بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

تغییر تمرکز با "من پیام می دهم"

وقتی می‌خواهید نگرانی‌ها یا نارضایتی‌هایتان را بیان کنید، زبانی که استفاده می‌کنید تفاوت زیادی در گرم شدن ارتباط شما ایجاد می‌کند. اگر انتقاد یا سرزنش می کنید، احتمالاً در شریک زندگی خود حالت تدافعی یا ضدحمله ایجاد می کنید. تکنیک "من پیام می دهم" نگرانی های شما را از نظر تأثیر آنها بر شما بیان می کند و شریک زندگی خود را به هیچ چیز سرزنش یا متهم نکنید. برای استفاده از این تکنیک، شما به وضوح احساس خود را در مورد یک موضوع بیان می کنید. وقتی ارتباط خود را با کلمه «من» به جای «تو» شروع می‌کنید، می‌دانید که "من پیام می دهم". 


انتظار نداشته باشید که به سرعت یا به آسانی بر تکنیک "من پیام می دهم" مسلط شوید، زیرا پاسخ طبیعی و شاید غریزی، سرزنش کردن است. بنابراین، "من پیام می دهم" به تمرین و تمرین زیادی نیاز دارد.


تمرین!

کاربرگ 16-12 چندین نمونه از پیام های سرزنش کننده همراه با جایگزین "من پیام می دهم" را ارائه می کند. مثال‌ها را بخوانید و سپس "من پیام می دهم" خودتان را برای پیام‌های سرزنش‌کننده در انتهای لیست بنگارید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد