بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

نیل به پذیرش- ارتباط آن با اضطراب و افسردگی

یک یا دو بار در هر زمستان در کوهپایه های البرز رانندگی می‌کنیم. ما دوست داریم در برف قدم بزنیم و گاهی با موتور سواری تا ترکمن صحرا برویم. در فصل برف ما سگ هایمان را به همراه داریم و به نظر می رسد که آنها برف را بیشتر از ما دوست دارند.   


محل پارکینگ در دامنه کوه معمولاً برف روبی میشود، اما آخرین باری که رفتیم، در برف گیر کردیم. یعنی واقعا گیر کرده بودیم، چرخ های ماشین سر می خوردند و گاهی در جا میچرخیدند، من چند کلمه ناامید کننده بر زبان آوردم. همسرم سویونچ به من یادآوری کرد که: "یادت باشد، باید جایی را که در آن هستی بپذیری تا به جایی که می‌خواهی برسی." 


بنابراین، پایم را از روی پدال گاز برداشتم و اجازه دادم ماشین به عقب برگردد. دوباره آرام گاز دادم تا لاستیک ها شروع به چرخیدن کردند و به آرامی وسیله نقلیه خود را به جلو و عقب حرکت دادم  و لاستیک های خود را از شیار خارج کردم. تا بالاخره از برف فرار کردیم.

نکته!

نه! این درسی خروج ماشین از برف نیست. در عوض، پیام این است که برای حرکت رو به جلو، مهم است که خود را راحت کنید و لحظه ای جایی را که در آن هستید بپذیرید. وقتی زمان مناسب است، می توانید به آرامی جلو بروید.


آیا می دانید پذیرش چه ارتباطی با اضطراب و افسردگی دارد؟ خوب، همه گاهی اوقات مضطرب یا غمگین می شوند. شناخت و پذیرش این احساسات مهم است زیرا اگر مطلقاً نمی توانید نگران یا افسرده باشید، به ناچار با تجربه احساسات عادی بیشتر احساس ناراحتی خواهید کرد. به عبارت دیگر، شما بخاطر این که مبادا مضطرب شوید، بیشتر ناراحت و پریشان می شوید. این واضح است که خیلی مفید نیست.


ما را اشتباه نگیرید! ما می خواهیم شما در بیشتر مواقع احساس خوبی داشته باشید. اما تا آنجا که می دانیم، تنها انسان هایی که احساس اضطراب یا غم ندارند، در قبرستان دفن شده اند. علاوه بر این، اگر غم و اندوه را ندانید، سخت است که بدانید شادی چیست. بدون نگرانی، شما قدر آرامش را نخواهید دانست. درجه خاصی از احساسات دشوار را به عنوان بخشی از زندگی خود بپذیرید.

یکی از راه‌های پذیرش چند احساس منفی، نگاه عینی به آنهاست. تصور کنید که در حال نوشتن گزارشی درباره تجربه اضطراب یا افسردگی هستید. برای بیان دقیق، باید درک بی‌طرفانه از ماهیت احساسات خود به دست آورید. به عبارت دیگر، احساسات خود را بدون قضاوت مشاهده کرده و بپذیرید. اگر این کار را کنید، احتمالاً خواهید دید که پریشانی شما کاهش می یابد. چه افسرده یا مضطرب باشید، پذیرش بی‌طرفانه اضطراب عاطفی به شما کمک می‌کند تا بدون ناراحتی بیشتر، احساسات بد خود را کنترل کنید. مثال زیر را بخوانید و زمانی که احساس ناراحتی می کنید تمرین را انجام دهید.

مثال:

خانم آرنا باید گواهینامه رانندگی خود را تمدید کند، بنابراین او در ساعت ناهار خود با عجله به طرف اداره راهنمایی و رانندگی می رود. اگرچه فقط یک کارمند در حال انجام وظیفه است، او از دیدن تنها چهار نفر در جلوی خود خوشحال می شود. سپس مرد جلوی صف با منشی شروع به بحث می کنند. بحث ادامه دارد و سرپرست احضار می شود. همانطور که بحث در جلوی خط ادامه دارد، آرنا به ساعت خود نگاه می کند و شروع به نگرانی در مورد بازگشت به موقع به سر کار می کند. او تمرین «پذیرش اضطراب بی‌طرفانه» را به یاد می‌آورد (به کاربرگ 8-9 مراجعه کنید) و آن را در ذهنش مرور می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد