بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

شاهکار مثبت اندیشی- بازتاب های من (کاربرگ 3-11)

آنچه که آراز از دنیای روان برداشت کرده (شاهکار مثبت اندیشی)

با مثبت اندیشی به جای تمرکز بر مشکلات و نقاط منفی فرصت‌هایی را پیش روی خود خواهید دید که شما را به نتایج بهتری سوق می‌دهد.

  • زمینه‌های تغییر را مشخص کنید- اگر می‌خواهید مثبت اندیش و خوش‌بین باشید و به افکار مثبت‌ بپردازید، ابتدا نقاطی از زندگی خود را که معمولاً در مورد آن‌ها افکار منفی دارید را مشخص کنید. شما می‌توانید با تمرکز بر یک زمینه، کار خود را برای رهایی از افکار منفی شروع کنید.

  •  از بودن در کنار افراد منفی خودداری کنید- اگر زمان تان را با مثبت اندیش ها و افراد موفق بگذرانید احتمال احساس شادی و خوشحال بودن در شما بیشتر می شود و حال بهتری خواهید داشت. اما اگر اطراف خود را با افراد منفی نگر پر کنید، بر اساس قانون جذب خیلی مشکل است که بتوانید نگرش منفی را از زندگیتان حذف کنید و به موفقیت در زندگی برسید.

  • خودتان را چک کنید- در طول روز کار خود را متوقف کرده و آنچه که به آن فکر می‌کنید را ارزیابی کنید. اگر متوجه شدید که افکار شما عمدتاً منفی است، سعی کنید راهی برای تبدیل آن‌ها به افکار مثبت بیابید.

  • نرمش- به طور مرتب ورزش کنید.

  • شکست های خود را می پذیرید- اگرچه شکست احساسات منفی در پی دارد، اما این احساس زود گذر است و اگر تلاش کنند طعم شیرین موفقیت را خواهند چشید.

  • خانه را رها کنید- زمان خود را در طبیعت سپری می کنید.

  • افکار خود را کنترل کنید- مثبت اندیش ها می دانند که اگر بر ذهن شان کنترل نداشته باشند کنترل رفتارها و تصمیم و اقدامات شان را نیز از دست خواهند داد؛ بنابراین سعی می کنند از طریق راه هایی مانند مدیتیشن، مراقبه، یوگا و… کنترل ذهن خود را به دست بگیرند.

  • شوخ‌طبع باشید- مخصوصاً در مواقع سخت لبخند بزنید. وقتی بتوانید مثبت اندیش باشید و با مشکلات زندگی با روی باز رو‌به‌رو شوید، استرس کمتری خواهید داشت.

  • زمانی را برای تمدد اعصاب خود اختصاص دهید- اگر این کار را نکنید انرژی های منفی ناشی از خستگی خیلی زود شما را از پا در خواهند آورد. گاهی برای حرکت به جلو باید قدمی به عقب بردارید.

  • سبک سالمی برای زندگی داشته باشید- برای تقویت مثبت اندیشی، روزانه سی دقیقه ورزش کنید. همچنین می‌توانید آن را به ده دقیقه زمان در طول روز تقسیم کنید. ورزش می‌تواند بر روحیه تأثیر مثبت بگذارد و استرس را کاهش دهد. برای تأمین سوخت ذهن و بدن خود از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید و تکنیک‌های کنترل استرس را بیاموزید.

  • بدانید چه زمانی باید «نه» بگویند- مثبت اندیش ها می دانند باید به جای اولویت های دیگران بر اولویت های خودشان تمرکز کنند و نیاز نیست به همه «بله» بگویند.

  • دیدگاه خودتان را تغییر دهید- یکی دیگر از تکنیک‌های مثبت اندیشی، تغییر دیدگاه است. یک موقعیت که قبل‌تر آن را منفی می‌دیدید انتخاب کنید و سعی کنید از دید دیگری به آن نگاه کنید. این کار باعث می‌شود تا یاد بگیرید که همیشه تمام مشکلات را به شکلی متفاوت ببینید و راه‌حل‌های مختلفی را برای رفع آن مشکلات به کار ببرید.

  • با تمام وجود احساس شادی کنید- افراد شاد می دانند شادی ای که از منابع و محرک های بیرونی به دست می آید ماندنی نیست و با از بین رفتن محرک ها از بین خواهد رفت. از این رو مثبت اندیش ها با منابع درونی انرژی مثبت و حضور ذهن به ایجاد شادی پایدارتر می پردازند.

  • بر نقاط قوت خود تمرکز کنید- سعی کنید که هر روز و به مدت یک هفته، بر روی یکی از خصوصیات مثبت و توانایی‌های خود مانند نظم، خلاقیت، مهربانی و… فکر کنید و بیندیشید که چگونه می‌توانید از آنها به روش‌های جدید در طول روز استفاده کنید. شناسایی نقاط قوت به شما کمک کند تا در شرایط بحرانی با اعتماد بنفس رفتار کنید و بهتر تصمیم بگیرید. کوچینگ یکی از روش‌هایی است که می‌تواند با یادآوری نقاط قوت و توانایی‌هایتان، به مثبت اندیشی و توانایی حل مسئله شما کمک کند.

  • دائما در حال پرورش افکار مثبت باشید- اگر منفی بافی کنید آینده ی روشنی انتظار شما را نمی کشد. مثبت اندیش ها در هر مشکلی دنبال جنبه ی مثبت آن می گردند و بهانه های منفی ذهن خود را قبول نمی کنند. آن ها از همین روش برای دور کردن انرژی منفی استفاده می کنند.

  • تسلیم نشوید- تسلیم‌ شدن کار افراد ضعیف و راهی آسان برای خلاصی از یک موقعیت سخت است. تلاش کنید تا با وجود احساس و تفکر منفی‌ای که دارید، به‌ هیچ‌ عنوان از چیزی که می‌خواهید پا پس نکشید؛ چرا که در آینده به‌ خاطر این تصمیم از خودتان تشکر خواهید کرد.

  • در پی تقویت باور به خود باشید-هرگز نگذارید نگرش منفی کسی بر شما نفوذ کند. حتی زمانی که حس می کنید بدبخت هستید و ارزشی ندارید، هم دلایل زیادی برای باور به خودتان وجود دارد. افکار منفی اکثرا ساخته ی ذهن هستند و وجود خارجی ندارند اما بر اساس قانون جذب می توانند بر زندگی شما تاثیرگذار باشند. بنابراین نباید اجازه دهید مانعی برای باور خودتان باشد.

 

کاربرگ 3-11 بازتاب های من

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________


بخاطر بسپار!

اگر در هر یک از این تمرین‌ها گیر کردید، یا اگر در باورهای بازدارنده تغییر، باور منفی را غالب بر مثبت می‌بینید، برای کمک و راهنمایی بیشتر با درمانگر یا دوست نزدیک خود صحبت کنید.


_________________________________________________________ فهرست فصل سوم این کتاب

--------------

همه مطالب:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد