بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 1-1 آزمون تفکر منفی برای افراد افسرده یا مضطرب

❏ 1. دنیا بدون من بهتر بود.

❏ 2. افکار مربوط به آسیب های گذشته مدام در ذهنم می چرخند.

❏ 3. تصمیم گیری را غیرممکن می دانم.

❏ 4. نمی توانم در مرکز توجه بودن را تحمل نمایم، احساس خاری می کنم.

❏ 5. زندگی من پر از حسرت است.

❏ 6. تحمل اشتباه کردن را ندارم.  

❏ 7. تصور نمیکنم اوضاع در آینده بهتر شود.

❏ 8. من همیشه نگران سلامتی خود هستم.

❏ 9. من عمیقا از خودم خجالت می کشم.

❏ 10. من برای همه چیز بیش از حد آماده می شوم.

❏ 11. اوضاع برای من بدتر و بدتر می شود.

❏ 12. من همیشه نگران هستم.

❏ 13. فکر می کنم بی ارزش هستم.

❏ 14. هرگز نمی دانم چه بگویم.

❏ 15. اگر من بمیرم دل هیچکس نمی سوزد. 

❏ 16. می ترسم مریض شوم.

❏ 17. فکر می کنم یک شکست خورده هستم.

❏ 18. افکارم خرد کننده و تکراری هستند و در مورد چیزها وسواس دارم.

❏ 19. من توقع خوشایندی از هیچ چیز ندارم.

❏ 20. من در اطراف افرادی که نمی شناسم واقعا عصبی می شوم.

این افکار ممکن است در هر فرد افسرده یا مضطرب (یا هر دو) وجود داشته باشند. موردهای فرد بیشتر نشان دهنده افسردگی و موارد زوج نشان دهنده تفکر مضطرب می باشند. هیچ نمره قبولی یا مردودی در این امتحان وجود ندارد. با این حال، هر چه به موارد بیشتری علامت بزنید، دلیل بیشتری برای نگرانی دارید. به طور خاص، اگر به بیش از هشت یا ده مورد علامت زده باشید، باید به طور جدی در مورد وضعیت خود فکر کنید. اگر به موارد بیشتری علامت زده اید، ممکن است اضطراب یا افسردگی شما بیش از حد باشد.

هشدار!

اگر افکار خودکشی یا ناامیدی کامل دارید، باید فوراً با پزشک یا متخصص بهداشت روان مشورت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد