بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 12-5 وضعیت مشکل ساز من- بهبود عملکرد در محل کار (1)

آنچه که آچیل از دنیای روان برداشت کرده (بهبود عملکرد در محل کار)  

زمینه‌های بهبود مهارت‌ها، کیفیت‌ها یا توانایی‌هایی هستند که یک کارمند می‌تواند آنها را توسعه یا ارتقا دهد. این می‌تواند شامل مدیریت زمان، تفویض اختیار، سازماندهی، ارتباطات و مشارکت باشد. بسیاری از این مهارت‌ها و توانایی‌ها آنهایی هستند که کارکنان روزانه در محل کار از آن‌ها استفاده می‌کنند:

  • مدیریت اولویت‌ها- قبل از شروع هر کاری اولویت‌های خود را تعیین کنید. شما هم‌چنین باید خود را برای لحظات حساس و اضطراری آماده کنید، زمانی که زمان محدودی دارید باید سرعت عمل خود را بالا ببرید.

  • همزمان چندکار- حتی اگر احساس کنید که انجام همزمان چند وظیفه به شما امکان می‌دهد کارهای بیشتری انجام دهید، بدانید که واقعیت دقیقا خلاف آن است. هروقت لیستی از کارهایی داشتید که باید آن‌ها را فوری انجام دهید، یک لحظه تامل کنید و تعیین کنید که کدام کار از اهمیت بیشتری برخوردار است سپس کاملا روی آن کار مهم تمرکز کنید. این استراتژی باعث می‌شود شما سریع‌تر کار کنید، استرس کمتری داشته باشید و کمتر دچار خطا و اشتباه بشوید.

  •  هر روز بخوانید- سعی کنید هر روز یک مطلب مرتبط با حوزه شغلی و کاری خود بخوانید. تغییرات در همه‌جا و در تمام مدت در حال وقوع هستند. مطالعه کردن، بهترین روش برای یادگیری مهارت‌ها ، ابزارها و فن آوری‌های جدید است و به شما کمک می‌کند تا همیشه اطلاعات خود را به روز کنید تا نقش موثرتری در فضای کسب و کار ایفا کنید.

  • ارتباط - با همکاران خود صحبت کنید و به آنچه می‌گویند گوش دهید. برای دستیابی به نتایج بهتر، روش‌های جدید و پیشرفته را پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که همه بدانند نظراتشان برای شما اهمیت دارد.

  •  استراحت- اعتراف به اینکه به استراحت نیاز دارید، نشان‌دهنده ضعف و کمبود شما نیست. میزان استرس و فشارهای کاری می‌تواند برای سلامت روحی شما بسیار مخرب باشد و در حالی است که بسیاری از افراد با اینکه می‌دانند تحت فشار بسیار زیادی قرار دارند باز هم به این روند ادامه می‌دهند.

  • نگرش ذهنی مثبت-افراد به صورت معمول دوست دارند در اطراف کارمندانی باشند که ذهنیت و تفکر مثبتی به بیشتر امور دارند. مطمئن باشید اگر شما بر این خصیصه اخلاقی خود کار کنید، طولی نمی‌کشد که همه افراد به سرعت متوجه نگرش مثبت، نشاط و خوش‌بینی پایدار  شما می‌شوند.

  • بهبود مهارت‌ها- با ارتقاء مداوم مهارت‌های مرتبط با کار و حرفه خود، دوره‌هایی را که می‌توانید برای پیشرفت شغلتان کمک کند، گذرانده و در مورد این دوره ها با مدیر خود  نیز صحبت کنید.

  • توسعه ویژگی‌های شخصیتی- معمولا افرادی که از جانب دیگران مورد قدردانی و احترام قرار می‌گیرند، در کارهای خود نیز عملکرد بهتری نشان می‌دهند. در کنار همکاران یا کارفرمای خود، گوش دادن همراه با احترام، توجه و علاقه را تمرین کنید.

  • متمرکز شوید- در هنگام کار، تا جایی که می‌توانید شرایط و ابزارهایی که ممکن است حواس شما را پرت کند را از خود دور کنید. برای تاثیر بیشتر اهداف اصلی و دستاوردهای دلخواهتان را در جایی یادداشت کنید که به طور مداوم مقابل چشمانتان باشد.


کاربرگ 12-5 وضعیت مشکل ساز من- بهبود عملکرد در محل کار (1)

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد