بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بخش اول: تجزیه و تحلیل اضطراب و تهیه یک برنامه- اختلال ملال پیش از قاعدگی، اختلال دیسفوریا پیش از قاعدگی

بخش اول: تجزیه و تحلیل اضطراب و تهیه یک برنامه

علوم پزشکی دستخوش پیشرفت های بزرگی شده است. یکی از مهم ترین زمینه هایی که پیشرفت زیادی در آن علوم پزشکی داشته است، روش های تشخیصی می باشد. امروزه با کمک علم و فناوری های به روز، پزشکان قادر به تشخیص دقیق و سریع انواع بیماری ها خواهند بود.


این بخش به شما کمک می کند تا مشکل خود را شناسایی کرده و اولین قدم های کوچک را برای بهبودی بردارید. فصل 1 به شما کمک می کند بفهمید که آیا شما دچار عارضه اضطراب یا افسردگی هستید. آزمون‌های این فصل به شما کمک می‌کنند تا دریابید این مشکلات در کجای دنیای شما جا گرفته اند و بر افکار، رفتارها، احساسات و روابط شما چه اثری گذاشته ند. در فصل 2، شما به سفری می روید تا منشأ مشکلات خود با اضطراب و افسردگی را کشف کنید، زیرا دانستن منشا عارضه به شما کمک می کند تا درک کنید که شما مقصر نیستید. از آنجایی که تغییر در برخی مواقع طاقت‌فرسا به نظر می‌رسد، فصل 3 به خود خرابکاری می پردازد و به شما کمک می کند به حرکت رو به جلو خود ادامه دهید. فصل 4 راه هایی برای پیگیری حالات خود و آگاهی بیشتر از افکارتان در اختیار شما قرار می دهد.


آنچه که آلپ تکین از دنیای روان برداشت کرده (اختلال ملال پیش از قاعدگی، اختلال دیسفوریا پیش از قاعدگی)

اختلال ملال پیش از قاعدگی نوع شدید سندرم پیش از قاعدگی است که باعث بروز علائم جسمی و عاطفی زیادی در فاصله یک تا دو هفته قبل از شروع عادت ماهانه می شود. این علائم هر ماه تکرار شده و گاهی از آن به سندرم پیش از قاعدگی شدید یاد می شود. زندگی با فردی که دچار این اختلال باشید بسیار دشوار است. علائم این بیماری، در صورت عدم درمان، برای فرد بیمار و اطرافیان او می تواند مخرب باشد. خوشبختانه، درمان های متعددی برای سازگاری با این اختلال وجود دارد. برای درک زندگی با چنین اختلالی و روش های مدیریت آن با ما همراه باشید. در حالی که بسیاری از زنانی که عادت ماهانه را تجربه می کنند علائم خفیف سندرم پیش از قاعدگی را تجربه می کنند، اگر دچار اختلال ملال پیش از قاعدگی باشید، این علائم شدیدتر هستند و به طور جدی بر روی زندگی شما تاثیر می گذارند. تجربه این اختلال باعث اشکال در کار، زندگی اجتماعی و روابط سالم می شود. در برخی موارد حتی به خودکشی زن می انجامد.

علائم عبارت‌اند از: خستگی مفرط، احساس غمگینی و ناامیدی، انتقاد از خود، حس شدید استرس یا اضطراب، نوسانات خلقی همراه با گریه، تحریک‌پذیری، ناتوانی در تمرکز، هوس غذا یا پرخوری.

_________________________________________________________

فهرست مقدمه این کتاب

--------------

همه مطالب:

نظرات 1 + ارسال نظر
روانشناسی یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1403 ساعت 08:07 ب.ظ

طلاق چگونه باعث افسردگی می‌شود؟ (مطلب ارسالی )
پایان دادن به ازدواج و مهر و محبتی که برای مدتی در زندگی یک زوج وجود داشته، تغییر بزرگی در سرنوشت و زندگی هر دو ایجاد می‌کند، بنابراین جای تعجب ندارد که بسیاری از مردم بعد از امضای اسناد مربوط به طلاق، احساس ناراحتی یا افسردگی کنند.

احساس اندوه یا ناراحتی یک پاسخ طبیعی است که به خاطر از دست‌دادن شریک زندگی به وجود ‌می‌آید، این احساس اغلب بعد از پایان رابطه تجربه می‌شود و فرقی نمی‌کند که شما ده ماه متأهل بوده‌اید یا ده‌‌سال، به هرحال یک نوع حس ناراحتی در شما ایجاد می‌شود.


در طی روند طلاق ممکن است شما خودتان را دوست نداشته باشید، احساس گناه کنید، اندوه و غم فراوان داشته باشید یا در مورد آینده بی‌قرار باشید، حتی اگر این خود شما بودید که تصمیم به جدایی و طلاق گرفته‌اید ممکن است این احساسات را تجربه کنید.

اگر این احساسات ادامه داشته باشند، ممکن است منجر به افسردگی شوند. با این حال، راه‌هایی برای مدیریت افسردگی بعد از طلاق وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌شود.



طلاق چگونه باعث افسردگی می‌شود؟

طلاق جزو یکی از پراسترس‌ترین رویدادهای زندگی افراد در سراسر دنیا، بر اساس فهرست استرس هولمز و راه، است. بر این اساس، طلاق پس از مرگ همسر در رتبه‌ی دوم از شرایط استرس‌زایی قرار دارد که ممکن است مردم تجربه کنند.

علاوه براین، تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که یک اتفاق مهم در زندگی، مانند طلاق را تجربه ‌می‌کنند، برابر بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلاء به افسردگی قرار دارند.

برای افرادی که درحال حاضر دچار افسردگی هستند، اتفاقات مهم زندگی مانند طلاق، ممکن است حال آن‌ها را بدتر و افسردگی آن‌ها را تشدید کند.

تحقیقات سال ۲۰۱۹ نیز، ارتباط بین طلاق و افسردگی را نشان می‌دهد. این تحقیقات اشاره به این دارد که افرادی که طلاق گرفته‌اند، افسردگی شدیدتری نسبت به افرادی که طلاق را تجربه نکرده‌اند، تجربه می‌کنند.

ما از کجا متوجه شویم که اندوه بعد از طلاق منجر به افسردگی شده‌‌است؟



علائم افسردگی

گاهی تشخیص این که اندوه و ناراحتی شما به افسردگی تبدیل شده‌است یا نه، ممکن است سخت باشد. با این حال علائم افسردگی بعد از طلاق و نشانه‌هایی که باید به آن‌ها توجه کرد، عبارت‌اند از:

اندوه یا ناراحتی که رفع نمی‌شود.

از دست دادن علاقه‌ی خود نسبت به چیز‌هایی که قبلاً آن‌ها را دوست داشته‌اید و یا لذت نبردن از فعالیت‌هایی که قبلاً از آن‌ها لذت می‌بردید.

احساس سردرگمی و نداشتن تمرکز.

گریه‌ی بیش ازحد و گریه کردن بیشتر از گذشته.

خوابیدن زیاد و بیش از حد یا نداشتن خواب برای مدت طولانی.

تغییر در اشتها مانند خوردن بیش از حد یا کم اشتهایی و نداشتن میل به غذا.

داشتن افکار خودکشی و مدام به خودکشی فکر کردن.

اگر این علائم بیش‌تر از دو هفته ادامه داشته باشند، ممکن است نشانه ی افسردگی باشد و نباید فقط به چشم یک ناراحتی و اندوه موقت به آن‌ها نگاه کرد و انتظار داشته باشید خود به خود حل و برطرف شوند.

برای مطمئن شدن، لازم است تا با یک متخصص سلامت روان (روان درمانگر) درمورد نگرانی‌های خود صحبت کنید یا برای تشخیص بهتر، تست افسردگی دهید و برای درمان اقدام کنید.



۱۰ آمار عجیب از طلاق در سال ۲۰۲۳

٪۴۲ از افرادی که طلاق گرفته‌اند ادعا می‌کنند برای جلوگیری از ابتلاء به افسردگی به دنبال کمک حرفه‌ای یک روان درمانگر رفته بوده‌اند.

گزارش شده‌است ۵۰٪ از افرادی که طلاق گرفته‌اند، دچار افسردگی شدند که در این گزارش احتمال ابتلاء زنان به افسردگی بیشتر از مردان تخمین زده شده‌است.

احتمال ابتلاء به افسردگی برای کسانی که طلاق را تجربه می‌کنند، ۲۰ تا ۲۵٪ بیش‌تر از کسانی است که طلاق را تجربه نکرده‌اند.

مطالعات اخیر نشان داده‌است افرادی که طلاق گرفته‌اند، شش برابر بیش‌تر از افراد متأهل دچار افسردگی شده‌اند.

بیش از ۶۰٪ زوج‌هایی که از یک‌دیگر جدا شده‌اند، داشتن اختلال و مشکلات خواب را گزارش دادند که می‌تواند افسردگی را تشدید کند.

٪۳۴ از زنانی که طلاق گرفته‌اند به مدت دو سال تحت درمان سلامت روان قرار گرفته‌اند.

خطر ابتلاء به افسردگی به دلیل طلاق، برای افراد میانسال ۴۰٪ بیشتر از جوانان است.

۵ تا ۱۲ درصد از والدینی که طلاق می‌گیرند، بعد از طلاق از افسردگی شدید رنج می‌‌برند که این افسردگی رابطه‌ی آن‌ها با فرزندانشان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

حدود ۳۰٪ از بزرگسالانی طلاق می‌گیرند، در صورت داشتن سابقه‌ی افسردگی قبلی، بازگشت دوباره‌ی افسردگی را تجربه می‌کنند.

حدود ۸۰٪ از افرادی که طلاق گرفته‌اند، تنهایی شدیدی را تجربه می‌کنند که احتمال ابتلاء به افسردگی یا شدیدتر شدن آن را افزایش می‌دهد.

چگونه از نظر روانی طلاق را پشت سر بگذاریم؟

ابتدا به خاطر داشته باشید که عبور از این فرآیند سخت و استرس‌زا بسیار شخصی است و ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. بنابراین، ممکن است زمان ببرد تا مراحل عاطفی طلاق را پشت سر بگذارید. از آن‌جایی که هرکس با این اتفاق به طور متفاوتی رفتار می‌کند و واکنش متفاوتی دارد به خودتان اجازه دهید تا به روش خودتان با آن مقابله کنید.

همچنین، به یاد داشته باشید که احساسات شما چه مثبت باشند و چه منفی، ارزشمند هستند. بنابراین، احساسات و رفتارهای خود را بعد از طلاق با تجربیات دیگران مقایسه نکنید. هرکس به شیوه‌ی خودش با طلاق روبرو می‌شود.



راه‌های مدیریت افسردگی بعد از طلاق

راه‌های مختلفی وجود دارد که بتوانید به کمک آن‌ها با افسردگی احتمالی بعد از طلاق کنار بیایید. به طور مثال:

پرداختن به احساس‌ها: لطفاً بیش و پیش از هر چیزی به خاطر داشته باشید که باید با احساسات ناشی از این جدایی کنار بیایید.

گروه‌های حمایت‌گر: هنگامی که از زندگی پس از طلاق عبور می‌کنید، خوب است بدانید شما تنها کسی نیستید که در این برهه از زندگی قرار گرفته‌اید و افراد بسیاری شبیه به شما و تجربه‌ای مشابه به شما دارند. پیوستن به یک گروه حمایت‌گر که درآن همه‌ی افراد تجربه‌ای مشابه دارند فضای امنی برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید به راحتی آنچه را که احساس می‌کنید، بگویید و به شما کمک می‌کند تا به اندازه‌ی قبل احساس تنهایی و درماندگی نکنید.

تنظیم اهداف جدید: تنظیم اهداف جدید مرحله‌ای مهم از زندگی شماست که به رشد شخصی‌تان خیلی کمک می‌کند و یک فرصت مناسب برای بازسازی خود و رهایی از اندوه و ناراحتی‌های گذشته و قدم برداشتن به سوی‌ آینده‌است بنابراین، تمام سعی خود را بکنید تا از این فرصت برای برنامه ریزی زندگی جدید خود استفاده کنید که ممکن است شامل تغییر شغل، تغییر تفریحات و سرگرمی‌ها، تغییر محل زندگی، باشد. برنامه ریزی برای اهداف جدید به شما کمک می‌کند تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

اجتماعی شدن (حتی اگر دوست ندارید فردی اجتماعی باشید) : اگرچه ترک خانه و اجتماعی شدن با افراد دیگر کمی نگران‌کننده به نظر می‌رسد اما ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که به شما کمک کند تا بر افسردگی خود غلبه کنید و حواس شما را از موضوعات ناراحت کننده دور کنند. نیازی نیست که هر روز خود را بیرون از خانه و با افراد دیگر سپری کنید، همین که یک یا دوبار در ماه با دیگران ارتباط برقرار کنید و لحظاتی را با آن‌ها سپری کنید، می‌تواند کمک‌کننده باشد.

چکیده‌ای از مطالب

اثرات بعد از طلاق می‌تواند بر همه‌ی افراد به طریق مختف تأثیر بگذارد بنابراین، لازم است بدانید اگر در این زمان احساس ناراحتی یا افسردگی می‌کنید، تنها نیستید و افسردگی بعد از طلاق در خیلی از کسانی که در این شرایط قرار گرفته‌اند ایجاد می‌شود.

برای مقابله با این احساسات، سعی کنید با خودتان رفتار خوبی داشته باشید و به خودتان زمان و فضای لازم برای سوگواری و گذشتن از این مسئله بدهید.

با رفتارهای مناسب و تکنیک‌های مقابله، شما می‌توانید از این رویداد پراسترس زندگی‌تان یعنی طلاق، به سلامت عبور کنید. به طوری که از زندگی پس از طلاق خود نهایت استفاده را ببرید و یک زندگی شاد و سالم را دوباره و به تدریج برای خود فراهم سازید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد