بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 4-6 بازتاب های من- کنترل خشم و عصبانیت

  • با کسی که امین و مورد اعتماد شما هست و یا دوستی که با ایشان صمیمی هستید ارتباط بگیرید و صحبت کنید، با این روش احساس سبکی می کنید و آرامش لازم را بدست می آورید.
  • در هنگام عصبانیت قبل از اینکه صحبت کنید حرفهای تان را بسنجید و آرام و منطقی صحبت کنید.
  • خلق و خوی خود را تغییر دهید شاد باشید و بخندید.
  • وقتی از دست کسی عصبانی هستید به اون شخص نامه بنویسید و چندین بار نامه را با منطق و صبوری بخوانید و به شخصی که از دستش عصبانی هستید بفرستید.  
  • شرایط طرف مقابل را ببینید و خودتان را یک لحظه به جای ایشان بگذارید و با ایشان همدلی کنید.
  • سعی کنید از دست کسی که عصبانی هستید کینه ای به دل نگیرید و فراموش کنید چون اگر در ذهن خودتان مدام از چیزی که ناراحت هستید را تکرار کنید سبب ناراحتی، استرس و خشم بیشتر شما می شود.
  • زمانی که خشم و عصبانیت وجود تان را می گیرد در جایی آرام بنشینید چند نفس عمیق بکشید به صورت دم و بازدم انجام دهید نفس کشیدن عمیق خشم تان را کاهش می دهد.
  • برای کنترل خشم و عصبانیت خود شمارش معکوس داشته باشید یعنی از عدد ده یا  بیست به صورت معکوس بشمارید این روش باعث می شود ضربان قلب تان کاهش یابد و عصبانیت شما فروکش کند.
  • کلمات و جملات مثبت و آرام بخش را با خودتان تکرار کنید ، در ذهنتان مدام این کلمات و جملات را بگید من خیلی آرام هستم ، من می توانم خشم خود را کنترل و مدیریت کنم ، من پر از انرژی مثبت هستم، من صبور هستم و غیره.
  • فعالیتهایی را انجام دهید که شما را آرام کند ، قدم بزنید ، پیاده روی کنید ، دوچرخه سواری کنید و غیره.
  • موسیقی مورد علاقه خود را گوش دهید و کلمات را با خود زمزمه کنید. گوش دادن موسیقی در آرام کردن شما مؤثر است.
  • در جایی مناسب و ساکت بنشینید ، سکوت اختیار کنید و سعی کنید موسیقی بی کلام گوش دهید صدای آب ، پرندگان و غیره از این طریق ذهن خود را آرام کنید.
  • در هنگام عصبانیت نفس عمیق بکشید، صحبت و مشاجره نکنید و در حین عصبانیت تصمیم نگیرید وقتی عصبانی هستید خوب گوش نمیدهید و زود تصمیم می گیرید بهترین راه این است سکوت کنید و آرام باشید، به صحبتهای طرف مقابل گوش دهید .
  • زمان خود را برای کارهای مثبت بگذارید و کارهایی انجام دهید که سالم و دور از افکار منفی و پر از انرژی مثبت باشد.
  • زمانهایی را برای استراحت خود در نظر بگیرید، مکانی دور از استرس و دیگران که راحت بتوانید احساسات خود را مدیریت کنید.
  • وقتی از دست کسی عصبانی هستید محل را ترک کنید.
  • شرایط و موقعیت هایی که پیش می آید و شما را عصبانی میکند را تغییر دهید.


کاربرگ 4-6 بازتاب های من- کنترل خشم و عصبانیت 

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد