بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

علائم افسردگی کودکان- ریشه های عاطفی من- تاثیر محیط بر افسردگی و اضطراب (قسمت سوم) کاربرگ 2-2

آنچه که وانیشا از دنیای روان برداشت کرده (علائم افسردگی کودکان)

آشنایی با علائم افسردگی در کودکان می‌تواند زمان تشخیص این اختلال را تسهیل بخشد و باعث بهبود در درمان افسردگی شود. بهترین افراد برای تشخیص افسردگی در کودکان پدر و مادر هستند.

  • علائم روانی افسردگی: مشکل در تمرکز، گریه کردن، بیش از حد طبیعی، عدم توانایی در تصمیم‌گیری، نداشتن اعتماد به نفس، رساندن صدمه و آسیب به خود، استفاده از مواد مخدر و الکل به  ویژه در کودکان بالای دوازده سال، داشتن احساس گناه و بی‌ارزشی، داشتن افکار خودکشی، بدخلقی یا عصبانیت، احساس غم و ناامیدی مداوم، کناره گیری اجتماعی و گوشه‌گیر شدن، عدم علاقه به چیزهایی که قبلاً از آنها لذت می‌بردند.

  • علائم فیزیکی افسردگی: تغییر در وزن(کاهش یا افزایش آن)، اختلالات خواب (بی خوابی یا خواب زیاد)، خستگی و کم انرژی بودن، تغییر در اشتها، افزایش یا کاهش می‌یابد، مشکلات فیزیکی مانند معده درد و سردرد؛ که با درمان‌های معمولی بهبود نمی‌یابند. 

  • احساس غم مداوم- احساس غم مداوم، بی‌تفاوت شدن نسبت به اتفاقات و تغییرات پیرامون، احساس ناامیدی که بیش از دو هفته ادامه پیدا کند، یکی از علائم شایع افسردگی در کودکان است.

  • اختلال در خواب- کمبود خواب، شب بیداری، بیداری مکرر در طول شب، زیاد خوابیدن و به‌سختی از خواب برخاستن از جمله نشانه‌های ابتلای کودک به افسردگی هستند.

  • اضطراب- کودک مبتلا به افسردگی با کاهش توانایی تفکر دست‌وپنجه نرم می‌کند و تمرکز کافی برای انجام تکالیف و دیگر فعالیت‌های روزانه خود ندارد. با کاهش سطح تمرکز، کودک به دفعات دچار حالت اضطراب می‌شود.

  • از دست دادن حس علاقه و شوق- اگر کودک به‌تدریج از علایق خود دست می‌کشد و حتی دیگر به انجام فعالیت‌های روزانه تمایلی نشان نمی‌دهد، باید کمی مشکوک شوید. کودک مبتلا به افسردگی حتی انجام فعالیت‌های لذت‌بخش را نیز کنار می‌گذارد.

  • کاهش و افزایش وزن- کم شدن اشتها بدون ابتلا به بیماری و کم کردن وزن در پی آن یا افزایش اشتها با وجود تغذیه کافی و افزایش وزن در پی آن دیگر علامت شایع افسردگی در کودکان محسوب می‌شود.


کاربرگ 2-2 ریشه های عاطفی من- تاثیر محیط بر افسردگی و اضطراب (قسمت سوم)

سوالات دیگر درباره دوران کودکی

1. اولین خاطرات من چیست؟

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

2. آیا خواهر و برادر یا افراد دیگری در خانه داشتم که بر من تأثیر گذاشته باشند و چگونه؟

 _________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

3. چه چیزهایی را از دبستان به یاد دارم؟ (آیا خوشحال بودم؛ در مورد خودم چه فکر می کردم؛ در مدرسه چکار می کردم؛ دوستی هایم چگونه بود؛ آیا اتفاق مهمی رخ داد؟)

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

4. در مورد مدرسه راهنمایی چه چیزی به یاد دارم؟ (آیا خوشحال بودم؛ در مورد خودم چه فکر می کردم؛ در مدرسه چکار می کردم؛ دوستی هایم چگونه بود؛ آیا اتفاق مهمی رخ داد؟)

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

5. از دبیرستان چه چیزی به یاد دارم؟ (آیا خوشحال بودم؛ در مورد خودم چه فکر می کردم؛ در مدرسه چکار می کردم؛ دوستی هایم چگونه بود؛ آیا اتفاق مهمی رخ داد؟)

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

6. رویدادهای مهم بزرگسالی من، مانند ضربه روحی یا برنده شدن در لاتاری چیست؟

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

7. در مورد منشاء اضطراب یا افسردگیم چه چیزی آموختم؟

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________


_________________________________________________________

فهرست فصل دوم این کتاب

همه مطالب:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد