بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 16-9 بازتاب های ایلای- عصبانیت و کمال گرایی

ایلای: اکنون واقعاً می بینم که به خاطر مشکلات گولای، به خودم  ضربه زده ام. می توانم بگویم که وقتی میترسد واقعاً عصبانی می شود و همه چیز را روی سر من می خراب می کند. کمال گرایی او هر زمان که کوچکترین مشکلی پیش بیاید، او را دیوانه می کند و از درخواست کمک برای هر چیزی متنفر است. من از سخنان بی وقفه و شدیداللحن او خوشم نمی آید، اما حداقل می توانم کمی بر احساسات هویتی او اثر بگذارم. اکنون می‌دانم که عصبانیت او به من مربوط نیست. من لایق این نیستم که با من اینطور رفتار شود. من جرأت می‌کنم و به گولای بگویم که برای این مسائل به کمک نیاز دارد و ممکن است پیشنهاد کنم به مشاوره با هم برویم. 

_________________________________________________________


از دستورالعمل‌های زیر برای درک و خنثی کردن واکنش‌های نگرانی شدید همسرتان استفاده کنید.


1. بعد از اینکه لنزهای زندگی مشکل ساز همسرتان را فهمیدید (به کاربرگ 16-7 مراجعه کنید)، در آینده حرکات او را  در چند هفته زیر نظر بگیرید.

2. وقتی متوجه شدید که شریک زندگی تان احساسات شدید و منفی را ابراز می کند، رویدادی را که به نظر می رسد باعث ایجاد واکنش شده است را در ستون سمت راست کاربرگ 16-10 یادداشت کنید.

3. در ستون وسط، احساسات و واکنش های کلی شریک خود را یادداشت کنید.

4. در ستون سمت چپ، لنز مشکل ساز زندگی همسرتان را نسبت به احساسات و واکنش های او به آن رویداد خاص بنویسید.

5. از کاربرگ 16-11 برای انعکاس مشاهدات خود استفاده کنید. سعی کنید رفتار طرف مقابلتان را خنثی کنید و جدی نگیرید و اجازه دهید برخی از ناراحتی های شما از بین برود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد