بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 7-9 بازتاب مارال- احساس پوچی و تنهایی

مارال: وقتی به دوران کودکی ام نگاه می کنم، متوجه می شوم که خانواده من خیلی سرد بودند. آنها از من انتظار داشتند که بی نقص باشم. وقتی باب میل آنها نبودم، با تمسخر با من برخورد می کردند. جای تعجب نیست که من احساس اضطراب داشتم وقتی نمی توانستم عالی باشم و این موضوع باعث افسردگی من میشد. در خانواده ام محبت زیادی وجود نداشت، بنابراین یاد گرفتم که از دیگران فاصله بگیرم. به من آموختند که دارایی و وضعیت خوب مهم تر از مردم هستند، بنابراین زمان و تلاش زیادی برای به دست آوردن چیزهایی که می خواهم صرف نمودم. اما احساس پوچی و تنهایی می کنم.  

_________________________________________________________  


برای کشف منشأ لنزهای زندگی خود به همان روشی که مارال انجام داده، دستورالعمل های ذیل را دنبال و کاربرگ های 7-10 و 7-11 را کامل کنید.

 

1. به هر لنز زندگی  با امتیاز 3 یا بالاتر در پرسشنامه لنز مشکل ساز زندگی خود توجه کنید ( کاربرگ 7-1).

2. برای هر یک از آن لنزها، به دوران کودکی خود فکر کنید. برای کمک به راه های یادآوری احساسات و رویدادهای گذشته، به فصل 2 مراجعه کنید.

3. هر موردی از دوران کودکی خود که فکر می کنید ممکن است در ایجاد هر یک از لنزهای زندگی مشکل ساز شما نقش داشتند، یادداشت کنید.

4. پس از تکمیل این تمرین، کمی زمان بگذارید تا در مورد بینش جدیدی که کشف کرده اید فکر کنید و آنها را در کاربرگ 7-11 ثبت کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد