بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

صحبت کردن با همسر یا نامزد در گرفتاریها

ارتباط پایه و اساس یک رابطه خوب است. همه از داشتن افراد ایمن برای بیان افکار و احساسات خود سود می برند. برای اینکه فضای مناسبی برای چنین ارتباط مثبتی ایجاد کنید، ما دو تمرین را معرفی می کنیم: اخبار روزانه و دوازده مورد برتر که از شریک زندگی خود قدردانی کنیم.


نکته!

اگر ارتباط شما با همسرتان نزاعی است، برای رفع مشکل به فصل 16 بروید. و اگر از تمرین‌های زیر به نتیجه نمی رسید، توصیه می‌کنیم به یک درمانگر برای مشاوره زوجین مراجعه کنید.


آنچه که تاینور از دنیای روان برداشت کرده (روابط با همسر) 

زمانی که ما وارد رابطه‌ای می‌شویم، معمولا انتظار داریم شرایط و نحوه برقراری ارتباط ما با شریک زندگی‌مان مانند قبل باقی بماند، اما چیزهایی که ما را به هم مرتبط نگه می‌دارند، ممکن است با گذشت زمان تغییر کنند. هر روز با تغییر یک چیز کوچک شروع کنید و نتیجه کارتان را ببینید. انجام کارهای کوچک به صورت روزانه اهمیت زیادی دارد، زیرا رابطه شما با شریک زندگی‌تان یک رابطه طولانی مدت است.

  • دست از انتقاد یکدیگر بردارید- برای داشتن زندگی بهتر و بهبود روابط خود بهتر است در بعضی شرایط زبان خود را گاز بگیریم.

  • قدردانی و تشکر از یکدیگر- یکی از مهم‌ترین ارکان یک رابطه هیجانی و با طراوت وجود سورپرایز‌ها و پرهیز از تکرار می‌باشد. 

  • عذرخواهی کردن- روابط شما را به سرعت نجات می‌دهد. غرور در روابط زناشویی امری بسیار بی‌معنی و نادرست است. 

  • شنونده خوبی باشیم- صحبت برد برد با همسرتان داشته باشید. دفاع از خود را بس کنید، این مشکلی را حل نمی‌کند.

  • اصول دلگرمی دادن به همسر-  معمولاً افرادی که ازدواج‌های طولانی‌تری دارند،‌ می‌فهمند چطور باید به همدیگر توجه کنند و رابطه خود را حفظ کنند. 

  • تمرکز-  اگر هر یک از ما آدم‌های منطقی‌تری باشیم روابط‌ ما بی‌تنش‌تر خواهد بود. 

  • شرایط را بحرانی‌تر نکنید- سعی کنید در شرایط بحرانی هر چقدر سخت تلاش کنید زندگی بهتر و فضای مطلوب‌تری برای همسرتان فراهم کنید. 

  • جزئیات رابطه‌- اگر همسر شما یک روزهایی به دلیل شرایط کاری بداخلاق و نا آرام می‌شود، این فقط شرایطی موقتی است که به همسرتان فشار آورده است.

  • کسی بهتر از خودتان از رابطه شما نمی‌داند- واقعیت این است که این شما هستید که باید بدانید که شما تنها کسی هستید که می‌دانید برای بهبود رابطه عاشقانه و زندگی بهتر باید چه کاری انجام دهید.  ‌

  • روش مخصوص- خوشحال کردن و شادی بخشی زندگی آنقدر‌ها هم کار سختی نیست فقط کافیست شروع کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد