بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 16-1 فرضیات مخرب و پاسخ های دفاعی در زندگی مشترک


اقدام  یا ارتباط اولیه  

فرض مخرب

پاسخ دفاعی

"امروز خسته به نظر میرسی."

او می گوید من وحشتناک به نظر می رسم.

"تو هم خیلی عالی به نظر نمی آیی."

"دفترچه چک کجاست؟"

او می‌گوید من آن را در جای معمول قرار ندادم.

«هی، من آن را گم نکردم. آخرین بار تو دستت دیدم!»  

"ماشین را پر بنزین کردی؟"

او از من انتقاد می کند که چرا بنزین نمی زنم.

"نه، اما چرا گاهی اوقات نمی توانی بنزین بزنی؟"

"شریک زندگی تو روز تولدت را فراموش می کند."

واضح است که او دیگر به من اهمیت نمی دهد.

"مسئله ای نیست؛ من عوضش را در می آورم."

"شریک زندگیت به تو می گوید که در کتابی که با هم می نویسند، برخی از جمله ها را تغییر دهند."

او حتما فکر می کند که من احمق هستم.

"اینطور نیست که هر چیزی که تو می نویسی، شبیه رباعیات عمر خیام باشد!"

"خانه به هم ریخته است."

او می گوید من اتاق را آنطور که باید تمیز نگه نمی دارم.

"فکر می کنی خدمتکار تو هستم؟ اگر دوست نداری تمیزش کن.»


بخاطر بسپار!

توجه داشته باشید که در کاربرگ 16-1، تمام ارتباطات و اقدامات اولیه تا حدی مبهم هستند. به عبارت دیگر، شما نمی توانید با اطمینان بگویید که آیا آن شخص قصد خصمانه داشته است یا خیر. علاوه بر این، خواه یک پیام یا رفتار به وضوح خصمانه باشد، پاسخ دفاعی فایده چندانی ندارد، مگر اینکه تنها چیزی که می خواهید یک مبارزه خوب باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد