بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

افکار سولماز برای دادرسی- مبارزه با اضطراب، افسردگی (کاربرگ 6-10)

فکر متهم- سولماز: من مادری شکست خورده هستم. پسرم داره از راه بدر می شود.

دفاع وکیل از فکر

دادرسی به فکر

نمی دانم برای کمک به پسرم چه کار کنم.

حدس می‌زنم کاری را که معلمش پیشنهاد داده انجام دهم و برای او دفتر چک هفتگی درست خواهم کرد برای تعیین اینکه آیا پسرم الزامات خط مشی برنامه درسی را برآورده می کند یا خیر.

سرش داد زدم. من نباید این کار را می کردم.

من تنها مادری نیستم که کنترلش  را از دست می دهد. معمولاً من خیلی آرام هستم. من از "باید" روی خودم استفاده میکنم، نیازی به این کار نیست.

اگر من مادر خوبی بودم، می فهمیدم که او در مدرسه نیاز به کمک بیشتری دارد.

تعجب می کنم که چرا معلم او  قبل از زمان ارسال کارنامه با من تماس نگرفت.

پسرم وقتی سرش داد زدم شروع به گریه کرد.

این کاملا طبیعی است؛ بالاخره او کودک است. این بدان معنا نیست که او از نظر عاطفی آشفته شود و نتواند با آرامش فکر کند یا با موقعیت دشوار یا ناخوشایندی که در آن قرار دارد کنار بیاند. اینجا من ذهن خوانی می کنم.

من به دلیل کار، با پسرم به گردش علمی مدرسه نرفته ام.

از 30 کودک، تنها تعداد کمی از والدین توانستند در سفرهای علمی شرکت کنند.

مادران دیگر حتی در کلاس درس داوطلب می شوند. این کاری است که مادران خوب انجام می دهند.

ای کاش می توانستم زمان بیشتری را با پسرم بگذرانم، اما باید از خانواده حمایت کنم. من درگیر مقایسه انتقادی خودم با دیگران هستم.

من شغلم را مقدم بر فرزندانم می‌دانم.

واقعاً درست نیست! وقتی بچه‌هایم جدداً به من نیاز دارند، مرخصی می‌گیرم. من تعمیق افراطی می کنم.

تحصیل پسرم در مدرسه وحشتناک است.

او کارنامه بدی داشت. اما آنقدرها هم بد نبود، فقط بدتر از همیشه بود. در مجموع، او خوب عمل نموده است. اینجا دارم بزرگنمایی می کنم. 


واضح است که من با پسرم کارهای زیادی انجام می دهم. من نمیتونم سوپرمامان باشم.


در  آخرین کارنامه، نمرات او بین 14 و 17 بوده است. فقط باید ببینم بعدا چکار می کند.


اگر پسرم در کلاس خوب پیش نرود و از نظر عاطفی آشفته شود و با موقعیت دشوار کنار نیاید.، مطمئناً دوست زیادی نخواهد داشت.


بخاطر بسپار!

دادگاه فکر یکی از مؤثرترین ابزارها برای مبارزه با اضطراب، افسردگی و سایر احساسات ناخوشایند است. اگر در انجام  تمرین مشکل دارید، زمان بیشتری را صرف بررسی سوالات تحقیقی دادستان در کاربرگ 6-3 کنید. همچنین مرور فصل 5 و بازخوانی مثال‌های این فصل ضرری نخواهد داشت. اگر هنوز مشکل دارید، توصیه می کنیم با یک متخصص سلامت روان که در شناخت درمانی  مهارت دارد، مشورت کنید.


_________________________________________________________

فهرست فصل ششم این کتاب

--------------

همه مطالب:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد