بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

چک لیست موانع در تغییر- خود انتقادی و خود خرابکاری (کاربرگ 3-12)

تمرین!

❏ 1. برای رسیدگی نکردن به مشکلاتم، بهانه های زیادی دارم.

❏ 2. برای من سخت است که به چیزی بچسبم که اگر فوراً کمکی نکند.

❏ 3. گاهی اوقات وقتی می‌خواهم به مسائلم رسیدگی کنم گیج می‌شوم یا از خیرآن میگذرم.

❏ 4. اگر 100% موفق نشوم، به شدت از خودم انتقاد می کنم.

❏ 5. احساس می کنم وضعیتم ناامید کننده است.

❏ 6. من هرگز به خاطر گذشته ام بهبود نخواهم یافت.

❏ 7. می‌خواهم تا زمان مناسب برای ایجاد تغییرات صبر کنم، اما آن زمان هرگز فرا نخواهد رسید.

❏ 8. من ضمانتی برای ریسک ندارم تا بلکه وضعیتم بهتر شود.

❏ 9. اگر کاری را به خوبی انجام دهم، برایم سخت است که ابراز تأیید برای اقداماتم کنم.

❏ 10. من نتایج سریع می خواهم، در غیر این صورت نمی توانم انگیزه ای برای تلاش پیدا کنم.

❏ 11. من آنقدر روی شکست‌های گذشته‌ام فکر می‌کنم که تلاش مجدد برایم سخت است.

❏ 12. افسردگی یا اضطراب من بیولوژیکی است، بنابراین نمی توانم کاری در مورد آن انجام دهم.

 

درک غرق در باتلاق چنین افکارشدن سخت نیست. افکاری که مانعی در رویارویی شما با گرفتاریها است. به هر حال، تقریباً دست‌ کم اکثر مردم درگیر خود خرابکاری کوچکی می‌شوند، چه آگاهانه یا ناآگاهانه.

 

هشدار!

وقتی می بینید دچار خود خرابکاری شده اید، با کوبیدن سر خود بر مشکلات وضعیت خود را بدتر نکنید. خودانتقادی صرفاً خود خرابکاری بیشتری را جمع می کند. بجای آن، افکار خود خرابکارانه را زیر نظر داشته باشید. وقتی احساس کردید که افکار خود خرابکارانه در مسیر شما قرار گرفته اند، با استفاده از خاطرات خود خرابکاری که در بخش بعدی ارائه میشود، با آنها مبارزه کنید.


_________________________________________________________ فهرست فصل سوم این کتاب

--------------

همه مطالب:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد