بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

تنظیم روشن و خاموش چت (پچ پچه) ذهن

تنظیم روشن و خاموش چت (پچ پچه) ذهن

ذهن های افسرده و مضطرب مدام حرف می زنند و معمولاً پچ پچه ها  پیش بینی، قضاوت و ارزیابی به روش های خشن یا ترسناک می کنند. بخشی از ذهن خود را به عنوان یک ماشین پچ پچه در نظر بگیرید که جریانی از افعال سمی تولید می کند، از جمله:    

  • هیچ کس مرا دوست نخواهد داشت.

  • اگر از دختری که دوستش دارم تقاضای قدم زنی کنم، او نخواهد پذیرفت.

  • خیلی زود، مردم خواهند فهمید که من دروغگو هستم.

  • دارم از درون می پاشم.

  • اگه سرطان بگیرم چی؟

  • ممکن است حالت تهوع داشته باشم .

  • اگه گریه کنم چی؟

  • به اندازه کافی خوب نیستم.

  • آدم وحشتناکی هستم.

  • هرگز موفق نمی شوم.

  • لایق چیزهای خوب نیستم.

  • یک آدم بدجنس هستم.

  • اگر تلاش کنم شکست خواهم خورد.

  • نمی توانم این کار را انجام دهم.

تمرین!

آیا شما هم چنین افکاری دارید؟ با استفاده از این تمرین آنها را هماهنگ کنید.


1. به پچ پچه های ذهن خود وقتی که در ذهن شما می می پیچند ​​گوش دهید.

2. در ستون سمت راست کاربرگ 8-4، نظراتی را که بارها و بارها می شنوید یادداشت کنید.

3. به یک دوست خوب خود فکر کنید. پچ پچه های خود را به اظهاراتی در مورد دوست خود تغییر دهید و جملات خود را در ستون سمت چپ بنویسید. به عنوان مثال جمله، «به زودی، مردم خواهند فهمید که من دروغگو هستم» را به «به زودی، مردم می‌دانند که شما دروغگو هستید» تغییر دهید. یا «من آدم وحشتناکی هستم» را به «تو آدم وحشتناکی » تغییر دهید.

4. تصور کنید که بیان این گفتگوی ذهنی به دوستتان چه حسی دارد و بازتاب خود را در کاربرگ 8-5 ثبت کنید. شما هرگز چنین چیزهایی را به یک دوست خوب نمی گویید، آیا می گویید؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد