بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

شکست باور مخرب- فرم تجزیه و تحلیل مزایا و معایب من (قسمت اول) کاربرگ 3-10

آنچه که فائزه از دنیای روان برداشت کرده (شکست باور مخرب)

با یک ضربه نمی‌ توانید باورهای خود را شکسته و به سمت مسیر درست حرکت کنید. شما برای شکستن باور می توانید زندگی افراد موفق را الگو قرار دهید و ببینید آنان چگونه باورهای ذهنی خود را شکسته اند. خیلی از شما عزیزان فکر می کنید نمی توان مانند خانم/آقا ایکس موفق شد و دلیلش این است که افکار مخربی در گذشته وارد ذهن شما شده اند. هیچ فرقی میان شما و خانم/آقا ایکس نمی باشد. شما باید روی خود و روی افکار خود کار کنید، شما نباید به محیط اطراف و افکار منفی توجه کنید. شما نباید به افرادی که منفی می باشند، توجه کنید.

  • قدرت تخیل و تکرار- برای از بین بردن افکار و باورهای مخرب می توانید از قدرت تخیل و تکرار استفاده کنید. خود را در یک محل بزرگ مثلاً در یک خانه بزرگ تصور کنید. ببینید که خوشبخت هستید. همانند آدم های پولدار راه روید. همه این ها را در ذهن خود تجسم کنید، تا باورهای غلط شما از بین روند. اگر شما بتوانید یک فکر مثبت قوی پیدا کنید و با آن، فکر منفی را خرد کنید دیگر باور منفی وارد ذهنتان نمی شود. البته اگر مراقب ذهن خود نباشید، بعد از مدتی باورهای منفی وارد ذهنتان می شوند. توصیه می‌ کنیم، همیشه در حال ساخت افکار سازنده باشید. فقط کافیست باور کنید و شروع به حرکت کنید.

  • ایجاد عدم قطعیت- برای تغییر یک باور منفی، باید در مورد باورهای قدیمی خود شک ایجاد کنید. شما می توانید طرز فکر خود را با شواهدی که با باور قدیمی شما مطابقت ندارد تغییر دهید. یک راه عالی برای شروع این کار زیر سوال بردن باورهای منفی خود است.

  • مدام قدرت باور را در ذهن خود مرور کنید- یکی از بهترین راه ها برای تقویت باور این است که مدام آن را به خود یادآوری کنید. اگر می ‌خواهید که در شغل خود بهترین شوید، باید مدام به خودتان یادآوری کنید که بهترین هستید و توانایی های زیادی دارید و همچنین شایسته رسیدن به بهترین ها در زندگی خود هستید.

  • احساسات را به هم مرتبط کنید- شما شروع به زیر سوال بردن باور منفی خود کرده اید. بهترین راه برای از بین بردن این باور، افزایش شدت احساسی و عاطفی است.احساسات دردناک در مورد این باور را لیست کنید. زیرا این احساسات فراخوانی برای اقدام برای رهایی از درد هستند. شما می توانید از این قدرت برای ایجاد اهرم احساسی مورد نیاز برای تغییر باور استفاده کنید.

  • نوشتن باورهای خود- نوشتن عقاید و باورهای سازنده نیز یکی دیگر از روش های موثر جهت قوی تر شدن عقاید ماست. بهتر است یک دفترچه مخصوص برای این کار داشته باشید و تمامی باورهای مثبتی که در مورد خود دارید را در آن یادداشت کرده و هر روز چندین بار آن را با صدای بلند برای خود بخوانید.

  • شکاف را پر کنید- باور منفی شما بر اساس مراحلی که تاکنون انجام داده اید شکننده شده است. اما کار شما هنوز تمام نشده است. اگر شکاف را با یک باور مثبت پر نکنید، باورهای منفی سعی خواهد کرد که بازگردد. یک باور اصلی مثبت پیدا کنید که برای دستیابی به اهدافتان مفید باشد.

  • موفقیت را در ذهن خود تجسم کنید- تجسم کردن قدرت بسیار زیادی دارد و اگر این کار را از روی باور و اعتقاد انجام دهید، تاثیرات بسیار خوبی را در زندگی خود خواهید دید. زمانی را تصور کنید که شما در کار خود جزء بهترین ها در شهر خود هستید و اکثر افراد علاقه دارند که با شما همکاری داشته باشند. به طور یقین حس خوبی به شما دست می‌ دهد و اشتیاق شما نیز بالاتر رفته و همچنین توانایی بیشتری جهت مقابله با چالش ها پیدا خواهید کرد.

  • منابع قدرتمند را پیدا کنید- شواهدی برای ایجاد یک باور محکم پیدا خواهید کرد. به دنبال دلایل درستی باور جدید خود باشید. در تجربیات و مشاهدات شخصی خود شواهد قوی پیدا کنید. سپس احساسات خود را بالا ببرید تا باور منفی شما برای همیشه تغییر کند.

  • صبور و ثابت قدم باشید- مهم نیست که به چه چیزی می خواهید برسید، اقدام مداوم همراه با صبر همیشه برنده است. تغییر باورهای منفی یک شبه نیست. نیاز به زمان، تلاش و انرژی دارد. اما تغییر باور منفی که شما را عقب نگه می دارد ارزش تلاش را دارد.


 

کاربرگ 3-10 فرم تجزیه و تحلیل مزایا و معایب من (قسمت اول)

باور مسدودکننده تغییر شماره 1: _________________________

 

مزایای این باور

معایب این باور

 

 

 

.

 

 

 

.

 

 

 

.

 

 

 

.

 

 

 

.


بعدی: کاربرگ 3-10- قسمت دوم، سوم

_________________________________________________________ فهرست فصل سوم این کتاب

--------------

همه مطالب:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد