بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

فصل 9 - مواجهه با احساسات: اجتناب کردن از اجتناب

در این فصل

  • پی بردن به ترس های خود

  • مواجهه با ترس در یک گام هم زمان

  • تلاش در وسواس و اجبار   

این فصل همه چیز درباره ترس و اضطراب است. ما می دانیم که شما به چه فکر می کنید - این کتاب قرار است در مورد اضطراب و افسردگی باشد. پس ترس چه ربطی به افسردگی دارد؟ خوب، در واقع خیلی زیاد. ترس با اضطراب مرتبط است و اضطراب، به ویژه اضطراب مزمن، اغلب منجر به افسردگی می شود. و اگر قبلاً افسرده هستید، اضطراب احتمالاً افسردگی شما را عمیق تر می کند.


اگر ترس و اضطراب را تجربه می کنید، احتمالاً از چیزهایی که باعث ناراحتی شما می شوند اجتناب می کنید. به عنوان مثال، اگر به شدت از مارها می ترسید، احتمالاً کنار باتلاق ها نمی نشینید. یا اگر ازدحام شما را عصبی می کند - یعنی واقعاً عصبی - احتمالاً در طول تعطیلات از مرکز خرید دوری می کنید. پس کجای کار میلنگه و مشکل چیست؟


مشکل این است که اجتناب، اضطراب را افزایش یا تشدید می کند. وقتی تصمیم می گیرید از چیزی که از آن می ترسید اجتناب کنید، فورا احساس آرامش می کنید و احساس آرامش بسیار خوبی به شما دست می دهد. به یک معنا، شما برای اجتناب به خود پاداش داده اید. مردم تمایل دارند زمانی که به آنها پاداش داده می شود کارهایی را بیشتر انجام دهند. بنابراین، احتمال بیشتری وجود دارد که دوباره اجتناب کنید. در واقع، احتمالاً متوجه خواهید شد که بیشتر اوقات و در پاسخ به رویدادهای دیگر، تا حدودی مشابه، اجتناب می کنید.


اگر شلوغی شما را واقعاً عصبی می کند، ممکن است  ابتدا فقط از جمعیت های بزرگ اجتناب کنید. تا زمانی که جمعیت کوچکتر شروع به عصبی کردن شما می نماید، این اجتناب احساس بسیار خوبی به شما میدهد. بنابراین از جمعیت‌های کوچک‌تر و کوچک‌تر اجتناب می‌کنید، و دوری‌تان همچنان افزایش می‌یابد تا زمانی که به سختی بتوانید خودتان را از خانه‌تان بیرون بیاورید، مبادا حتی با چند نفر برخورد کنید.


در این فصل، فهرستی از اضطراب‌ها و ترس‌های رایجی که مردم معمولاً تجربه می‌کنند به شما ارائه می‌کنیم تا بتوانید آن‌هایی را که بیشترین ناراحتی را برای شما ایجاد می‌کنند شناسایی کنید و یکی را برای جنگ انتخاب کنید. ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه ترس خود را به قطعات قابل کنترل تقسیم کنید، و شما را از قدم اول در پله‌های ترس به سمت بالا هدایت می‌کنیم. نگران نباشید، شما می توانید آن را انجام دهید! در نهایت، یک نوع خاص از اضطراب که به نام اختلال وسواس فکری-اجباری را بررسی می‌کنیم و درمان آن را توضیح می‌دهیم که مشابه درمان سایر اضطراب‌ها و ترس‌ها است، اما با چندی اصلاحات خاص.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد