بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

تمرین جایگزین "باید" آیدین- دوست دارم، آرزو دارم و بهتر است جایگزین‌ «باید» (کاربرگ 5-8)

جمله "باید" آیدین 

جایگزین جمله "باید" آیدین

من نباید اشتباه کنم.

من ترجیح می‌دهم اشتباه نکنم، اما بالاخره من یک انسان هستم.

من نباید اینقدر بد مزاج باشم.

من از خلق و خوی بد خوشم نمی آید، اما تغییر آنها سخت است. من می خواهم روی آنها کار کنم، اما لازم نیست وقتی  همه چیز وفق مراد نیست، به خودم سرکوفت بزنم.

من نباید به خودم اجازه دهم از فرم سالم بدنی خارج شوم.

ترجیح می دهم به فرم بهتری برسم. پیدا کردن زمان برای ورزش دشوار است. سعی می کنم برای مراقبت از خودم وقت بیشتری بگذارم.

من باید زمان بیشتری را برای تمرینات کتاب افسردگی صرف کنم.

من می خواهم زمان بیشتری را روی این تمرینات بگذارم، به هر حال هر ذره ای که انجام می دهم ارزش دارد.

من نباید اینقدر ناراحت بشم.

ای کاش اینقدر ناراحت نمی شدم، اما می شوم.  من سعی می کنم مهارت در آرامش را جایگزین آن کنم.


تمرین!

موارد علامت زده شده در آزمون «باید روی خود» را مرور کنید (به کاربرگ 5-7 مراجعه کنید) و همچنین به گفتگوی درونی خود گوش دهید. سپس  تمرین "جایگزین باید" در کاربرگ 5-9 را پر کنید:


1. وقتی احساس ناراحتی می کنید، به گفتگو خود گوش کنید .

2. به «باید» یا «نباید» های درونی خود گوش کنید.

3. آن عبارات را در ستون سمت راست بنگارید.

4. دیدگاه های جایگزین برای هر عبارت "باید"  را در ستون سمت چپ بنویسید. کلماتی مانند «ترجیح میدهم»، «دوست دارم»، «آرزو دارم» و «بهتر است اگر» جایگزین‌های خوبی برای «باید» هستند.


_________________________________________________________ فهرست فصل پنجم این کتاب

--------------

همه مطالب:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد