بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 17-1 آزمون خطر عود افسردگی یا مضطرب

❑ 1. من کاملاً بر اضطراب یا افسردگی خود غلبه کرده ام. ترسی ندارم که برگردد.

❑ 2. چندی پیش کارم را از دست دادم.

❑ 3. من تازه بازنشسته شدم.

❑ 4. اخیراً اختلافات خانوادگی افزایش یافته است.

❑ 5. من به تازگی از دبیرستان یا کالج فارغ التحصیل شده ام.

❑ 6. وقتی افسرده یا مضطرب می شوم، می دانم که کاملاً تقصیر من است.

❑ 7. اصلاً نمی توانم روحیه ام را کنترل کنم.

❑ 8. برای شاد بودن نیاز دارم که مردم مرا دوست داشته باشند.

❑ 9. من قبلاً بیش از یک بار در زندگی ام افسرده شده ام.

❑ 10. من چندین سال است که دوره های اضطراب را تجربه کرده ام.

❑ 11. من فقط برای مشکلاتم دارو مصرف کرده ام.

❑ 12. از بیماری مزمن رنج می برم. 

❑ 13. اخیراً مشکلات مالی بزرگی داشته ام.

❑ 14. اخیراً شخصی را که عمیقاً به او اهمیت می دادم با جدایی یا مرگ از دست داده ام.

❑ 15. اخیراً یک رویداد آسیب زا را تجربه کرده ام.


بخاطر بسپار!

ممکن است فکر کنید که علامت زدن اولین عبارت در لیست خطر عود را کاهش می دهد. اشتباه! با کمال تعجب، اعتماد بیش از حد به عنوان یک عامل خطر برای عود شناخته شده است. به عبارت دیگر، کمی خوش بینی چیز خوبی است، اما باید این خوش بینی را با واقع گرایی تعدیل کنید. باور بر اینکه خطر عود در شما وجود دارد برای کمک به مقابله با علائم اولیه حیاتی است.


اگر در آزمون ریسک عود، روی هر موارد علامت زده اید، شما در معرض خطر بازگشت پریشانی عاطفی هستید. علامت زدن  بیش از دو یا سه عبارت شما را در معرض خطر بسیار بالایی قرار می دهد.


افسردگی و اضطراب باید تا زمانی که علائم تقریباً به طور کامل فروکش کنند، درمان شوند. درمان باید حداقل شش یا هشت هفته پس از بازگشت به انرژی، اشتها، خواب و سطح لذت کامل ادامه یابد. دارو باید حتی بیشتر ادامه یابد - شش تا دوازده ماه پس از بهبود کامل علائم.


بخاطر بسپار!

اگر تمرین‌های این فصل را انجام دادید و باز هم بیماری عود کرد، فاجعه سازی نکنید. شما در مرحله ابتدایی نیستید و از مرحله اول شروع نمی کنید. شما مهارت هایی دارید و می توانید آنها را دوباره به کار ببرید. یا یکی از تمرین‌هایی که برای مدتی قصد انجام آن را داشتید را حال انجام دهید. اگر بعضی تمرینات برایتان مفید بوده، می توانید آنها را دوباره امتحان کنید. اگر نمی‌توانید به تنهایی از عارضه خلاص شوید، همیشه می‌توانید به کمک حرفه‌ای مراجعه کنید و به این ترتیب می توانید احساس بهتری داشته باشید. فقط زانوی غم را بغل و احساس بدبختی نکنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد