بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

استراتژی اقدام غنچه: اقدامات سازنده برای رفع مشکل خودسرزنشی (کاربرگ 5-19)

مشکل:                  طلاق من

مشارکت های خاص من در این مشکل 

اقدامات خاصی که می توانم انجام دهم

من معاشرت و ارتباط خانوادگی را نادیده گرفتم.

وقتی رابطه دیگری پیدا کنم، باید به نحوه صحبت‌مان و هر مشکل دیگری که پیش می‌آید توجه کنم. من نمی خواهم چون کبک سرم را در برف فرو کنم.

من جذاب ترین زن دنیا نیستم.

من نمی توانم کارهای زیادی در مورد ظاهرم انجام دهم جز اینکه قبول کنم آنقدرها مهم نیست. من مردی را نمی خواهم که مرا فقط به خاطر ظاهرم بخواهد.

من پنج کیلو اضافه وزن دارم.

با افزایش ورزش با رعایت رژیم غذایی میتوانم پنج کیلو وزن کم کنم. این به طلاق کمکی نمی کند، اما مشاور من گفت ورزش روحیه من را تقویت می کند و من سالم تر خواهم بود. 


تمرین!

پس از تکمیل تمرین رتبه بندی مسئولیت خود در کاربرگ 5-18، گام بعدی ایجاد یک "استراتژی اقدام" است تا مشخص کنید چگونه حل مشکل خود را آغاز کنید. با شناسایی اقدامات سازنده برای رفع مشکل، می توانید به پیش روید و از سرزنش خود دست بردارید. برای ایجاد یک "استراتژی اقدام" در کاربرگ 5-20 مراحل زیر را دنبال کنید:


1. مشکلی که خود را به خاطر آن سرزنش می کنید نام ببرید و آن را در بالای کاربرگ بنویسید.

2. در ستون سمت راست، مشارکت‌های خاصی را که شناسایی کرده‌اید، فهرست کنید. به عبارت دیگر، هر کاری را که انجام دادید و ممکن است منجر به مشکل یا بدتر شدن آن شده باشد را یادداشت کنید.

3. در ستون سمت چپ، هر گام مفید حل مشکل را که می توانید در حال حاضر یا در آینده انجام دهید را فهرست کنید.


_________________________________________________________ فهرست فصل پنجم این کتاب

--------------

همه مطالب:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد