بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 7-20 نمونه مراحل اقدام لنز زندگی- غلبه بر طرحوارهای شناختی


لنز

لنز متناقض

نالایق:

اگر چیزی بخواهم، از هر کسی خواهم خواست.



من بارها به خودم خواهم گفت که لایق چیزهای خوب هستم.

استحقاق:

از اینکه دیگران خواسته هایم را برآورده کنند، خودداری می کنم.


به خیریه کمک خواهم کرد. 

ترس از رها شدن:

من در برابر مراقبت مکرر عزیزانم مقاومت می کنم.


من از این که همسرم مرا دوست دارد، نیازی به اطمینان خاطر نخواهم داشت.

ترس از صمیمیت:  

بیشتر حرف دلم را فاش خواهم کرد و احساساتم را به مردم بیان خواهم نمود.


من به یک سازمان اجتماعی ملحق خواهم شد و سخت کار خواهم کرد تا مردم آنجا صمیمی شوم.

بی کفایت:

من به یک کلاس سخنرانی خواهم پیوست و سخنرانی عمومی را یاد خواهم گرفت.


من برای راهنمایی یک پروژه در محل کار داوطلب خواهم شد.

کمال گرا:

من دو جوراب با رنگ های مختلف می پوشم و ببینم چه می شود.


من سعی خواهم کرد تا آنجا که می توانم اشتباهات بی اهمیت را در یک روز مرتکب شوم (به درب اضطراری خارج میشوم غیره).

گناهکار و مقصر:

وقتی در مورد چیزی احساس گناه کنم، از یک دوست مورد اعتماد می پرسم که آیا خیلی به خودم سخت می گیرم.


وقتی احساس کردم مقصر هستم، فهرستی از همه دلایل احتمالی برای مشکل تهیه خواهم کرد.

بی گناه و منزه:

من تلاش خواهم کرد تا حداقل هفته ای یک بار چیزی برای عذرخواهی پیدا کنم.



من به اشتباهات خود اعتراف خواهم کرد.

آسیب پذیر:

من کاری را انجام خواهم داد که از آن میترسم، مانند پرواز با هواپیما.



من از حمایت بیش از حد از فرزندانم دست می کشم.

آسیب ناپذیر:

من در یک بیمارستان کار خیرخواهانه خواهم کرد تا ببینم برای افرادی که خطرات را نادیده می گیرند چه اتفاقی می افتد.


من شروع به بستن کمربند ایمنی خواهم کرد.

کمک جو:

من یک پروژه را به تنهایی بدون درخواست کمک انجام خواهم داد.


بدون اینکه کسی از من بخواهد، به شخصی کمک خواهم کرد.

کمک گریز:

هفته ای یک بار از کسی برای چیزی درخواست کمک  خواهم کرد.


اگر مسیرم را گم کردم از مردم برای یافتن مسیر درخواست کمک خواهم کرد.

تحت کنترل:

من به انجمن معتادان گمنام ملحق خواهم شد.



من به یک باشگاه ورزشی ملحق خواهم شد و انضباط در خود را توسعه خواهم داد.

کنترل بیش از حد:

به همسرم اجازه خواهم داد تا تصمیمات بیشتری بگیرد.


من به جای نصیحت کردن پسر بالغم، سکوت میکنم و دهانم را میبندم.

این نمونه ای از مراحل اقدام است تا ایده اصلی را دریابید، اگر یک یا چند مورد از آنها با شرایط شما مطابقت داشته باشد، عالی است! با این حال، گام‌های اقدام شما باید به‌طور خاص به روش‌هایی بپردازد که لنزهای زندگی شما بر زندگیتان تأثیر می‌گذارند. قدم های خود را کوچک، انجام پذیر و شخصی سازید. بعد از اینکه مراحل عمل خود را توسعه دادید، فراموش نکنید که واقعاً آنها را انجام دهید! و اگر در انجام برخی از مراحل اقدام مشکل دارید، سعی کنید آنها را به مراحل کوچکتر تقسیم کنید.

تمرین!

کاربرگ 7-21 را با مراحل اقدام لنز زندگی خود پر کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد