بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

بگو مگو در افسردگی و اضطراب

آیا شما بیش از حد نگران و غمگین می باشید؟ خبر خوب! شما می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.از این کتاب به عنوان مکملی برای مشاوره استفاده نماِئید. برای تسهیل به برگه ها مراجعه و از اولین مطلب شروع به خواندن کنید. نتیجه را با انجام تمرینات خواهید گرفت.

کاربرگ 1-10 چک لیست علائم جدی- پزشک، درمان معتبر اضطراب یا افسردگی را ارائه دهد

❏ مصرف مواد مخدر و یا نوشیدنی الکلی در زندگی من اختلال ایجاد می کند.

❏ من بیش از حد فکر میکنم  و نمی توانم مانع آن شوم.

❏ شخصی که به او اعتماد دارم و او به من اهمیت می دهد گفته است که من به کمک نیاز دارم.

❏ من وارد دعواها یا مشاجرات متعددی شده ام.

❏ اخیراً احساس کرده‌ام که مردم می خواهند موجب گرفتاریم شوند.

❏ من نمی توانم خود را مجبور به ترک خانه کنم به جز موارد ضروری.  

❏ ریسک‌هایی را می‌کنم که قبلاً انجام نداده بودم.

❏ ناگهان احساس می کنم آدم خاصی میباشم که قادر به کارهای خارق العاده است.

❏ افکار پریشان، کابوس ها، آسیب های گذشته به نظر نمی رسوند بتوانم آنها را فراموش کنم.

❏ من در مورد خودکشی فکر می کنم.

❏ احساس ناامیدی می کنم.

❏ خواب من بیش از دو هفته است که به طور جدی مختل شده است (از جمله کم یا زیاد خوابیدن).

❏ بدون تلاش و ورزش، بیش از چند کیلو وزن اضافه یا کم کرده ام. 

❏ من مسئولیت های اصلی در زندگی ام را نادیده میگیرم مانند رفتن به محل کار یا پرداخت قبوض.

❏ من صداهای غیر عادی را می شنوم.

❏ من چیزهایی را می بینم که وجود ندارند.

❏ من هر روز زمان بیشتری را صرف تکرار کارهایی مانند شستن دست ها، مرتب کردن چیزها و بررسی و بازبینی مجدد چیزها (لوازم خانگی، قفل ها و غیره) می کنم.

❏ اخیراً تصمیمات یا قضاوتی نادرست ضعیفی می گیرم (مانند خریدهای عجیب و غریب یا درگیر با طرحی سئوال برانگیز می شوم که به تصویب رسیده).


اگر یک یا چند مورد از موارد بالا را علامت زده اید، شاید فکر کرده اید به کمک نیاز دارید. به کجا باید مراجعه کنید؟ بسیاری از مردم با پزشک خانواده خود شروع می کنند، که ایده بسیار خوبی است زیرا پزشک شما همچنین می تواند تشخیص دهد که آیا مشکلات شما علت فیزیکی دارد یا خیر. اگر مشکلات جسمی رد شود یا درمان گردید، هنوز به کمک نیاز دارید و می توانید:

  • با روانشناس، مشاور، مددکار اجتماعی یا انجمن روانپزشکی خود مشورت کنید.

  • برای مشاوره با شرکت بیمه خود تماس بگیرید.

  • از دوستان یا خانواده قابل اعتماد راهنمایی بخواهید.

  • اگر دانشگاه بهداشت و سلامت محلی دارید با آنها تماس بگیرید برای: معرفی به متخصص در بخش روانشناسی، مددکاری اجتماعی، مشاوره یا روانپزشکی.

هشدار!

قبل یا در طول اولین جلسه خود، با متخصص سلامت روان صحبت کنید و بپرسید که آیا یک درمان معتبر علمی برای اضطراب یا افسردگی دریافت خواهید کرد. متأسفانه، برخی از پزشکان فاقد آموزش لازم در زمینه درمانی هستند.  مطمئن شوید که کسی را که ملاقات می کنید، پزشک دارای مجوز بهداشت روان باشد.


در این مرحله، دستی بر شانه خود بکشید و به خود تبریک بگویید! چه این اولین فصلی باشد که خوانده اید یا نه، شروع خوبی داشته اید. هر دقیقه ای که با این کتاب  می گذرانید احتمال بهبود خلق و خوی شما بیشتر خواهد شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد