بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 6-14 فکر جایگزین من- تأثیر همدردی

آنچه که آلتین از دنیای روان برداشت کرده (تأثیر همدردی) 

  • گذاشتن خود را به جای دیگران- اولین مولفه همدردی این است که از آنچه دیگران تجربه می کنند، بیشتر آگاه شوید. خود را  در موقعیت آنها تصور کنید. اینکه بتوانید رخدادها را از منظر شخص دیگری ببینید می تواند به شما کمک کند نسبت به موقعیت او احساس همدردی داشته باشید. تمرین کنید که خود را به جای موقعیت دیگران بگذارید و تصور کنید چه احساسی دارند.
  • قضاوت نکنید- پذیرش افراد آنگونه که هستند و اجتناب از قضاوت مهم است. بدون انتقاد یا سرزنش فرد قربانی، بر پذیرش افراد همان گونه که هستند تمرکز کنید.  
  • ذهن آگاهی را تمرین کنید- مداخلات مبتنی بر ذهن آگاهی می تواند برای بهبود حس دلسوزی به خود موثر باشد. مدیتیشن محبت آمیز را امتحان کنید.
  • حس خوب بخشیدن- کمک و یاری رساندن به همنوع می تواند حال روحی شما را بهبود بخشد. دریافت حس همدردی می تواند به شما کمک کند تا حمایت لازم را برای گذراندن دوران سختی به دست آورید. کمک مالی به افرادی که به آن نیاز دارند، در واقع حس شادی بیشتری نسبت به خرج کردن آن برای خودمان ایجاد می‌کند.
  • عمر طولانی-  شرکت در فعالیت های خیرخواهانه مانند کمک به افرادی که نسبت به آنها دلسوزی می کنید می تواند طول عمر شما را افزایش دهد چرا که باعث ایجاد حس خوب می شود.
  • بهبود روابط با همدردی- همدردی می تواند به شما در ایجاد حمایت اجتماعی و ارتباطاتی که برای آسایش ذهنی مهم هستند کمک کند. همچنین می تواند از روابط بین فردی شما محافظت کند.
  • به دوست خود نامه بنویسید- دوست من، در هر زمانی که دلت غمگین است، به خاطر داشته باش که من همیشه آماده‌ام تا با تو باشم و غمت را کم کنم. در این لحظه‌های سخت، بهترین دوستان همواره کنارت هستند. هر وقت که نیاز داری، من همیشه در کنار توام. غم و دردت را می‌فهمم. همیشه اینجا هستم تا کنار مشکلاتت باشم و تو را در هر روز خوب یا بد همراهی کنم. اتفاقات ناگواری که در زندگیت افتاده، تو را به انسانی قدرتمند و پیشرو تبدیل کرده‌اند. تا هر کجا هستی، با تو هستم.در زندگی، روزهای خوب و بد وجود دارد. در روزهای خوب تبریکت می‌گویم و در روزهای بد با تو همدردی می‌کنم.


کاربرگ 6-14 فکر جایگزین من- تأثیر همدردی 

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد