بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 3-17 داستان زندگی فعلی من- خود انتقادی سازنده و مخرب

آنچه که اوچکان از دنیای روان برداشت کرده (خود انتقادی سازنده و مخرب)

  • خود انتقادی، یکی از خصوصیات فردی است که موجب ناتوانی در برقراری ارتباط صحیح با دیگران می شود و در نتیجه این احساس، افراد به طور مداوم خودتان را سرزنش می کنند. در حقیقت خودانتقادی متاثر از عوامل درونی است که اشاره به نگرانی های بیش از حد راجع به پیشرفت و موفقیت دارد و با موضوعات مرتبط با عزت نفس همچون احساس گناه، احساس شکست در رسیدن به استانداردها احساس حقارت و احساس بی ارزش بودن همراه است. این افراد در دستیابی به اهداف پر خود قضاوتی شدید تمرکز دارند و قادر نیستند از پیشرفت های خود لذت ببرند.  

  • تایید مثبت را تمرین کنید- تایید و جملات مثبت مخالف افکار منفی و خود انتقادی هستند. برای این کار، از جملات زیر می توانید استفاده کنید:من شادم، من دوست داشتنی هستم، من می توانم مشکلات مالی را به راحتی حل کنم، من به قابلیت های خود باور دارم، من در زندگی شایسته بهترین ها هستم، من سپاسگزارم، زندگی من را دوست دارد و من آن را.

  • از اشتباهات خود بگذرید- ماندن روی اشتباه کار غلطی است که از خود اشتباه کردن بدتر است. اگر بارها و بارها به اشتباه خود فکر کنید، به تدریج روحیه و اعتماد به نفس خود را از دست می دهید. بهترین راه آن است که به جای آنکه اجازه دهید در تنهایی این فکر مثل خوره شما را نابود کند، بلند شوید و برای اصلاح آن یا پیشرفت در کار اقدامی انجام دهید.

  • به دنبال راه حل باشید- اگر خود انتقادی راه حلی برای مشکلات شما نیست و نمی توانید آن را ساکت کنید، این وظیفه شماست که بر روی تقویت اعتماد به نفس خود کار کنید. 

  • چه می توان کرد؟- شنیدن این صدا به این معنی نیست که مشکلی دارید و باید درمان شوید. همه ما این صداها را در سرمان می شنویم و بخشی از انسان بودن ما را شکل می دهند. هدف کشتن این صدا نیست، بلکه باید خود انتقادی واقعی را از ترس های کاذب تشخیص دهیم. با تکنیک هایی می توانید این صدای منفی را در ذهن خود خاموش کنید:

  • رفتارهای خود تخریبی را بشناسید- ما تنها چیزهایی را می توانیم تغییر دهیم که از آن آگاهیم. نسبت به افکار خود شناخت پیدا کنید و افکار منفی را زیر ذره بین قرار دهید. هربار که چنین صدایی را در سر خود می شنوید، همان لحظه صبر کنید و از خود بپرسید: این فکر چه کمکی به من می کند؟ اگر جز افکار منفی است، آن را دور بیاندازید و به چیزهای مثبت فکر کنید.

  • با خود انتقادی صلح کنید- آن را با اشتیاق بپذیرید. به یاد داشته باشید که هدف آن خوب است: می خواهد از شما در برابر آسیب محافظت کند. خود انتقادی را به عنوان یک شخصیت ببینید و حتی برای آن نامی انتخاب کنید. وقتی در ذهنتان شروع به حرف زدن می کند، به او بگویید: از توصیه ات ممنونم، اما این طور نیست.

  • اعتماد به نفس داشته باشید- افکار منفی خود را به چالش بکشید. به گذشته خود نگاه کنید. کدام کارها را به خوبی انجام داده اید؟ از انجام چه کاری به خود افتخار می کنید؟


کاربرگ 3-17 داستان زندگی فعلی من- خود انتقادی سازنده و مخرب

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد