بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 16-5 رفع انتقاد- قصد آزار یا انتقاد

انتقاد

پاسخ خنثی کننده

پول زیادی خرج می کنی.

گاهی اوقات احتمالاً ولخرجی می کنم، اما مطمئن نیستم که در حال حاضر به کدام اصول اخلاقی  اشاره می کنید.

خیلی سر بچه ها داد میزنی.

با گفته های تو موافق باشم. سعی می کنم وقتی داد می زنم بیشتر حواسم باشد. 

خانه به هم ریخته است. هرگز آن را تمیز نمی کنی.

 فکر نکنی که برای تمیزی خانه به اندازه تو ارزش قائل نیستم. آیا می‌توانیم این مسئله را حل کنیم؟

همیشه به من میگویی چه کار کنم. تو خیلی کنترل کننده هستید.

می‌توانم قبول کنم که گاهی اوقات به این عادت اونس پیدا کردم، اگرچه فکر می‌کنم به تو اجازه می‌دهم در بسیاری از چیزها راه خود را داشته باشید. شکایت خاص تو چیست؟

من نمی خواهم زمان زیادی را در خانه مادرت بگذرانم.


تو یک موش ترسو هستی! مثل سایه به دنبال رئیس خود راه میروی.


باید وزن کم کنی.



بخاطر بسپار!

هر زمان که می توانید خنثی سازی را تمرین کنید! این نوع واکنش از نوع واکنش طبیعی نیست، اما اگر به تکنیک تسلط داشته باشید، همه روابط شما راحت‌تر پیش می‌رود.


پس از اینکه تکنیک خنثی سازی و همچنین تکنیک بررسی آن را در روابط خود آزمایش کردید (به قسمت قبل مراجعه کنید)، به این فکر کنید که چگونه این جایگزین های دفاعی و ضد حمله برای شما کارآمد بوده است. با توجه به بررسی خود آیا برخورد شریک زندگی شما واقعاً خصمانه است؟ یا متوجه شدید که شریک زندگی شما قصد آزار یا انتقاد را نداشته است؟ آیا بررسی شما نشانگر ممانعت از تشدید برخورد است؟ وقتی سعی کردید نظرات شریک زندگی خود را خنثی کنید، به نظر می رسید که تعارض احتمالی کم شده است؟ بازتاب خود را در کاربرگ 16-6 ثبت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد