بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بخش پنجم- رابطه درمانی

در این قسمت. . .

روابط شما ممکن است زمانی که شما مقادیر قابل توجهی از اضطراب یا افسردگی را احساس می کنید آسیب ببیند. و هنگامی که روابط شما آسیب می بیند، بدون شک بیشتر احساس اضطراب یا افسردگی می کنید. این یک چرخه نسبتاً معیوب است. در این بخش، تکنیک هایی را برای تقویت روابط و بهبود ارتباطات به شما ارائه می دهیم. ما همچنین به شما کمک می کنیم تا با جدایی و مناقشه مقابله کنید.


آنچه که ژیران از دنیای روان برداشت کرده (روابط اجتماعی سالم) 

اکثر مردم بر این باورند که عشق، صمیمیت و روابط اجتماعی مهمتر از مواردی مانند شهرت، ثروت و حتی سلامت جسمانی برای رسیدن به خوشبختی و آرامش است. شهود ما درست است زیرا تنهایی یکی از مهم‌ترین تهدیدها برای سلامت جسمانی ما است. تنهایی می تواند همانند ورزش نکردن، چاقی، یا سیگار کشیدن بر سلامت ما تاثیر بگذارد.

  • رفتارهای خوب- خوش اخلاقی کمک زیادی به تقویت روابط اجتماعی می کند. رعایت ادب، نشان دادن قدردانی و استفاده از جملات مثبت و خوب را تمرین کنید.

  • زبان بدن- به نوع زبان بدن خود توجه کنید و سعی کنید آن ها را در جهت مثبت تقویت کنید. برای مثال برای گذاشتن تاثیر مثبت در یک مکالمه، نحوه نشستن شما، حرکت دستانتان بسیار مهم است. 

  • به روز-  اتفاقات جدید و اخبار را بخوانید تا بتوانید با دیگران صحبت کنید. در مورد اخبار دیگری که ممکن است مورد توجه شما باشد، صحبت کنید. این می تواند راهی عالی برای شروع مکالمه باشد و به شما کمک کند تا به موضوعات خنثی پایبند باشید.

  • افکار منفی- افکار منفی را شناسایی کنید. آن ها را با افکار واقع بینانه تر مانند “من می توانم مکالمه کنم و می توانم با افراد جدید ملاقات کنم” جایگزین کنید.

  • ارزش های زندگی- با افراد اشتباه، شما هرگز قادر به برقراری ارتباط موثر و مثبت نخواهید بود. با فهمیدن این که چه چیزی را دوست دارید و برای شما مهم است، چه چیزی برای رشد و خوشبختی شما ضروری است، می توانید اجتماع اطراف خودتان را تعریف کنید. 

  • بحث-  تمرکز از بحث و استدلال به یافتن یک نقطه مشترک تغییر می یابد. برای بهبود روابط اجتماعی خود شخصی باشید که به جای بحث و دعوا، در جهت رشد ارتباطات، سازش درست و هدفمند انجام می دهد.

  •  تجربیات و علم- دانش، تجربه، احساسات، کتاب، موسیقی، مکان هایی که رفته اید و کارهایی که ممکن است برای دیگران جالب باشد، را به اشتراک بگذارید. بسیاری از روابط بیش از هر چیز مبتنی بر تجربیات مشترک است.

  • ذهن آزاد- چیزهای خوب و متفاوتی را که در دیگران می بینید، بپذیرید، از آن ها بابت خوبی هایشان قدردانی کنید و سعی کنید دریافت های مثبت از دیگران را در خود نیز تقویت کنید.

  • رفتار اجتماعی- تصمیم بگیرید که حتی وقتی از برقراری ارتباط فرار می کنید، با افراد جدید صحبت کنید و وارد گفتگو شوید. با گذشت زمان، این کار آسان تر خواهد شد و شما به سرعت شروع به تقویت روابط اجتماعی خود می کنید.

  • قدم های کوچک- اگر رفتن به یک مهمانی یا گذراندن اوقات فراغت در جمع بزرگ، برایتان طاقت فرسا به نظر می رسد، کار خود را اتفاقات اجتماعی کوچکتر شروع کنید. به داخل فروشگاه مواد غذایی بروید و به صندوق دار بگویید ، “متشکرم” ، یا به یک رستوران بروید و غذای خود را سفارش دهید.

  • سوالاتی با پایان باز- برای تقویت روابط اجتماعی خود با دیگران، سوالاتی بپرسید که ممکن است در را برای ادامه مکالمه باز کنند. سوالاتی که پاسخ کوتاه بله یا خیر دارند، نپرسید.

  • تشویق به صحبت -برای تقویت روابط اجتماعی خود، نشان دهید که به شنیدن آن چه دیگران می گویند، علاقه دارید.

  • اهداف مشخص- یک هدف تعیین کنید و شروع به کار در مورد استراتژی هایی کنید که زندگی اجتماعی شما را بهبود می بخشد.

  • سخاوتمند- تعارف کردن می تواند راهی عالی برای گشودن در مکالمه باشد. به یک همکار شیرینی تعارف کنید. تعارف می تواند به دیگران نشان دهد که شما صمیمی هستید و می توانند روی شما حساب کنند.

  • کتابهای تقویت روابط- مطالعه در مورد این مهارت ها شما را به یک متخصص تبدیل نخواهد کرد. باید آن ها را بارها و بارها تمرین کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد