بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

تمرین جایگزین مقایسه سوین- خودتان را با خودتان مقایسه کنید (کاربرگ 5-11)

مثال!

مقایسه انتقادی

جایگزین مقایسه

مقاله‌ای در مورد بازنشستگی خواندم و وقتی فهمیدم که به اندازه بسیاری از مردم پول کنار نکشیده ام، مضطرب شدم.

فرزند بزرگ کردن از آن چیزی که فکر می‌کردم، خرج بیشتری داشت. اما او را با دنیا عوض نمی‌کنم. پس از پرداخت هزینه کالج پسرم سنجر، پس انداز را در اولویت قرار می دهیم.

وقتی به جشن تولد دختر اول عمو "گونش" رفتیم، واقعاً به تلویزیون 85 اینچی او حسادت کردم. تلویزیون ما در مقایسه با آن رقت انگیز است.

قبل از آن مهمانی تلویزیون من هیچ مشکلی نداشت. من حتی آنقدرها تلویزیون هم نگاه نمی کنم.

به باشگاه رفتم و متوجه شدم که همه از من تناسب اندام بهتری دارند.

لپ کلام، بیشتر افراد بد اندام واقعاً حتی به باشگاه هم نمی روند. من در اندام بهتری نسبت به یک ماه پیش دارم. این پیشرفتم می باشد و چیزی است که برایم اهمیت دارد.

دوستم "گونول" در کارش خیلی بهتر از من عمل کرده است.

خوب، او خوب کار می کند. اما من هم خوب کار کردم من زمان زیادی را با خانواده ام می گذرانم و این اولویت واقعی من است. 


تمرین!

مواردی را که در آزمون مقایسه انتقادی خود بررسی کرده اید مرور کنید (به کاربرگ 5-10 مراجعه کنید) و به حرف دل خود گوش دهید. سپس تمرین جایگزین مقایسه در کاربرگ 5-12 را با دنبال کردن این دستورالعمل ها پر کنید:


1. هنگامی که احساس ناراحتی می کنید، به آنچه را که به خود می گوئید، توجه کنید  و هر زمانی که به طور انتقادی خود را با دیگران مقایسه کردید، موارد را یادداشت نمایید.

2. آن عبارات را در ستون سمت راست بنویسید.

3. اگر جایگزین به نظرتان آمد  آنها را در ستون سمت چپ ثبت کنید. از آنجایی که تنها یک نفر در جهان در هر موضوع یا فعالیتی در صدر قرار دارد، سعی کنید بپذیرید که در بسیاری از موارد متوسط، معمولی یا حتی گاهی کمتر از حد متوسط ​​هستید. مقایسه خود با بالاترین سطح فقط شما را ناامید می کند، بنابراین قدر نقاط قوت، ضعف و اولویت های خود را بدانید.


_________________________________________________________ فهرست فصل پنجم این کتاب

--------------

همه مطالب:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد