بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 7-21 مراحل اقدام لنز زندگی من- بی لیاقتی، بی ارزشی

آنچه که ادوارد از دنیای روان برداشت کرده (بی لیاقتی، بی ارزشی)

گاهی اوقات ممکن است انسان در مورد داشته‌های خود تحمل کند و از خودش این سوال را بپرسد که آیا ارزش این را دارد که چیزهای بیشتری داشته باشد یا خیر. این احساس که برخی اوقات تصور می‌کنید لیاقت فلان چیز را در زندگی خود ندارید از نوعی عدم امنیت درونی و عزت نفس پایین نشئت می‌گیرد. احساس بی ارزشی به دلایل مختلفی رخ می دهد. اما با مراقبت و حمایت از خود، اعتماد به نفس و شادی می توان با احساس بی ارزشی مقابله کرد. تجربه بد خلقی و افکار بی ارزشی، می تواند ناخوشایند و حتی گاهی ترسناک باشد. این احساسات ممکن است پس از یک تغییر اساسی زندگی مانند طلاق یا از دست دادن شغل ایجاد شوند. آنها همچنین می توانند به دلیل مشکلات مالی یا یکی دیگر از عوامل استرس زای زندگی باشند. با این حال، گاهی اوقات عزت نفس پایین نیز می تواند به دلیل افسردگی باشد. غلبه: 

 

  • عادتهای بد را ترک کنید- سرسختانه بر ترک عادتهای بد خود کمر ببندید. بر علیه تمام این عادات بد شورش کنید و یکی یکی آنها را کنار بگذارید. این عادات بد باعث می شوند که حس خوبی به خود نداشته باشید.

  • شفقت به خود را تمرین کنید- شفقت به خود شامل رفتار با خود با همان مهربانی، نگرانی و حمایتی است که به یک دوست خوب ارائه می دهید. این به این معنی است که با خودتان ملایم باشید، مبارزات خود را تصدیق کنید و تشخیص دهید که همه اشتباه می کنند.

  • بر نقاط قوت خود تمرکز کنید- به جای تمرکز بر نقاط ضعف یا نقص های درک شده خود، بر نقاط قوت خود و آنچه شما را منحصر به فرد میکند تمرکز کنید. موفقیت های خود را جشن بگیرید و ویژگی های مثبت خود را بشناسید.

  • به خود هدیه دهید- برای هر کار خوبی که انجام می دهید چه کوچک چه بزرگ به خود هدیه دهید شما لیاقت هدیه گرفتن را دارید نیازی نیست منتظر بمانید کسی به شما هدیه دهد.

  • روابط منفی را حذف کنید- احساس لیاقت کنید و کسانی  که منفی هستند را از اطراف خود حذف کنید شما لایق این هستید که با انسانهای  محترم  و مثبت رابطه داشته باشید .  کسانی را در  روابط خود نگه دارید که به شما و به آرامش  شما کمک کنند. 

  • خود را سزاوار بهترین ها بدانید- خود را لایق  بهترین ها بدانید.بهترین نعمتها بیشترین ثروت زیباترین لباسها و هرگز به چیز کم و بی کیفیت راضی نشوید  شما لایق بهترین ها  هستید. زمانی که  شما خود را لایق و با ارزش بدانید بهترین را به دست می آورید  و جذب می کنید. 

  • خود را قربانی نکنید- احساس لیاقت کردن یعنی خود را برای کسی قربانی نکردن. ما از روی عشق و  محبت به دیگران کمک می کنیم اما گاهی در این کمک کردن خود را قربانی می کنیم یعنی به خود و به سلامتی و کار و پول خود آسیب می رسانیم.


کاربرگ 7-21 مراحل اقدام لنز زندگی من- بی لیاقتی، بی ارزشی

لنز

لنز متناقض

نالایق:

استحقاق:

 

.

ترس از رها شدن:

ترس از صمیمیت:  


.

بی کفایت:

کمال گرا:


.

گناهکار و مقصر:

بی گناه و منزه:


.

آسیب پذیر:

آسیب ناپذیر:


.

کمک جو:

کمک گریز:


.

تحت کنترل:

کنترل بیش از حد:


.

بخاطر بسپار!

لنزهای زندگی که از طریق آنها می بینید عمدتاً ناشی از شرایط و رویدادهایی است که ریشه در دوران کودکی شما دارند، رویدادهایی که کنترل کمی بر آنها داشتید. بنابراین، شما در مورد لنزهای خود مستحق سرزنش نیستید. با این حال، شما مسئولیت انجام کاری در مورد شفاف کردن مجدد لنزهای خود را دارید. شفاف سازی لنزهای زندگی کاری آهسته و دشوار است که به صبر نیاز دارد، اما چشم انداز جدید و روشنی که حاصل تلاش شماست ارزش صبر کردن را دارد.


چشمان خود را ببندید. حالا آنها را باز کنید. دید شما چگونه است؟ واضح تر؟ تعدادی از افکار و احساسات خود را در کاربرگ 7-22 یادداشت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد