بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 7-16 تجزیه و تحلیل هزینه/مزایای کامران (قسمت اول)- تصمیم‌گیری احساسی

لنز زندگی: تحت کنترل! من معتقدم که بهتر است ریلکس باشم و مسائل را جدی نگیرم . من باید بتوانم کاری را که دوست دارم انجام دهم. ابراز احساسات و انجام کار با حس عالی خوب است .

فواید 

هزینه ها

انجام کاری که می خواهم حس خوبی دارد.

  

من می دانم چگونه اوقات خوبی داشته باشم.

 

من مجبور نیستم برده قوانین باشم و آنچه مردم به من می گویند انجام دهم.


دوستان من می دانند که من آنچه را  که فکر می کنم می گویم و این صداقت من هست.


من دوست دارم نشان دهم که چه احساسی دارم. حتی اگر موانع یا مشکلاتی وجود داشته باشد.


من مجبور نیستم نیازهایم را انکار کنم.


کامران در پی بردن به مزایای لنز مشکل ساز زندگی اش مشکل زیادی ندارد. در واقع، در این مرحله، او حتی مطمئن نیست که لنز میتواند مشکل ساز باشد. درمانگر او را ترغیب می کند که هر گونه پیامد یا هزینه منفی لنز زندگی تحت کنترل خود را به دقت در نظر بگیرد. کاربرگ 7-17 تجزیه و تحلیل هزینه / مزایای کامل کامرون را نشان می دهد.


آنچه که جلال از دنیای روان برداشت کرده (تصمیم‌گیری احساسی)

در تصمیم‌گیری احساسی، افراد هیجانات و احساسات خود را کنترل و مدیریت نمی‌کنند و معمولا تصمیمی را می‌گیرند که دلخواه‌شان است و به آنها حس خوبی می‌دهد، حتی اگر این حس خوب کوتاه‌مدت و به ضررشان باشد. مشکل اینجا است که بسیاری از افراد به افکار و احساسات خود بیش از حد اعتماد دارند و هر احساس یا فکری که به ذهن‌شان خطور می‌کند را فورا جدی می‌گیرند و طبق آن عمل می‌کنند. لازم است بدانید که در هنگامی که احساسات و هیجانات‌تان در حال فوران شدن است و غرق در احساسات هستید، نمی‌توانید تصمیم منطقی و درست را بگیرید، پس بهتر است تصمیم‌گیری را متوقف کرده و به یک زمان دیگری موکول کنید. راهکار:

  • فکر به مزایا و معایب تصمیم‌- راهی را انتخاب کنید که مزایای بیشتری برایتان داشته باشد. این کار، همان تصمیم‌گیری منطقی است.

  • حقیقت را ببینید- احساسات، حقایق نیستند، بلکه آن چیزهایی هستند که ما در ذهن‌مان درباره آن واقعه یا آن شخص فکر می‌کنیم. سعی کنید حقایق را پیدا کنید و بپذیرید.

  • مدیریت احساسات‌- گر عصبانی یا ناراحت هستید، بهتر است مدتی از آن محیط و از آن موضوع فاصله بگیرید تا فرصت داشته باشید بیشتر فکر کنید و احساسات‌تان را مدیریت کنید. گاهی افراد برای موضوعات پیش پا افتاده با هم بحث و دعوا می‌کنند که واقعا هیچ ارزشی ندارد.

  • آرامش قبل از تصمیم‌گیری- برای کاهش احتمال خطا، به خودتان آرامش بدهید. مدیتیشن را تمرین کنید، کمی قدم بزنید و نفس عمیق بکشید تا اکسیژن‌رسانی و خون‌رسانی به مغزتان بیشتر شود و سپس زمانی که احساسات‌تان فروکش کردند، فکر کنید و تصمیم بگیرید.

  • از افراد آگاه و معتمد کمک بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد