بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

فرم تجزیه و تحلیل "مزایا و معایب" باورهای منفی جیران (قسمت دوم) کاربرگ 3-8

کاربرگ 3-8 فرم تجزیه و تحلیل "مزایا و معایب"  باورهای منفی جیران (قسمت دوم)

باور مسدودکننده تغییر شماره 2- جیران: با درخواست کمک احساس گناه می کنم، بنابراین ترجیح می دهم درخواست نکنم.

مزایای این باور 

معایب این باور

من بی خیال دیگران هستم  زیرا آنها هرگز نمی دانند که من چه زمانی ناراحت هستم.

وقتی واقعاً ناراحت هستم ساکت می شوم و مردم گاهی فکر می کنند که عصبانی هستم در حالی که عصبانی نیستم.

گاهی اوقات، همه به کمک کوچکی از دیگران نیاز دارند، وقتی به دنبال آن نباشم در واقع من در وضعیت ضعف هستم.

اگر برای کمک به مردم تکیه کنم، آنها بیخیال من می شوند.

من تا جایی که لازم است  با مردم دوستی و نزدیکی نمی کنم.

من انتظار ندارم کسی به من کمک کند، بنابراین ناامید نمی شوم.

من این فرصت را از دست میدهم که نگرانی هایم را با کسی در میان بگذارم. 


جیران پس از تکمیل فرم تجزیه و تحلیل مزایا و معایب خود، کمی وقت صرف میکند تا فکر نماید. او در نظر می‌گیرد که آیا مزایایی که فهرست کرده واقعاً مزیت‌هایی هستند یا خیر و به این نتیجه می‌رسد که باورهای اصلی او که مانع تغییر می‌شوند، بیشتر از اینکه مفید باشند، به او آسیب می‌رسانند. سپس افکار خود را در کاربرگ 3-9 می نویسد.


_________________________________________________________ فهرست فصل سوم این کتاب

--------------

همه مطالب:


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد