بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 17-4 استراتژی مته آتش نشانی داوود در رویکرد با بیماری مزمن

وضعیت:        ترس از سرطان روده بزرگ

1. شخص دیگری چگونه با این وضعیت کنار می آمد؟

نمی توانم انکار کنم که فوق العاده سخت خواهد بود. با این حال پدرم چند سال آخر عمرش با خانواده می گذراند و مشغول مرتب کردن  وصیت نامه و تهیه اسناد مربوطه بود. او همچنین برای بسیاری از افراد در گروه حمایت از سرطان بسیار مفید بود. من هم می توانم این کار را انجام دهم. یادم می آید عمویم خیلی عصبانی بود و به نظر می رسید خیلی بیشتر رنج می برد. ترجیح میدهم مثل پدرم باشم.  

2. آیا در گذشته با چنین چیزی برخورد کرده ام؟ چگونه از عهده آن برآمده ام؟

وقتی در دانشگاه بودم به مننژیت مبتلا شدم. واقعا مریض بودم و همه نگرانم بودند. هرچند یادم نمی‌آید که ترسیده باشم. فکر می کنم می توانم از همان تجربیات که در آن زمان داشتم استفاده کنم.

3. این اتفاق یک سال بعد از وقوع چقدر روی زندگی من تاثیر خواهد گذاشت؟

در واقع، با توجه به اینکه من به طور منظم غربالگری می‌کنم، احتمال می دهم یک سال پس از تشخیص بر روی من تاثیر چندانی نگذارد. فقط ممکن است در خیال خود در مورد این موضوع فاجعه آفرینی کنم.

4. آیا این رویداد به همان اندازه وحشتناک است که من تصورش را می کنم؟

بدیهی است که نه! پیشرفت های زیادی هم از نظر تشخیص زودهنگام و هم از نظر درمان انجام شده است که فکر می کنم امید بخش است. در مورد احتمال کم که بمیرم، حدس می‌زنم که می‌توانم با آن هم کنار بیایم. باید کنار بیایم

5. آیا راه های فوق العاده جالب و خلاقانه ای برای مقابله با این چالش دارم؟

من قصد شرکت در راهپیمایی سرطان را دارم. شاید نباید سربار و مزاحم کسی شوم (به اصطلاح) . اگر تشخیص بیماری داده شود، مانند پدرم به گروه پشتیبانی می‌پیوندم. به نظر می رسد که او واقعاً در حین مبارزه با بیماری خود به دیگران نیز کمک می کرد.

_________________________________________________________


پس از انجام این تمرین، علی متوجه می شود که می تواند حتی با بدترین ترس های خود کنار بیاید. با دیدن مزایای تمرین، او همچنین یک استراتژی مته آتش نشانی را در مورد چندین مشکل دیگر که ممکن است در مسیرش با آنها مواجه شود پر می کند.


تمرین!

با استفاده از کاربرگ 17-5، استراتژی مته آتش نشانی خود را تکمیل کنید. ترس خاص خود را در بالا فهرست کنید و به سوالات بعدی پاسخ دهید. برای هر نگرانی مشکل آفرینی که در "پرسشنامه سوخت در حریق عاطفی" (کاربرگ 17-3) شناسایی کردید، یک پرسشنامه پر کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد