بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

تغییر باورهای منفی- فرم تجزیه و تحلیل مزایا و معایب من (قسمت دوم) کاربرگ 3-10

آنچه که آرمیتا از دنیای روان برداشت کرده (تغییر باورهای منفی)

همه ما ممکن است بخشی از باورهایمان خطا باشد و موجب اذیت و آزار خود و اطرافیان شوند بی آنکه بدانیم. ابتدا باید به ریشه افکار و نداهای درونی خود پی ببریم و آنها را بشناسیم و بپذیریم و بعد در صورت نیاز به مرور آن‌ها را تغییر دهیم.

  • اعتماد کنید- با ضمیر ناخودآگاه خود به عنوان همراهی مطمئن، دل‌سوز و مهربان صحبت کنید. به خاطر داشته‌باشید که ذهن ناخودآگاه باید به اندازه‌ی کافی احساس امنیت کند و آرام شود تا مسیر ذهنی جدید را بپذیرد و به این ترتیب تغییر باور میسر می‌گردد.

  • قبول کنید- اگر الگویی از باورهای محدودکننده در ذهنتان می‌بینید، باید قبول کنید که چنین باوری را دارید، اما دیگر برایتان کارایی ندارد. هم‌چنین، نیاز است که منشأ چنین اعتقادی را شناسایی کنید.

  • جایگزین کنید- باور جدید و قدرت‌مندی در نظر بگیرید که می‌خواهید آن را در ذهنتان ثبت یا جایگزین باورهای نادرست کنید تا ضمیر ناخودآگاهتان از آن استفاده کند. در واقع، قصد داریم به جای این‌که باوری را از ذهنمان پاک کنیم، با کمک تکنیک تغییر باورها سعی کنیم گزینه‌ی دیگری را جایگزین آن کنیم که رضایت‌بخش‌تر است.

  • تغییر باورها با جملات تاکیدی مثبت- با تکرار مکرر و مداوم جملات تاکیدی به مرور زمان می توانید باورهایتان را تغییر بدهید.  قدرت کلمات بسیار زیاد است. کلمات در زندگیتان باور ساز هستند. وقتی از کلمات منفی در جملات زمان استفاده می کنید به مرور زمان باعث ایجاد باورهای منفی در شما می شود. برای همین اگر بخواهید باورهای درست را در خودتان ایجاد کنید  می توانید روزانه از جملات تاکیدی مثبت استفاده کنید.

  • استفاده از تصویر سازی ذهنی و تجسم خلاق- تجسم خلاق و تصویرسازی ذهنی یکی از روش های تمرکز برای رسیدن به خواسته‌ها و آرزوهاست. برای اینکه به هر خواسته و آرزوی که دارید برسید باید ذهنتان باور کند که به آن خواسته و آرزو می رسید. برای این که ذهنتان باور کند شما باید به صورت مداوم ارتعاش خواسته و هدف تان را بفرستید. به مرور زمان ارتعاشات هدفتان را که ارسال می کنید باعث می شود باورهایتان شکل بگیرد.

  • با منِ معنوی برتر خود ارتباط برقرار کنید- با منِ معنوی خود ارتباط برقرار کنید. برخی افراد معمولا با قرار دادن دستشان روی قلب خود به منِ معنوی یا منبع قدرت برتر خود متصل می‌شوند؛ با وجود این، اگر احساس می‌کنید که به روش دیگری می‌توانید با منِ معنوی یا سایر منابع قدرت بدنی‌تان ارتباط بگیرید، می‌توانید روش خودتان را امتحان کنید. پس راحت باشید و به جای این کار، روش خودتان را برای برقراری ارتباط انجام دهید. برای مثال، می‌توانید دستتان را روی ناحیه‌ای بگذارید که به بهبودی نیاز دارد.

  • عبارات انگیزشی را تکرار کنید- عبارات تکنیک انگیزشی را به‌آرامی تکرار کنید. هم‌چنین، مطمئن شوید که در این روند عجله نمی‌کنید، زیرا این کار باید به روشی انجام شود که با ضمیر ناخودآگاهتان ارتباط برقرار کنید و حس امنیت به آن بدهید: حتی اگر چنین باوری در ذهنم داشته‌باشم، قبول می‌کنم که دیگر برایم کارایی ندارد؛ من به ضمیر ناخودآگاه خود تمام‌وکمال اجازه می‌دهم که به من کمک کند باور محدود کننده را به طور دائمی و کامل از همه‌ی سلول‌های بدنم پاک کنم.

 

کاربرگ 3-10 فرم تجزیه و تحلیل مزایا و معایب من (قسمت دوم)

باور مسدودکننده تغییر شماره 2: _________________________

 

مزایای این باور

معایب این باور

 

 

 

.

 

 

 

.

 

 

 

.

 

 

 

.

 

 

 

.


بعدی: کاربرگ 3-10- قسمت سوم

_________________________________________________________ فهرست فصل سوم این کتاب

--------------

همه مطالب:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد