بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

پروبیوتیک در کنار داروهای ضد افسردگی منجر به بهتر شدن افسردگی و اضطراب (مطلب ارسالی)

بیماران افرده مصرف کننده پروبیوتیک در مقایسه با گروهی که پروبیوتیک مصرف نکردند، بهبود بیشتری در علائم افسردگی و اضطراب خود نشان دادند. پروبیوتیک ها به خوبی تحمل شدند و هیچ عارضه جانبی جدی گزارش نشد. یافته ها نشان می دهد که پروبیوتیک ها ممکن است یک درمان اضافی مفید برای برخی از افراد مبتلا به افسردگی باشد؛ با این حال، تحقیقات بیشتری برای تأیید این موضوع و درک اینکه چگونه پروبیوتیک ها می توانند از سلامت روان بهتر حمایت کنند، مورد نیاز است.  

این مطالعه نشان داد که استفاده از یک ترکیب پروبیوتیک 14 سویه در کنار داروهای ضد افسردگی ممکن است منجر به بهتر شدن افسردگی و اضطراب در مدت هشت هفته شود. این یکی از تحقیقات اولیه است که در یک جمعیت غربی برای برجسته کردن تحمل پذیری خوب پروبیوتیک ها و تأثیر مثبت آنها بر سلامت روان انجام شده است و راه جدیدی را برای حمایت از خلق و خو و رفاه روانی ارائه می دهد.

مطالعه مقدماتی از یک طرح تصادفی کنترل شده با دارونما دوسوکور استفاده کرد و شامل شرکت کنندگان بزرگسال با تشخیص اختلال افسردگی عمده بود که پاسخ کافی به داروهای ضد افسردگی نشان ندادند.

تقریباً 60٪ از افراد مبتلا به اختلال افسردگی عمده (MDD) به طور کامل به درمان های اولیه پاسخ نمی دهند و حدود یک سوم با وجود درمان های اضافی همچنان علائم را تجربه می کنند. محور میکروبیوتا-روده-مغز به عنوان یک هدف امیدوارکننده برای درمان‌های جدید این اختلال از جمله پروبیوتیک‌ها ظاهر شده است.

یک متاآنالیز در سال 2021 از 7 کارآزمایی بالینی تصادفی شده (RCT) که شامل 404 بیمار بود، نشان داد که پروبیوتیک ها در کنار داروهای ضدافسردگی در کاهش علائم افسردگی موثر هستند؛ با این حال، در دسترس بودن محدود داده‌های تحمل‌پذیری و مسائل مربوط به پایبندی و حفظ در برخی از کارآزمایی های بالینی تصادفی شده، تحقیقات بیشتری را برای ایجاد پروبیوتیک‌ها به عنوان یک گزینه درمانی مناسب در عمل بالینی ضروری می‌کند.

مطالعه اخیر نشان می‌دهد یک ترکیب پروبیوتیک شامل 14 سویه باکتری در رژیم غذایی می‌تواند به افرادی که تحت درمان اختلال افسردگی اساسی با داروهای ضد افسردگی هستند کمک کند.

این تحقیق که توسط موسسه روانپزشکی، روانشناسی و علوم اعصاب در کینگز کالج لندن انجام شد، پتانسیل مکمل‌های پروبیوتیک را در ارتقاء نمرات مختلف افسردگی و اضطراب در بازه زمانی هشت هفته نشان داد.

این مطالعه مقدماتی یکی از آزمایش های پیشگام در یک جمعیت غربی برای نشان دادن تحمل پذیری مطلوب پروبیوتیک ها و تأثیر مثبت آنها بر سلامت روان در میان بزرگسالان مبتلا به افسردگی است که در حال حاضر تحت درمان با داروهای ضد افسردگی هستند. محققان این مطالعه بیان می‌کنند که این یافته‌ها پایه‌ای قوی برای بررسی بیشتر مزایای این مکمل غذایی پروبیوتیک در حمایت از خلق و خو و بهزیستی ذهنی از طریق آزمایش‌هایی در مقیاس بزرگ‌تر است.

شواهد در حال ظهور نشان می دهد که میکروبیوتای روده که از جامعه متنوع و پویا از میکروارگانیسم ها در روده تشکیل شده است، در تنظیم خلق و خوی نقش دارد.

این مطالعه از یک طرح تصادفی کنترل شده با دارونما دوسوکور استفاده کرد و به عنوان یک کاوش اولیه در مورد اینکه آیا تقویت سلامت روده با پروبیوتیک ها که مکمل های حاوی باکتری های مفید هستند، می تواند مسیر جدیدی برای تقویت خلق و خو و سلامت روان ارائه دهد، انجام شد.

در این کارآزمایی آزمایشی، 49 بزرگسال مبتلا به اختلال افسردگی عمده که پاسخ کافی به داروهای ضد افسردگی تجویز شده نشان ندادند، مکمل پروبیوتیک ترکیبی 14 سویه یا دارونمای مشابه (با 24 شرکت‌کننده دریافت کننده پروبیوتیک) دریافت کردند.

در طول مدت هشت هفته، هر دو گروه بهبود علائم را نشان دادند، اما گروه پروبیوتیک از هفته چهارم بهبود بیشتری نشان دادند.

بهبودهای گزارش شده قابل توجهی مشاهده شد که در مقایسه با مقیاس های درجه بندی پذیرفته شده برای افسردگی و اضطراب اندازه گیری شد.

پروفسور جیمز استون، محقق ارشد این مطالعه که این تحقیق را در موسسه روانپزشکی، روانشناسی و علوم اعصاب در کینگز کالج لندن آغاز کرد و اکنون با دانشکده پزشکی برایتون و ساسکس در ارتباط است، اظهار داشت: « عدم پاسخ به درمان یا پاسخ جزئی به داروهای ضد افسردگی مسئله مهمی است و این مطالعه یک گام اولیه مهم در بررسی پتانسیل درمانی پروبیوتیک ها برای درمان افسردگی است.»

پروفسور استون با ابراز خوش‌بینی نسبت به مطالعات بیشتر برای بررسی اثرات مفید پروبیوتیک‌ها بر افسردگی و اضطراب در جمعیت‌های بزرگ‌تر، افزود: «ما دریافتیم که پروبیوتیک‌ها به‌عنوان مکمل توسط افرادی که قبلاً داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کردند به خوبی دریافت و تحمل می‌شدند.»

دکتر ویکتوریا نیکولوا، اولین نویسنده این مطالعه از موسسه روانپزشکی، روانشناسی و علوم اعصاب در کینگز کالج لندن بر زمینه شگفت انگیز و در حال تکامل سریع تحقیقات میکروبیوم در مورد محور روده-مغز تأکید کرد. او یافته‌های این مطالعه آزمایشی را پیشرفتی حیاتی در درک نقش پروبیوتیک‌ها در خلق و خو و سلامت روان دانست.

دکتر ریچارد دی، معاون امور پزشکی در ADM، تأکید کرد که تقریباً 5٪ از بزرگسالان از افسردگی رنج می برند و تعداد قابل توجهی به طور کامل به گزینه های درمانی استاندارد پاسخ نمی دهند. وی تاکید کرد که این کارآزمایی که یکی از معدود مطالعات بالینی است که مزایای مکمل رژیم غذایی با پروبیوتیک ها را در کنار داروهای ضد افسردگی استاندارد ارزیابی می کند، بینش ارزشمندی را در مورد ارتباط بین میکروبیوم روده و سلامت روان ارائه می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد