بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 16-13 استراتژی تعدیل در مناقشات درون خانوادگی

نگرانی های تعدیل نشده

نگرانی های تعدیل شده

تو دفتر چک را بهم می ریزی.

من احتمالاً نسبت به مشکل دفتر چک بیش از حد واکنش نشان می‌دهم، اما می‌خواهم سیستم بهتری ارائه کنیم.

با همسایه های ما بی ادبی میکنی.

شاید من اشتباه درک کرده ام، اما احساس می کنم که تو با همسایه ها کمی بی ادبی می کنی. 

تو در مهمانی با آن زن معاشقه می کردی.

من می‌توانستم این موضوع را نادیده بگیرم، اما احساس کردم که تو با آن زن در مهمانی معاشقه می کردی و من احساس ناراحتی کردم.

تو اخیراً ساعات زیادی را در دفتر کار میکنی. اولویت های تو به هم ریخته است.

به من کمک کن بفهمم چه چیزی تو را ساعت ها در کار نگه می دارد. وقتی نیستی دلم برات تنگ میشه.

تو خیلی برای لباس خرج می کنی.


تو همیشه سر بچه ها فریاد می زنی و آنها نمی توانند کنار تو باشند.


تو بچه ها را خراب می کنی. اونا به خاطر تو دیوونه میشن.


تو همیشه در حال نوشتن کتاب  هستی. ما وقت کافی برای تعطیلات نداریم. بس کن! 



آنچه که دیدار از دنیای روان برداشت کرده (نگرش مثبت)

به جای گرفتارم ; بگوییم: در فرصت مناسب با شما خواهم بود.

به جای دروغ نگو ; بگوییم: راست میگی؟ راستی؟

به جای قابل نداره ; بگوییم: هدیه برای شما.

به جای فقیر هستم ; بگوییم: ثروت کمی دارم.

به جای به درد من نمی خورد; بگوییم : مناسب من نیست.

به جای جانم به لبم رسید ; بگوییم : چندان هم راحت نبود.

به جای فراموش نکنی ; بگوییم : یادت باشه.

به جای داد نزن ; بگوییم : آرام باش.

به جای من مریض و غمگین نیستم ; بگوییم : من سالم و با نشاط هستم.

به جای غم آخرت باشد ; بگوییم: شما را در شادی ها ببینم.

به جای پدرم درآمد ; بگوییم: خیلی راحت نبود.

به جای دستت درد نکنه ; بگوییم: ممنون از محبتت, سلامت باشی.

به جای ببخشید مزاحمتون شدم; بگوییم: از اینکه وقت خود را در اختیار من گذاشتید متشکرم.

به جای لعنت بر پدر کسی که اینجا آشغال بریزد ; بگوییم: رحمت بر پدر کسی که اینجا آشغال نمی ریزد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد