بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

آزمون بازاندیشی پیش‌بینی‌های منفی المیرا (کاربرگ 6-19)

کاربرگ 6-19

1. چند بار این نتیجه را پیش بینی کرده ام و واقعاً چند بار برای من اتفاق افتاده است؟

المیرا: چالش های دیگری در زندگی من وجود داشته اند که فکر می کردم نمی توانم انجام دهم. برای مثال فکر نمی‌کردم از دانشگاه فارغ التحصیل گردم و موفق شدم. در واقع در مواردی که برایم مهم بودند، شکست شکست نخورده ام. 

_______________________

2. چند بار این واقعه برای افرادی که میشناسم اتفاق افتاده است؟

المیرا: من نمی توانم حتی یک مورد را در این شرکت به یاد بیاورم که شخصی ترفیع گرفته و سپس اخراج شده باشد.

_______________________

3. اگر شخص دیگری این پیش بینی را کند، آیا موافقت می نمایم؟

المیرا: لازم نیست! من بر اساس عملکرد گذشته ام پیش بینی خود را مقدم میدانم. فکر کنم پیش بینی من خیلی خوب باشد.

_______________________

4. آیا من فرض می‌کنم که این اتفاق بدی می‌افتد فقط به این دلیل که از وقوع آن می‌ترسم، یا احتمال آن وجود دارد که واقعاً اتفاق بیفتد؟

المیرا: احتمال کمی وجود دارد که نتوانم این کار را انجام دهم. اما به وضوح، من در اینجا برخی از فرضیات بی مورد را مطرح می کنم. بالاخره من یک ماه کار را با موفقیت انجام دادم.

_______________________

5. آیا تجربه‌ای از گذشته‌ام دارم که نشان دهد وقوع پیش‌بینی وحشتناک من بعید است؟

المیرا: باز هم ماه گذشته مثال خوبی است، من خوب عمل کردم. اگر فکرش را بکنم من هرگز در هیچ چیزی شکست نخورده ام.

_________________________________________________________


المیرا پس از پر کردن پاسخ‌های خود به آزمون فوق، تصمیم می‌گیرد تا با پذیرش مسئولیت جدید، در رابطه با ریسک محاسبه‌شده‌اش، اقدام کند. او متوجه می شود که واقعاً از چالش های جدید لذت می برد. او به مخرب ترین فکر خود توجه می کند و یک فکر جایگزین ایجاد می کند (به کاربرگ 6-20 مراجعه کنید).


_________________________________________________________

فهرست فصل ششم این کتاب

--------------

همه مطالب:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد