بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 12-14 استراتژی ششگانه من- مهارت های زندگی

آنچه که احمد از دنیای روان برداشت کرده (مهارت های زندگی)

  • خودآگاهی- این توانایی به شما کمک می‌کند تا انتخاب کنید، اقداماتی انجام دهید و تصمیماتی بگیرید که با توانایی‌های شما سازگار باشد.

  • عزت‌نفس- عزت نفس به احساسی اشاره دارد که در مورد خود و نظر دیگران درباره‌ی خودتان دارید. افرادِ با عزت‌نفس سالم به خود و توانایی‌هایشان اعتماد دارند. آن‌ها از نظرات دیگران درباره‌ی خود نمی‌ترسند.

  • روابط بین‌فردی- روابط بین‌فردی شامل مجموعه‌ای از مهارت‌های درهم‌تنیده است، مانند: توانایی ایجاد مکالمات در موقعیت‌های ناآشنا یا جدید؛ توانایی ایجاد احساس امنیت برای دیگران در حضور شما ؛ توانایی مدیریت تعارض و حل مسائل.

  • قاطعیت- کوتاه آمدن درباره‌ی یک مسئله بدون آسیب رساندن به احساسات فردی دیگر، آسان نیست. قاطعیت به شما می‌آموزد چگونه با کمک آن به بیان آزادانه‌ی نظر خود بدون آسیب رساندن به احساسات دیگری، تعادل را به‌نحو ظریفی حفظ کنید.

  • ارتباط مؤثر- این مهارت فراتر از تبادل ساده‌ی کلمات یا حرکات است و شامل توانایی ابراز شفاف خود می‌شود. 

  • تفکر انتقادی- یعنی توانایی تفکیک واقعیت‌ها از نظرات. این مهارت روش‌های بیان و ابراز افکار و ایده‌های‌مان را بهبود می‌بخشد. انعطاف‌پذیری و صراحت در فرایند تفکر، فضایی برای تفکر خلاق و نوآورانه ایجاد می‌کند.

  • تصمیم‌گیری- به توانایی استفاده از اطلاعات موجود برای ارزیابی موقعیت و انتخاب آگاهانه، تصمیم‌ گیری گفته می‌شود. این مهارت به رشد مهارت‌های حل‌مسئله کمک می‌کند و دارا بودن آن یک ویژگی بسیار ارزشمند در محل کار است. 

  • مدیریت زمان‌- رای سازمان‌دهی و عمل به اولویت‌های خود، باید زمان خود را هوشمندانه مدیریت کنید. 

  • مذاکره- مردم اغلب به مذاکره به‌عنوان یک بازی برد باخت نگاه می‌کنند، در حالی که در واقعیت، مذاکره یک موقعیت برد-برد است. توانایی مصالحه یا توافق در بحث به‌نحوی که به نفع همه باشد، سنگ‌بنای مذاکره‌ی موفق است. این توانایی یکی از مهم‌ترین مهارت‌های بین‌فردی است که به حل تعارضات و مشکلات کمک می‌کند.

  • همدلی- هوش عاطفی و همدلی بالا شما را قادر می‌سازد دیگرانی را که ممکن است بسیار متفاوت از شما باشند، بپذیرید. شفقت نشان دهید، یاری کنید و به موقعیت‌های مختلف پاسخ مناسبی دهید. همدلی کردن کیفیت روابط اجتماعی را بهبود می‌بخشد، و اعتماد و احترام را در بین شما و دیگران ترویج می‌دهد.

کاربرگ  استراتژی ششگانه من- مهارت های زندگی


1. وضعیت 



.

2.  گزینه 


 

3. پیامدها  



.

4. انتخاب 



.

5. برنامه عاطفی 



.

6. اجرا و بررسی 



.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد