بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 1-4 آزمون مناقشه ارتباط با مردم ناشی از تعاملات عاطفی منفی

 ❏ 1. از همه کنار کشیده ام.

❏ 2. در ازدحام مردم احساس عصبانیت می کنم، بنابراین خانه می مانم.

❏ 3. بین مردم احساس پوچی میکنم.

❏ 4. اگر در کانون توجه قرار گیرم احساس ناراحتی می کنم.

❏ 5. احساس می کنم ارزش دوستی و عشق با کسی را ندارم.

❏ 6. تعارف وخوش آمد گویی باعث ناراحتی من می شود.  

❏ 7. من دوست ندارم با کسی باشم.

❏ 8. وقتی با افراد جدید آشنا می شوم بسیار عصبی می شوم.

❏ 9. حوصله حرف زدن با کسی را ندارم.

❏ 10. وقتی کسی کوچکترین انتقادی از من بکند بیش از حد حساس می شوم. 

❏ 11- در برخورد با دیگران بیش از حد معمول کج خلق هستم.

❏ 12. نگرانم که چیزی را اشتباهی بگویم.

❏ 13. احساس برقراری ارتباط با دیگران را ندارم.

❏ 14. نگرانم که مردم مرا ترک کنند.

❏ 15. دیگر حوصله بیرون رفتن با کسی را ندارم.

❏ 16. نگران رنج افرادی هستم که به آنها اهمیت میدهم.

چه  حدسی در مورد امتیازتان در این آزمون دارید؟ در اینجا هم قبولی یا مردودی وجود ندارد که به طور یقین به شما بگوید مضطرب یا افسرده هستید یا خیر. اما هرچه موارد بیشتری را علامت بزنید، روابط اجتماعی شما بیشتر در معرض اضطراب، افسردگی یا هر دو است.موارد با اعداد فرد معمولاً مشکلات افسردگی و موارد با شماره زوج عارضه اضطرابی را نشان می دهند.

بخاطر بسپار!

بسیاری از افراد کمی خجالتی یا درونگرا هستند. ممکن است در ملاقات با افراد جدید احساس اضطراب داشته باشید و در کانون توجه احساس ناراحتی کنید. این احساسات لزوماً چیزی نیستند که نگران آن باشید. با این حال، چنین مسائلی زمانی مشکل ساز می شوند که به دلیل کمرویی خود از فعالیت های اجتماعی یا ملاقات با افراد جدید اجتناب  کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد