه مانند ازدواج و دوستی وجود دارد. این اصطلاح گاهی برای اشاره به تعاملات جنسی نیز استفاده می شود، اما همیشه منظور صمیمیت جنسی نیست.  

 

صمیمیت برای حفظ یک زندگی اجتماعی سالم حیاتی است. اگر از صمیمیت اجتناب کنید، ممکن است خود را منزوی یا در اختلاف مداوم با دیگران بیابید. وقتی ترس از صمیمیت رابطه را مختل می کند، مشاوره زناشویی یا مشاوره فردی می تواند به کمک شما بیاید.

صمیمیت چیست؟

صمیمیت مهم است زیرا انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند که در روابط فردی نزدیک با دیگران رشد می کنند. در حالی که صمیمیت تصاویری از روابط عاشقانه را نشان می دهد، می تواند در دوستی های نزدیک، روابط والدین و فرزندان و خواهر و برادر نیز مشاهده شود. چهار نوع صمیمیت وجود دارد:

انواع صمیمیت در روابط

1. صمیمیت تجربی: 

هنگامی که افراد در حین فعالیت های تفریحی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. افراد ممکن است اقدامات خود را در کار گروهی "همگام" کنند یا خود را با طرف مقابل هماهنگ ببینند.

مثال: پدر و پسری با هم کار می کنند تا یک قطار اسباب بازی بسازند و کار تیمی خود را توسعه دهند.

2. صمیمیت عاطفی: 

وقتی افراد، از این که احساسات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، حتی مسائل ناراحت کننده، احساس امنیت می کنند.

مثال: زنی در مورد مسائل مربوط به بدن خود با خواهرش صحبت می کند و به او اعتماد دارد. او به خواهر و برادر خود اعتماد می کند تا به او آرامش بدهند و از ضعف هایش علیه او استفاده نکنند. 

3. صمیمیت فکری:

 وقتی که افراد، از به اشتراک گذاشتن ایده ها و نظرات خود با دیگران، حتی وقتی مخالف هم هستند، احساس راحتی می کنند.

مثال: دو دوست درباره معنای زندگی بحث می کنند. آنها از شنیدن نظرات یکدیگر لذت می برند و نیازی به "برنده شدن" در بحث ندارند.

4. صمیمیت جنسی:

هنگامی که افراد درگیر فعالیت های احساسی و جنسی می شوند. وقتی از کلمه "صمیمیت" استفاده می شود، اغلب مردم به این نوع اشاره می کنند.

مثال: دو عاشق در حال انجام عشق بازی هستند و تمایلات یکدیگر را به خوبی می شناسند. 

صمیمیت در یک رابطه عاشقانه معمولاً چیزی است که با گذشت زمان ایجاد می شود. روابط جدید ممکن است لحظات صمیمی داشته باشند، اما ایجاد صمیمیت طولانی مدت یک فرایند تدریجی است که به صبر و ارتباط نزدیک نیاز دارد. بسیاری از افراد کیفیت روابط خود را بر اساس عمق صمیمیت و میزان احساس نزدیکی به شریک عاطفی خود می سنجند.

ترس از صمیمیت

صمیمیت می تواند به شما کمک کند بیشتر احساس عشق و کمتر احساس تنهایی کنید. از طرفی، صمیمیت همچنین به اعتماد و آسیب پذیری زیادی نیاز دارد و ممکن است این برای شما ترسناک باشد. بسیاری از افراد با صمیمیت دست و پنجه نرم می کنند و ترس از صمیمیت یکی از نگرانی های رایج است که نیاز به درمان دارد. افراد به دلایل مختلف از صمیمیت می ترسند. 

علل رایج ترس از صمیمیت:

1. ترس از ترک شدن

ممکن است از این بترسید که وقتی به کسی وابسته شدید، آن فرد شما را ترک کند.

2. ترس از طرد شدن

ممکن است نگران باشید، هنگامی که هرگونه نقص یا کاستی آشکار شود، شخص مقابل، تمایل به ادامه ارتباط با شما را نداشته باشد.

3. سلطه گری

ممکن است شما ترس از دست دادن استقلال خود را در روابط عاطفی با دیگران داشته باشید.

4. سوء استفاده در گذشته

سابقه سوء استفاده در دوران کودکی، به ویژه سوء استفاده جنسی، ممکن است اعتماد به دیگران را برای شما دشوار کند.

هنگام مراجعه به روانشناس جهت دریافت کمک حرفه ای برای مسائل مربوط صمیمیت، ممکن است از شما خواسته شود که از مقیاس ترس از صمیمیت (FIS) استفاده کنید. این مقیاس میزان ترس شما از صمیمیت عاطفی در زمینه عاشقانه را اندازه گیری می کند. تحقیقات نشان داده است که هرچه نمره FIS بالاتر باشد میزان تنهایی نیز بیشتر است.

ایجاد صمیمیت در رابطه

هنگامی که بر ترس از صمیمیت غلبه می شود. یک مشاور زناشویی دلسوز می تواند به شما در درک احساسات زمینه ای که باعث ترس شما می شود، کمک کند. آنها می توانند به شما کمک کنند این احساسات را برطرف کنید و راه های سالم تری برای مقابله با آنها پیدا کنید. 

گاهی اوقات مسائل مربوط به سلامت روان مانند اختلال شخصیت اجتنابی نیز می تواند به مسائل صمیمیت مرتبط باشد. درمان این اختلال ها نیز می تواند مزایای قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

حتی وقتی هیچ یک از طرفین از صمیمیت نمی ترسند، یک زوج ممکن است همچنان در برقراری ارتباط با یکدیگر مشکل داشته باشند. پیشنهادات زیر می توانند شما و همسرتان را به هم نزدیک تر کند. 

صبور باشید!

شناخت واقعی یک شخص، زمان بر است. روند جلب اعتماد اغلب کند است. بدانید که صمیمیت مسابقه نیست و هیچ رقابتی وجود ندارد.

با چیزهای ساده شروع کنید!

اگر صحبت از آینده راحت تر از گذشته است، پس با به اشتراک گذاشتن رویاها و اهداف خود شروع کنید. با افزایش اعتماد، ممکن است صحبت در مورد موضوعات دشوارتر دیگر ترسناک نباشد.

بی پرده در مورد نیازهای خود صحبت کنید!

 آیا شما فردی هستید که برای رفتن به یک رابطه جدید به زمان زیادی نیاز دارید؟ چند وقت یکبار تمایل به برقراری رابطه جنسی دارید؟ اگر به جای تصور اینکه خواسته های شما "واضح" هستند، راحت و بی پرده به همسرتان بگویید که چه می خواهید، می توانید از بسیاری از سوء تفاهم ها جلوگیری کنید.

به تفاوت های یکدیگر احترام بگذارید!

حتی صمیمی ترین شریک های عاطفی همچنان عقاید خود را دارند. شما و همسرتان برای دوست داشتن یکدیگر نیازی به توافق ندارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد