بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

باور توانمند کننده- فرم تجزیه و تحلیل مزایا و معایب من (قسمت سوم) کاربرگ 3-10

آنچه که آدالان از دنیای روان برداشت کرده (باور توانمند کننده)

      من برای خوشبخت بودن نیاز دارم ثروت‌مند باشم.(باور توانمند کننده: من می‌توانم انتخاب کنم که خوشبخت باشم، بدون توجه به شرایط).

      ساختار بدن من به گونه‌ای است که هر اقدامی کنم، باز نمی‌توانم وزن کم کنم.(باور توانمند کننده: اگر به ورزش صحیح و مناسب بپردازم، می‌توانم سالم و متناسب باشم).

      من هرگز موفق نخواهم شد، مگر این‌که مدرک کارشناسی‌ارشد داشته‌باشم.(باور توانمند کننده: موفقیت من بر اساس میزان سخت‌کوشی و تلاشم تعیین می‌شود، نه بر مبنای سطح تحصیلاتم).

      سابقه‌ی خانوادگی من در مسیر ساختن آینده‌ محدودم می‌کند.(باور توانمند کننده: من با تلاش کافی و آموزش مناسب می‌توانم به هر آن‌چه می‌خواهم برسم).

      من نمی‌توانم هیچ حرفه‌ای را شروع کنم، زیرا سرمایه‌ی کافی ندارم.(باور توانمند کننده: ملاقات آدم‌های جدید و یافتن یک سرمایه‌گذار از میان آن‌ها می‌تواند کمک خوبی برای من باشد).

      من زشت و نخواستنی هستم.(باور توانمند کننده: من جذاب و خواستنی هستم).

      من برای شروع کردن و انجام دادن کارها بسیار پیر شده‌ام.(باور توانمند کننده: فعالیت کردن در این سن‌ به این معنی است که من برای انجام هر کاری تجربه و خِرَد لازم را دارم).

      من هرگز شخص مناسبی را برای ازدواج پیدا نخواهم‌ کرد.(باور توانمند کننده: فرد مناسبی برای من وجود دارد؛ فقط باید بیرون بروم و با افراد جدید ملاقات کنم).

      بیش‌تر افراد دروغ‌گو هستند و قصد فریب دادن مرا دارند.(باور توانمند کننده: بیش‌تر مردم صادق و مهربان هستند).

      من سخنران عمومی خوبی نیستم و اگر روی صحنه صحبت کنم، موجب شرمساری خودم می‌شوم.(باور توانمند کننده: اگر درباره‌ی موضوعات مختلف تحقیق کنم و به قدر کافی آماده شوم، می‌توانم به‌خوبی درباره‌ی آن‌ها صحبت کنم).

 

کاربرگ 3-10 فرم تجزیه و تحلیل مزایا و معایب من (قسمت سوم)

باور مسدودکننده تغییر شماره 3: _________________________

 

مزایای این باور

معایب این باور

 

 

 

.

 

 

 

.

 

 

 

.

 

 

 

.

 

 

 

.


اکنون، مزایا و معایبی را که برای هر باور مسدودکننده تغییر یادداشت کرده‌اید را بخوانید. در مورد مزایا فکر کنید و احتمالاً دریافته اید که آنها واقعاً مزایا نیستند. مزایا و معایب به باورهای خود را بسنجید و تمام افکار خود را در کاربرگ 3-11 بنویسید.


_________________________________________________________ فهرست فصل سوم این کتاب

--------------

همه مطالب:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد