بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 7-17 تحلیل هزینه/مزایای کامران (قسمت دوم)- تاثیر احساسات خارج از کنترل

لنز زندگی: تحت کنترل! من معتقدم که بهتر است ریلکس باشم و مسائل را جدی نگیرم . من باید بتوانم کاری را که دوست دارم انجام دهم. ابراز احساسات و انجام کار با حس عالی خوب است.

فواید 

هزینه ها

انجام کاری که می خواهم حس خوبی دارد.

حین نوشیدن مشروب احساس خوبی دارم، اما بعداً دچار خماری می شوم.  

من می دانم چگونه اوقات خوبی داشته باشم.

مدتی است که به من خوش می گذرد، اما نمراتم دچار مشکل شده است.

من مجبور نیستم برده قوانین باشم و آنچه مردم به من می گویند انجام دهم.

وقتی از قوانین مربوط به الکل و رانندگی پیروی نکردم، جریمه شدم و یک شب را در زندان گذراندم. من هرگز نمی خواهم این اتفاق دوباره بیفتد.

دوستان من می دانند که من آنچه را  که فکر می کنم می گویم و این صداقت من هست.

می دانم که با صحبت هایم به برخی از دوستان خوبم صدمه زدم. من دوست ندارم این کار را انجام دهم. 

من دوست دارم نشان دهم که چه احساسی دارم. حتی اگر موانع یا مشکلاتی وجود داشته باشد.

بیان کردن هر چیزی که احساس می کنم همیشه هوشمندانه نیست. من قمارباز پوکر ماهری نیستم .  گاهی عصبانیت در چهره ام هویدا می شود و مرا به دردسر می اندازد.

من مجبور نیستم نیازهایم را انکار کنم.

در نهایت، همه اینها به سراغ من خواهند آمد.


زندگی من به این شکل از کنترل خارج می شود.


من می‌خواهم در زندگی موفق شوم، و به هیچ وجه در آن وضعیت آرزویی ام نیستم.


بسیاری از دوستان من بالغ تر از من به نظر می رسند. من قبلاً فکر می کردم آنها خسته کننده هستند، اما می بینم که از برخی جهات، آنها از من خوشحال تر به نظر می رسند.


همانطور که کامران تجزیه و تحلیل هزینه/مزایای خود را به پایان می رساند، به این درک می رسد: "لنز زندگی تحت کنترل پیامدهای منفی جدی بر زندگیم دارد!" او تمایل به انجام کاری در مقابل مشکل واقعی خود دارد.

تمرین!

تجزیه و تحلیل هزینه/مزایا به شما کمک می کند تا انگیزه خود را برای بازنگری لنزهای زندگی مشکل ساز تقویت کنید. برای تکمیل این تمرین در کاربرگ 7-18 وقت بگذارید.


1. یکی از لنزهای مشکل ساز را که در کاربرگ 7-1 شناسایی کردید، یادداشت کنید. همچنین، تعریف مختصری از عدسی زندگی را بر اساس بازتاب خود در کاربرگ 7-2 در سرتیتر قرار دهید. با طبع میل خود تعریف را کوتاه تنظیم کنید.

2. در مورد همه مزایای قابل تصور برای لنز زندگی مشکل ساز خود فکر کنید و آنها را در ستون سمت راست ثبت کنید. گاهی اوقات ممکن است اینها به راحتی به فکرتان بیایند. در مواقع دیگر، ممکن است لازم باشد مدتی تأمل کنید. هر چیزی که به ذهنتان می رسد را بنویسید.

3. در ستون سمت چپ، تمام هزینه های قابل تصور لنز زندگی مشکل ساز خود را ثبت کنید. ایده خوبی است که با نگاه کردن به مزایای احتمالی و پاسخ دادن با استدلال متقابل شروع کنید. سپس، هر گونه هزینه اضافی را که به نظر می رسد اضافه کنید.

4. تحلیل هزینه/مزایا خود را به دقت بررسی کنید. در مورد سنگینی هزینه‌ها بر مزایا ، تصمیم بگیرید. نتیجه گیری خود را در کاربرگ 7-19 بنویسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد