بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

لطفا انتقاد را بررسی کنید و مدتی دهان خود را ببندید

امیدواریم تمرین در قسمت قبل شما را از زمان دفاعی بیشتر آگاه کرده باشد. اما وقتی اعمال یا سخنان شریک خود را خصمانه یا بدخواهانه می‌دانید، چه جایگزینی وجود دارد؟ ما روشی به نام "آن را بررسی کن" را توصیه می کنیم.


"آن را بررسی کن" ابتدا شامل درک میل به حالت تدافعی است. سپس هنگامی که آماده شدید، به آرامی در مورد نیات واقعی شریک زندگی خود تحقیق می کنید. 


مثال!

آقای غریب قول می دهد ساعت 6:30 خانم شاصنم را برای صرف شام و تماشای فیلم بیرون ببرد. او در ساعت 6:50 نفس نفس می آید و می گوید: "ببخشید، ترافیک وحشتناک بود." شاصنم فوراً فرضی بدخواهانه را مطرح می کند و معتقد است که غریب عمداً دیر کرده است و این ثابت می کند که غریب علاقه خود را به او از دست داده است. او تقریباً می‌گوید: «این همان چیزی است که دفعه قبل گفتی، احمق!» شاصنم به فکر فرو می رود و تصمیم می‌گیرد این موضوع را بررسی کند. سکوت می کند و یکی دو بار نفس عمیق می کشد. بعد از اینکه کمی آرام شد، می‌پرسد: «غریب، من کمی نگرانم که ممکن است عشقت به من را از دست بدهی. آیا این امکان پذیر است؟» غریب کاملاً از این سؤال متعجب می شود و می گوید: «خدایا، نه! من واقعا متاسفم اگر اینطور به نظر شما رسیده است. واقعا تصادف وحشتناکی رخ داد. من واقعاً به تو اهمیت می دهم و از هر ثانیه ای که با تو هستم لذت می برم."


تمرین!

هنگامی که خود را در یک موقعیت بالقوه خصمانه می یابید، لحظه ای وقت بگذارید و با پیروی از این دستورالعمل ها، تکنیک بررسی را تمرین کنید:

1. لحظه ای که احساس می کنید مورد حمله یا انتقاد قرار می گیرید، دهان خود را ببندید!

2. یک نفس آهسته و عمیق بکشید و خیلی آهسته نفس خود را بیرون دهید. یکی دو بار این کار را تکرار کنید تا کمی آرام‌تر شوید.

در حالی که نفس می کشید، به خود یادآوری کنید که اگر در حالی که ناراحت هستید صحبت کنید، شانس گفتن چیزی مفید یا سازنده دقیقاً یک در شش میلیارد است.

3. وقتی احساس آرامش کردید، در مورد نیت واقعی شریک زندگی خود جویا شوید. به آرامی توضیح دهید که نگرانی یا دلواپسی شما در مورد چیست، اما متهم یا حمله نکنید.

4. تبادلات خود را پیگیری کنید تا بتوانید با کمترین احساساتی شدن در باره آن کار کنید. در کاربرگ 16-4، ارتباط یا اقدام اولیه را در ستون سمت راست ثبت کنید.

5. فرض مخرب خود را در ستون وسط بنویسید.

6. در ستون سمت چپ، نحوه بررسی فرضیات خود را یادداشت کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد