بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

تغییر باور بازدارنده- خلاصه باورهای سه گانه برتر مانع از تغییر جیران (کاربرگ 3-4)

جیران:

1.  هر وقت چیزی جدید را امتحان می کنم، در نهایت دچار اشتباه یا خرابی کار می شوم.

2. هر بار سعی در ارتقا امید می کنم، در نهایت ناکام می شوم. 

3. با درخواست کمک احساس گناه می کنم، بنابراین ترجیح می دهم درخواست نکنم.

_________________________________________________________


در مرحله بعد، جیران تاملات خود را در مورد باورهای بازدارنده تغییر را بشکل خلاصه یادداشت می کند (به کاربرگ 3-5 مراجعه کنید).


آنچه که اکبر از دنیای روان برداشت کرده (تغییر باور بازدارنده)

ما از باورهای خود برای درک بهتر جهان و یافتن مسیر صحیح استفاده می‌کنیم؛ هم‌چنین، اعتقاداتمان را برای حفظ امنیت به کار می‌گیریم. به همین دلیل است که معمولا تلاش می‌کنیم اعتقادات خود را پس از شکل‌گیری حفظ و از آن‌ها به‌دقت مراقبت کنیم.

  • بازیابی ذهن- درست است که محیط زندگی دوران کودکی ما باعث ایجاد باورهای محدود کننده در ضمیر ناخودآگاه ما شده است، اما باید بدانیم که این باورها با تمرین و تکرار قابل تغییر هستند . کافی است که هر شخصی با توجه به محیط پیرامون خود بداند که چه باورهایی برایش محدود کننده هستند. بنابراین در هر سنی که هستید کافی است به این باور برسید که می‌خواهید تغییری اساسی در زندگی خود ایجاد کنید. بنابراین می توانید با تکرار و تمرین باورهایتان را از منفی به مثبت تغییر دهید.

  • دوست داشتن خود- خودتان را دوست داشته باشید و این دوست داشتن را به دیگران نیز ثابت کنید.

  • قبول باورهای محدود کننده- پیش از هر چیز باید در ذهن خود قبول کنید که فلان تفکر بازدارنده مربوط به باورهای محدود کننده اشتباهی هستند که باید آن‌ها را از زندگی خود حذف کنید. همین دیدگاه باعث می‌شود این باورها قدرت خود را از دست بدهند.

  • باورهای محدود کننده را دور بریزید- اگر بتوانید ذهنیت و باورهای خود را به بهترین شکل تغییر دهید و به خودتان بگویید که انجام هیچ کاری برای‌تان غیرممکن نیست، موفقیت در انتظار شما خواهد بود.

  • باورهای محدود کننده به شما کمک نمی کنند- گاهی به اشتباه تصور می‌کنیم که در بند باورهای محدود کننده گرفتار شده و قربانی آن‌ها شده ایم؛ اما حقیقت این است که ما این باورها را قبول می‌کنیم چون آن‌ها به نوعی به ما خدمت می‌کنند. باورها تا زمانی باقی می‌مانند که در خدمت ما باشند؛ بنابراین گام بعدی این است که قبول کنید این باورها نه تنها به شما کمک نمی‌کنند، بلکه شما را از حرکت باز می‌دارند.

  • گفتگوهای درونی مثبت- موثرترین راه برای تغییر باورهای منفی این است که گفتگوهای درونی خود را تغییر دهیم و از کلمات و عبارات منفی استفاده نکنیم. گفتگوهای درونی مثبت باعث می‌شوند تا انگیزه و انرژی بیشتری برای رسیدن به موفقیت کسب کنیم.

  • باورهای جدید را جایگزین کنید- بهترین چیزی که می‌تواند جلوی باورهای محدود کننده منفی را بگیرد، باورهای مثبتی هستند. بنابراین اکنون زمان خلاقیت است و برای موفقیت در این مسیر باید باور کنید که با وجود موانع بسیار و شکست‌های پی در پی باید به راه خود ادامه دهید.

  • زندگی‌نامه افراد موفق- خواندن زندگی‌نامه افراد موفق و مشهور جهان باعث می‌شود تا بدانیم که در هر شرایط و سن و سالی می‌توانیم اهداف و آرزوهای خود را محقق سازیم زیرا به این باور می‌رسیم که دیگران نیز توانسته‌اند با وجود موانع و و مشکلات زیادی به مقصد برسند.

  • بدست آوردن دانش و مهارت- همانطور که در بخش شناسایی باورهای محدود کننده خواندیم یکی از عواملی که باعث می‌شود احساس شکست کنید و باور کنید که نمی توانید نداشتن اطلاعات کافی در زمینه هدف است .اما این نیز راه حل دارد . شما میتوانید در دوره‌های آموزشی مرتبط با مهارت مورد نظرتان شرکت کنید و یا کتاب‌هایی در رابطه با آن مطالعه نمایید تا اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورید.

  • باورهای جدید - باید باورهای جدید خود را در زندگی واقعی عملی کنید، ببینید آیا آن‌ها با شرایط زندگی و موقعیت شما همخوانی دارند یا نه. برای اینکار باید خودآگاهی داشته باشید تا مطمئن شوید دیگر خود را با یک باور جدید که شما را به نوعی محدود می‌کند گول نمی‌زنید و مانعی دیگری جلوی رسیدن به اهدافتان ایجاد نمی‌کنید.

  • باور و عمل- این که باورها نتیجه محیط و افراد اطراف ما باشند، چه تجربیات گذشته خودمان، یا شاید انگیزه ایجاد چیزی معنادار در آینده، باورها بخش منحصر به فردی از ما هستند. قدرت باور را وقتی تحت فشار قرار دارید یا در پاسخ به موقعیت‌های چالش برانگیز بهتر می توانید مشاهده کنید. گاهی اوقات دنیا دیگر معنا پیدا نمی‌کند، و باور به چیزی به ما کمک می‌کند تا معنای پشت اعمالمان را ببینیم. باور به ما کمک می‌کند تا به جلو برویم و “هدف” خاصی در زندگی به ما می‌دهد. خبر خوب این است که می توانید باورهای خود را انتخاب کنید. چیزی که به آن باور دارید یا به شما قدرت می‌دهد یا شما را محدود می‌کند. باورهای توانمند کننده، عملکرد شما را بالا می‌برد. باورهای محدود کننده عملکرد شما را پایین می‌آورد. به یاد داشته باشید توانایی رسیدن به آرزوها و طعم پیروزی علاوه بر باور به عمل کردن نیز بستگی دارد. باور پایه رسیدن به موفقیت است. زیرا این باورها هستند که افکار ما را شکل می‌دهند و اقداماتی که منجر به رسیدن به نتیجه نهایی می‌شود را تعیین می‌کنند.


_________________________________________________________ فهرست فصل سوم این کتاب

--------------

همه مطالب:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد