بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 12-6 وضعیت و گزینه های دایان- ایده های خود را سانسور نکنید (1،2)

وضعیت- دایان: از شغلم راضی نیستم. من مسئولیت بیشتر و دستمزد لایق آن را می خواهم. شش سال است که اینجا هستم و هنوز هم همان کارهایی را انجام می دهم که وقتی به اینجا رسیدم. فکر نمی کنم مشکلم کمبود مهارت باشد. من به استعدادم کاملاً مطمئن هستم. یکی از کتاب‌هایی که خوانده‌ام نشان می‌دهد که شاید به اندازه کافی قاطع نبوده‌ام. موضوع کاریم فکر مرا مشغول کرده و مرا در شب بیدار نگه می دارد و این نشان اهمیت آن است. 

_________________________________________________________

گزینه ها 

می توانم به دنبال کار دیگری باشم.

_________________________________________________________

می توانم روی مهارت های اعتماد به نفس کار کنم. شاید در کلاس سخنرانی در جمع شرکت کردم.

_________________________________________________________

می توانم با سرپرستم ملاقاتی داشته باشم و نگرانی هایم را در میان بگذارم.

_________________________________________________________

می توانم بی خیال کارم باشم و سعی کنم از فعالیتهای دیگر لذت ببرم.

_________________________________________________________

می توانم  تجارت آزاد داشته باشم.

_________________________________________________________

می توانم با عصبانیت با رئیسم صحبت کنم و بگویم در حق من کار اشتباهی می کند.

_________________________________________________________

می‌توانم بیشتر آموزش ببینم تا سرپرستانم را تحت تاثیر قرار دهم.

_________________________________________________________

می توانم وارد شبکه های اجتماعی شوم و در محل کارم سیاستمداری باشم. می توانم در همه پیک نیک ها و مهمانی های سفیه شرکت کنم.

_________________________________________________________

دایان احساس می کند که همه پایه ها را با گزینه های احتمالی خود پوشش داده است. او اکنون برای گام بعدی ششگانه آماده است. فرآیند حل مسئله، شناخت پیامدها.

تمرین! 

با دنبال کردن این دستورالعمل ها، گزینه های خود را کامل کنید:


1. در کاربرگ 12-7، وضعیتی را که در کاربرگ 12-5 توضیح داده اید، یادداشت کنید.

2. جمع آوری اطلاعات از کتب، اینترنت، دوستان - اساسا از هر کجا.

3. فهرستی از گزینه ها برای مقابله با مشکل خود تهیه کنید و آنها را در فضای ارائه شده یادداشت کنید. فراموش نکنید، یک گزینه: حل نکردن مشکل و مقابله در مورد مسائل اجتماعی، سیاسی، عقیدتی، علمی یا نظامی است.

نکته!

ایده های خود را سانسور نکنید؛ هر چیزی حتی تقریباً دقیق مرتبط با موقعیتتان را کنار نگذارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد