بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 12-8 موقعیت، گزینه‌ها و پیامدهای دایان- مهارت های اعتماد به نفس (1،2،3)

مثال!

وضعیت- دایان: از شغلم راضی نیستم. من مسئولیت بیشتر و دستمزد لایق آن را می خواهم. شش سال است که اینجا هستم و هنوز هم همان کارهایی را انجام می دهم که وقتی به اینجا رسیدم. فکر نمی کنم مشکلم کمبود مهارت باشد. من به استعدادم کاملاً مطمئن هستم. یکی از کتاب‌هایی که خوانده‌ام نشان می‌دهد که شاید به اندازه کافی قاطع نبوده‌ام. موضوع کاریم فکر مرا مشغول کرده و مرا در شب بیدار نگه می دارد و این نشان اهمیت آن است. 

 

گزینه ها 

پیامدهای احتمالی

می توانم به دنبال کار دیگری باشم.

می توانستم، اما اقتصاد بد است، در واقع در شرکت خوبی کار  می کنم. با ترک کار، ارشدیت خود را از دست خواهم داد و مطمئن نیستم که کار خیلی بهتری پیدا کنم.  

می توانم روی مهارت های اعتماد به نفس کار کنم. شاید در کلاس سخنرانی در جمع شرکت کردم .

مدتی طول خواهد کشید تا تحقق بخشم، اما کسب اعتماد به نفس و مهارت های گفتاری ممکن است کمک زیادی به من کند. افرادی که اینجا خوب کار می کنند بسیار اجتماعی تر از من هستند.

می توانم با سرپرستم ملاقاتی داشته باشم و نگرانی هایم را در میان بگذارم.

کمی از این کار را انجام داده ام و به جایی نرسیدم. شاید بعد از اینکه یاد گرفتم که موثرتر باشم، گفتگو بهتر عمل کند.

می توانم بی خیال کارم باشم و سعی کنم از فعالیتهای دیگر لذت ببرم.

من بیشتر از هر جای دیگری وقت خود را در محل کار می گذرانم، و اینطوری دوست دارم. ابتدا باید مشکل کاری را باید حل کنم.

می توانم  تجارت آزاد داشته باشم.

روزی این امر خوب خواهد بود، اما در حال حاضر، بدون تامین مالی بهتر در معرض خطر ورشکستگی قرار خواهم گرفت.

می توانم با عصبانیت با رئیسم صحبت کنم و بگویم در حق من کم لطفی میشود.

خیلی خیلی وسوسه انگیز به نظر می رسد، اما او می تواند به راحتی مرا اخراج کند. ایده هوشمندانه ای نیست.

می‌توانم بیشتر آموزش ببینم تا سرپرستانم را تحت تاثیر قرار دهم.

من فوق لیسانس دارم. نسبت به تحصیلاتم و کارم، شواهدی ندیده ام که تحصیلات بیشتر مرا در آینده بسیار موفق تر گرداند.

می توانم وارد شبکه های اجتماعی شوم و در محل کارم سیاستمداری باشم. می توانم در همه پیک نیک ها و مهمانی های شلوغ پلوغ شرکت کنم.

این با ایده دیگر من در مورد قاطعیت مطابقت دارد یعنی کسی که به نفع خود عمل ، از خود دفاع و احساسات خود را صادقانه بیان کند. من فکر می کنم شانس بسیار خوبی برای کار کردن دارد. اما دوست ندارم این کار را انجام دهم، چرا که احساس ناراحتی خواهم کرد، اما احتمالاً نتیجه خواهد داد.


تمرین!

فرم موقعیت، گزینه ها و پیامدهای خود را پر کنید.

1. موقعیت مشکل ساز خود را در کاربرگ 12-9 یادداشت کنید. (این بار، با خیال راحت وضعیت خود را خلاصه کنید - احتمالاً تا به حال با آن آشنایی پیدا کردید).

2. به طور خلاصه گزینه های خود را از کاربرگ 12-7 در ستون سمت راست فهرست کنید.

3. آنچه را که فکر می کنید محتمل ترین پیامدها یا نتایج هر گزینه است را در نظر بگیرید و آنها را در ستون سمت چپ بنویسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد