بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

تاثیر افسردگی و اضطراب بر بدن- بازتاب های من (کاربرگ 4-4)

آنچه که آتاش از دنیای روان برداشت کرده (تاثیر افسردگی و اضطراب بر بدن)

 بدن ما از پس مقابله با افسردگی و استرس‌هایی با شدت کم بر می‌آید. اما زمانی که افسردگی و استرس طولانی مدت یا مزمن شوند، می‌تواند اثرات جدی بر بدن ما داشته باشد.

  • بیماری قلبی- استرس ناگهانی می تواند محرکی برای مشکلات قلبی جدی از جمله حملات قلبی باشد. افرادی که مشکلات قلبی مزمن دارند باید تا آنجا که می توانند از استرس حاد اجتناب کنند.

  • دیابت- استرس از دو طریق می تواند دیابت را بدتر کند. اول، احتمال رفتارهای بد، مانند تغذیه ناسالم و نوشیدن بیش از حد را افزایش می دهد. و دوم، به نظر می رسد استرس سطح گلوکز افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ را مستقیماً افزایش می دهد.

  • سندرم روده تحریک پذیر- یک اختلال مزمن شایع است که روده بزرگ را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث گرفتگی، درد، نفخ و اسهال یا یبوست می شود. تقریبا اکثر افراد مبتلا به سندرم معیارهای یک اختلال روانپزشکی مانند اضطراب یا افسردگی را دارند. مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر اغلب اختلالات خلقی مانند اضطراب یا افسردگی را تجربه می کنند.

  • سردردهای تنشی- درد مبهمی در سر یا گردن نشانه های کلاسیک سردرد تنشی هستن. سردرد تنشی گاه به گاه معمولاً با یک رویداد استرس زا شروع می شود، اما اگر از استرس مزمن رنج می برید، ممکن است به سردرد تنشی مزمن نیز مبتلا شوید.

  • بیماری آلزایمر- برخی از محققان حدس میزنند که کاهش استرس می تواند روند پیشرفت بیماری را کند کند.

  • سوزش بدن- سوزش در داخل بدن، مانند احساس سوزش گرم یا داغ در هر نقطه از بدن، یک علامت شایع اختلالات اضطرابی است. احساس سوزش می تواند در یک نقطه احساس شود، از یک نقطه به مکان دیگر حرکت کند، یا دائما تغییر کند. این علامت اغلب به عنوان سوزش، سوزن سوزن شدن، لرزش، سفتی، تهوع یا احساس خزیدن در داخل بدن توصیف می شود.

  • سیستم عصبی مرکزی- اضطراب و حملات پانیک طولانی مدت باعث می‌شود مغز به طور منظم هورمون استرس آزاد کند. این کار باعث افزایش علائمی چون سردرد، سرگیجه و افسردگی می‌شود. هنگامی که احساس ترس و استرس می‌کنید، مغز شما برای پاسخ به عامل استرس بیرونی، هورمون‌ها و مواد شیمیایی ترشح می‌کند. آدرنالین و کورتیزول دو نمونه از این هورمون‌ها هستند.

  • سیستم قلبی عروقی- اختلالات اضطرابی می‌تواند باعث افزایش ضربان قلب، تپش قلب و درد در قفسه‌سینه شود. همچنین ممکن است خطر فشار خون بالا و دیگر بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهد.اگر شما بیماری قلبی دارید، اضطراب برای بدن شما مانند سم عمل می‌کند و باعث ایجاد بیماری عروق کرونر قلب می‌شود.

  • سیستم گوارش و هضم غذا- اضطراب باعث ایجاد معده درد، حالت تهوع، اسهال، از دست دادن اشتها و سایر مشکلات گوارشی شود. 

  • سیستم ایمنی بدن- با استرس ضربان قلب و میزان تنفس شما را افزایش می‌دهد، بنابراین مغز شما می‌تواند اکسیژن بیشتری دریافت کند. ممکن است در کوتاه مدت باعث تقویت سیستم ایمنی شما شود. اما اگر زندگی پر تنشی دارید و دائما استرس را تجربه می‌کنید، بدن شما هرگز سیگنال بازگشت به عملکرد طبیعی را دریافت نخواهد کرد. با گذشت زمان سیستم ایمنی بدنتان تضعیف می‌شود و در برابر عفونت‌های ویروسی و بیماری های مکرر آسیب پذیر می‌شود.

  • دستگاه تنفسی- عوارض استرس باعث افزایش تنفس و نفس‌های کوتاه می‌شود. اگر به بیماری انسداد ریوی مزمن مبتلا هستید، داشتن استرس و اضطراب می‌تواند شما را راهی بیمارستان کند. و یا علائم آسم را بدتر کند.

  • سیستم عضلانی بدن- زمانی که استرس دارید ماهیچه‌های شما برای جلوگیری از صدمه خود را منقبض می‌کنند. هنگامی که آرام می‌شوید، ماهیچه‌ها دوباره منبسط می‌شوند. اما اگر به طور دائمی استرس داشته باشید عضلات ممکن است فرصت منبسط‌شدن را نداشته باشند. عضلات سفت و منقبض شده باعث ایجاد سردرد، کمردرد، گردن درد و بدن درد می‌شود. در گذر زمان درد مکرر می‌تواند عوارض بدی در بدن بوجود آورد و شما را به مصرف قرص های ضد درد وادار کند.

  • دستگاه تولید مثل- داشتن اضطراب مداوم باعث از بین رفتن تمایلات جنسی در فرد می‌شود. اگر در مردان استرس ادامه یابد سطح تستوسترون در طی زمان شروع به کاهش می‌کند، که ممکن است در تولید اسپرم تداخل ایجاد کند و باعث اختلال ناتوانی جنسی یا اختلال نعوظ شود. استرس مزمن همچنین می‌تواند خطر ابتلا به عفونت‌های پروستات و بیضه را در مردان افزایش دهد. در زنان استرس مداوم می‌تواند بر چرخه‌ی قاعدگی تاثیر بگذارد، و باعث چرخه‌های نامنظم پریودی، و قاعدگی طولانی‌تر و دردناک‌تر شود. استرس مزمن در زنان می‌تواند باعث یائسگی زودرس شود. 


کاربرگ 4-4 بازتاب های من

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________


_________________________________________________________ فهرست فصل چهارم این کتاب

--------------

همه مطالب:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد