بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

افسردگی ممکن است خطر سکته مغزی را افزایش دهد (مطلب ارسالی)

بر اساس مطالعه ای که در 8 مارس 2023 در شماره آنلاین مجله نورولوژی منتشر شد، افرادی که علائم افسردگی دارند ممکن است در معرض خطر سکته مغزی قرار بگیرند. محققان همچنین دریافتند افرادی که علائم افسردگی دارند احتمال بیشتری دارد که پس از سکته بهبودی بدتری داشته باشند.  رابرت پی مورفی، نویسنده این مطالعه، از دانشگاه گالوی ایرلند، می گوید: «افسردگی افراد را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند طیف گسترده ای از تأثیرات را در زندگی افراد داشته باشد. مطالعه ما با بررسی تعدادی از عوامل از جمله علائم شرکت کنندگان، انتخاب های زندگی و استفاده از داروهای ضد افسردگی، تصویر گسترده ای از افسردگی و ارتباط آن با خطر سکته مغزی را ارائه می دهد. نتایج ما نشان می دهد که علائم افسردگی با افزایش خطر سکته مغزی مرتبط است و این خطر در گروه های سنی مختلف و در سراسر جهان مشابه است».

این مطالعه شامل 26877 بزرگسال از مطالعه INTERSTROKE و شامل افرادی از 32 کشور در سراسر اروپا، آسیا، شمال و جنوب آمریکا، خاورمیانه و آفریقا بود. میانگین سنی شرکت کنندگان 62 سال بود. از بین شرکت کنندگان، بیش از 13000 نفر سکته مغزی داشتند. آنها با بیش از 13000 نفر که سکته مغزی را تجربه نکرده بودند اما از نظر سن، جنس، هویت نژادی یا قومی مشابه بودند، همسان شدند.

شرکت کنندگان در ابتدای مطالعه پرسشنامه هایی را در مورد عوامل خطر قلبی عروقی از جمله فشار خون بالا و دیابت تکمیل کردند. محققان اطلاعات مربوط به علائم افسردگی را در یک سال قبل از مطالعه جمع آوری کردند. از آنها پرسیده شد که آیا در طول 12 ماه گذشته برای دو یا چند هفته متوالی احساس غمگینی یا افسردگی داشته اند.

از شرکت کنندگان در این مطالعه، 18 درصد از کسانی که سکته کرده بودند، در مقایسه با 14 درصد از کسانی که سکته نکرده بودند، علائم افسردگی داشتند.

پس از تنظیم سن، جنس، تحصیلات، فعالیت بدنی و سایر عوامل سبک زندگی، افرادی که علائم افسردگی قبل از سکته مغزی داشتند، در مقایسه با افرادی که علائم افسردگی نداشتند، 46 درصد بیشتر در معرض خطر سکته بودند.

هر چه شرکت کنندگان علائم بیشتری داشته باشند، خطر سکته مغزی در آنها بیشتر است. شرکت‌کنندگانی که پنج علامت یا بیشتر از افسردگی را گزارش کردند، 54 درصد بیشتر از افراد بدون علامت در معرض خطر سکته مغزی بودند، در مقابل آن‌هایی که سه تا چهار علامت افسردگی را گزارش کردند و آن‌هایی که یک یا دو علامت افسردگی را گزارش کردند، به ترتیب 58 درصد و 35 درصد بیشتر بودند.

در حالی که احتمال سکته های مغزی شدیدتر در افرادی که علائم افسردگی داشتند، بیشتر از افراد بدون علائم افسردگی، یک ماه پس از سکته مغزی، نتایج بدتری داشتند.

مورفی افزود: «در این مطالعه ما بینش عمیق تری در مورد اینکه چگونه علائم افسردگی می تواند به سکته مغزی کمک کند به دست آوردیم. نتایج ما نشان می دهد که علائم افسردگی می تواند بر سلامت روان تأثیر بگذارد، اما خطر سکته مغزی را نیز افزایش می دهد. پزشکان باید به دنبال این علائم افسردگی باشند و می توانند از این اطلاعات برای کمک به ابتکارات بهداشتی متمرکز بر پیشگیری از سکته استفاده کنند».

محدودیت مطالعه این بود که شرکت کنندگان پرسشنامه هایی را در مورد علائم افسردگی تنها در ابتدای مطالعه پر کردند، بنابراین اثرات افسردگی در طول زمان قابل اندازه گیری نبود.

چرا افسردگی ممکن است خطر را افزایش دهد؟

این مطالعه مکانیسم هایی را که افسردگی ممکن است خطر سکته مغزی را افزایش دهد شناسایی نکرد و مطالعات قبلی نیز قادر به انجام این کار نبودند.

چندین مطالعه اشاره کرده اند که افسردگی معمولاً به دنبال سکته مغزی ایجاد می شود، اما تحقیقات کمی در مورد اینکه آیا افسردگی ممکن است احتمال وقوع سکته مغزی را افزایش دهد وجود دارد.

حتی یک مطالعه نشان داده است که ممکن است یک علیت معکوس وجود داشته باشد، اینکه یک سکته مغزی تشخیص داده نشده قبلی ممکن است باعث افسردگی شده باشد.

مطالعات همچنین نشان داده‌اند که افسردگی می‌تواند منجر به رفتارهای نامطلوب سلامتی افراد مانند سیگار کشیدن و رعایت نکردن درمان‌های پزشکی شود. این رفتارها ممکن است به خطر بیماری های قلبی و سکته کمک کنند.

دکتر ساندرا نارایانان، متخصص مغز و اعصاب عروقی و جراح مداخله‌ای عصبی در مرکز سکته مغزی و عروق پاسیفیک در مؤسسه علوم اعصاب اقیانوس آرام در سانتا مونیکا، کالیفرنیا که در مطالعه فعلی شرکت نداشت، احتمال دیگری را پیشنهاد کرد.

او گفت: «علائم افسردگی می‌تواند با افزایش استرس همراه باشد که می‌تواند به طور مستقل التهاب، خطر بیماری قلبی عروقی و عروق مغزی آینده و عوارض را افزایش دهد.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد