بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

راز خوشبختی، شادی، موفقیت- بازتاب های من (کاربرگ 5-21)

آنچه که آشور از دنیای روان برداشت کرده (راز خوشبختی، شادی، موفقیت)

راز خوشبختی می‌تواند مانند موفقیت کاملا منحصربه‌فرد باشد اما همواره ویژگی‌های مشترکی هستند که اگر آنها را داشته باشید می‌توانید زودتر به خوشبختی مورد نظر خودتان برسید.

  • روحیات و خواسته هایتان را بشناسید- انسان ها با هم متفاوت هستند و دغدغه ها و آرزوها مختلفی دارند.بنابراین در مرحله اول باید خودتان،روحیات و خواسته هایتان را بشناسید و بدانید که چه چیزی باعث شادی و خوشحالی شما میشود.

  • راه‌حل پیدا کنید- راز خوشبختی این است که هرگز تسلیم نشوید. اگر در زندگی با بحران روبرو شده‌اید، گاهی آنقدر خسته می‌شوید که ترجیح می‌دهید تسلیم شوید و با همان شرایط به زندگی ادامه دهید. اما برای اینکه خوشبخت باشید باید یاد بگیرید که مبارزه کنید. گاهی فکر می‌کنیم که برخی مشکلات غیرقابل‌حل هستند اما در این مواقع کافی است کمی از شرایط سختی که در آن درگیر هستید فاصله بگیرید و به ذهن‌تان اجازه دهید به جای درگیر چالش شدن، آرامش پیدا کند.

  • برنامه ریزی کنید- برای رسیدن به آن اهدافی که دارید برنامه ریزی کنید و به سمتشان حرکت کنید، وقتی که اهدافتان را دنبال می کنید و برای رسیدن به آنها تلاش می کنید احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت.

  • دقیقا چه می‌خواهید- راز خوشبختی این است که بدانید که واقعا چه چیزی شما را خوشحال می‌کند. در واقع معنای خوشبختی برای شما مانند هدف ویژگی‌های خاصی دارد. وقتی همه چیز را با جزییات بدانید بهتر می‌توانید به آن برسید. حتی گاهی متوجه می‌شوید که برخی از ویژگی‌هایی که برای خوشبختی در نظر دارید را همین امروز هم دارید.

  • اطرافتان را با آدم های انرژی مثبت پر کنید- افرادی که دور و بر شما زندگی میکنند تاثیر زیادی در مسیر زندگی شما خواهند داشت.سعی کنید اطرافتان را با آدم های انرژی مثبت که دید خوبی به زندگی دارند پر کنید،تا در مقابل شما هم فردی انرژی مثبت باشید و به سمت خوشبختی حرکت کنید.وقت گذراندن با انسانهای ناامید شما را هم ناامید و بی انگیزه میکند.

  • به سلامتی‌تان اهمیت دهید- سعی کنید از یک برنامه غذایی سالم پیروی کنید، البته این به این معنا نیست که همیشه در رژیم باشید، بلکه سعی کنید از مواد غذایی استفاده کنید که ارزش غذایی بالایی دارند و به جسم و ذهن شما برای سالم بودن کمک می‌کنند استفاده کنید.

  • افسوس نخورید- یکی از رازهای خوشبختی که بسیار اهمیت دارد این است که اگر موضوعی مطابق میل و خواسته شما پیش نرفت افسوس نخورید و به جای آن فکر کنید تا راه دیگری پیدا کنید.

  • چه شادتان می‌کند- وقتی این سوال را از خودتان بپرسید، چیزهایی به ذهن‌تان برسد که خیلی بزرگ باشد یا به خوشبختی نهایی مورد نظرتان نزدیک باشد. مثلا اگر راز خوشبختی داشتن پول زیاد باشد، احتمالا اولین چیزی که به ذهنش می‌رسد پول داشتن است. اما چند لحظه فکر کنید که واقعا چه کارهایی ساده‌ای وجود دارد که می‌تواند شما را شاد کند؟ مثلا اینکه برای خودتان آشپزی کنید؟ یا به گل‌ و گیاهان‌تان برسید؟ این کارها را لیست کنید و آنها را در برنامه روزانه خود جایی دهید. بعد از مدتی می‌بینید که واقعا احساس خوشبختی می‌کنید.

  • اهدافتان را بنویسید- راز خوشبختی در آن است که روزانه اهدافتان را بنویسید و دقایقی را صرف فکر کردن درباره آنها کنید و خودتان را در موقعیتی که آرزو دارید به آن برسید تصور کنید.

  • شکرگزار باشید- وقتی شما فقط مشکلات را ببینید، ذهن‌تان روی آن متمرکز می‌شود. ذهن باور می‌کند که شما مشکلات بیشتری می‌خواهید و در نتیجه شرایط هر روز بدتر هم می‌شود. اما شکرگزاری بابت هر آنچه که دارید، باعث می‌شود تا ذهن‌تان روی اتفاقات مثبت متمرکز شود و در نتیجه باور کند که شما به دنبال بیشتر به دست آوردن هستید و مسیرتان به سمت موفقیت بیشتر تغییر می‌کند.

  • یادآوری کنید- درک کنید شما شایسته خوشبختی هستید.افرادی که باور دارند لیاقت خوشبخت شدن را ندارند در نتیجه ناامید میشوند و تلاشی هم برای اهدافشان نمیکنند. در صورت لزوم هر روز به خودتان یادآوری کنید که شما شایسته رسیدن به خوشبختی و اتفاقات خوب را دارید.


کاربرگ 5-21 بازتاب های من

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________


_________________________________________________________ فهرست فصل پنجم این کتاب

--------------

همه مطالب:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد