بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 12-1 گزارش فعالیت پریوش- کارهای بزرگ را به قسمت های کوچکتر تقسیم نمائید


روز 

فعالیت 

نتیجه

شنبه

فقط چند ظرف در سینک را بشویید و بقیه را بگذارید.

وقتی شروع کردم، تمام آنها را انجام دادم. این احساس عالی بود!

یکشنبه 

یکی دو قبض پرداخت کنید.

تمام روز طول کشید تا به آن برسم، اما این کار را کردم. با این حال، احساس خیلی بهتری در من ایجاد نکرد - احتمالاً به این دلیل که مدت زیادی صبر کردم.  

دوشنبه 

تطبیق بدهی ها و اعتبارات صورت حساب بانکی با سابقه تراکنش ها.

نتوانستم آن را انجام دهم. خیلی دلسرد شدم.

سه شنبه 

در راه بازگشت از محل کار به سمت خواربارفروشی بروید.

من مقدار غذای سرد برای شام خوردم، بنابراین این کمک کرد.

چهارشنبه

خانه را جاروبرقی بکشید.

کار مورد علاقه من نیست، اما احساس کردم کار مفیدی انجام داده ام.

پنجشنبه 

آشپزخانه را تمیز کنید.

به دیدن خانواده ام رفتم. من  احساس خوبی داشتم.

جمعه

ماشین را بشویید.

این واقعاً مرا هیجان زده کرد. پنج ماه بود که شسته نشده بود!


پریوش متوجه می شود که پس از شروع یک فعالیت، معمولاً احساس بهتری دارد. او می‌داند که تعلل در پرداخت صورت‌حساب‌ها و بدهی های بانکی برای او مشکل‌ساز است. او تصمیم می گیرد از پسر عمویش که یک حسابدار است، بخواهد که در محاسبه وضعیت بانکیش به او کمک کند. به طور کلی، گزارش فعالیت به پریوش کمک می کند تا دوباره کار کند.

تمرین!

اگر اخیراً احساس می‌کنید که گیر افتاده‌اید و غرق کارهایی هستید که باید انجام دهید، توصیه می‌کنیم گزارش فعالیت خود را ایجاد کنید تا به مسیر خود بازگردید.


1. به کارهای عادی و روزمره  و کارهای مختلفی که به تعویق انداخته اید فکر کنید.

2. در ستون وسط کاربرگ 12-2، برای هر روز هفته یک کار یا تکلیف را یادداشت کنید. 

نکته!

با کارهای کوچک شروع کنید و کارهای بزرگ را به قسمت های کوچکتر تقسیم نمائید. به عنوان مثال، تمیز کردن کل گاراژ را در یک روز انجام ندهید. در عوض، هر بار قسمتی از آن را تمیز کنید. وظایف را انجام پذیر نمایید!

3. در هر روز، کار مربوطه را تکمیل کنید و در ستون سمت چپ ، یادداشت کنید که چگونه انجام دادید و چه احساسی در انجام آن داشتید. اگر وظیفه ای را انجام ندادید، خودتان را مورد ضرب و شتم قرار ندهید! فقط به سراغ وظیفه بعدی بروید.

4. پس از اتمام وظایف هفتگی، مشاهدات خود را از آنچه آموخته اید در زیر بازتاب های من یادداشت کنید (به کاربرگ 12-3 مراجعه کنید).


اگر این تمرین را مفید می دانید، آن را برای چند هفته ادامه دهید. هنگامی که شروع به احساس بازگشت انگیزه کردید، احتمالاً به آن نیاز نخواهید داشت. اما با خیال راحت هر زمان که انگیزه دوباره از شما دور شد آن را دوباره شروع کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد